دوشنبه 28 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اتهام تبليغ عليه نظام به ابوالفضل عابدينی، شاهد پرونده ستار بهشتی

کلمه ـ در حالی که ماه ها از کشته شدن ستار بهشتی گذشته و هنوز دادگاه اين قربانی بازداشتگاه فتا تشکيل نشده است، شاهد پرونده ستار بهشتی به جای متهم و عامل قتل و شکنجه به تبليغ عليه نظام شد.

به گزارش کلمه، ابوالفضل عابدينی نصر خبرنگار و فعال حقوق بشر دربند توسط شعبه ۱۲ بازپرسی دادگاه انقلاب به تبليغ عليه نظام متهم شد و بازپرس پرونده پس از تفهيم اتهام اين زندانی سياسی قرار ۳ميليارد ريالی برای اتهامات وی صادر کرده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ابوالفضل عابدينی در جريان قتل ستار بهشتی بعنوان شاهد در دادسرا حضور پيدا کرد و اظهارات خود را به قاضی اين پرونده بيان کرد واز قاضی خواسته بود که حوادث کهريزک تکرار نشود وجای متهم را باشاکی وشاهد جابجا نکنند.اما بلافاصله و تنها دو روز بعد در اقدامی عجيب اين فعال حقوق بشر به زندان اهواز تبعيد شد. وی در اعتراض به اين مسئله اعلام کرد که دست به اعتصاب غذا خواهد زد. همچنين ديگر زندانيان سياسی اين بند نيز در حمايت از وی از پذيرش غذا اجتناب کردند. در نتيجه اين اعتراضات بود که پس از يک هفته عابدينی به بند ۳۵۰ بازگشت.

در جريان رسيدگی به پرونده قتل ستار بهشتی ۴۱ زندانی سياسی سبز محبوس در بند ۳۵۰ اوين شهادت دادند که در ساعاتی که ستار بهشتی در اين بند بوده آثار شکنجه ها و ضرب و شتم را بر بدن وی ديده اند.

اين زندانيان سياسی در شهادت نامه ی خود آورده اند: وی در حضور افرادی در بند ۳۵۰ اظهار داشته که در مقر پليس امنيت از سقف آويزان شده و درهمان حال مورد ضرب و شتم قرار گرفته است سپس پليس دست و پاهای وی را به صندلی بسته و مجددا وی را مورد ضرب و شتم قرار داده است. درمواقعی دست های وی را با دستبند بصورت قپانی بسته و کتک می زدند و در مواقعی ديگر وی را بر روی زمين انداخته و با پوتين ضربه های شديدی به سر و گردن وی وارد می کردند در ضمن اين شکنجه ها، زشت ترين فحش های رکيک ناموسی نيز نثار وی می شده است و مکررأ تهديد ميکردند که وی را می کشند. زمانی که ستار به بند ۳۵۰ آورده شد آثار شکنجه در تمام قسمت های مختلف بدنش مشهود بود و وی در شرايط کاملا دردناک و مجروحی قرار داشت. صورت وی زخمی، سر او متورم، مچ دست های او کبود شده بود و آثار آويزان شدنش از سقف روی مچ های او به چشم می خورد. در بخش هايی از بدن وی از جمله دور گردن، شکم و کمر وی آثار ضربه و کبودی ديده می شد.

اينک در حالی که حتی سخنگوی قوه قضاييه نيز وجود آثار ضرب و شتم بر بدن ستار بهشتی را تاييد کرده است، ابوالفضل عابدينی که شاهد وضعيت وخيم جسمانی اين وبلاگ نويس بوده به تبليغ عليه نظام متهم می شود.

ابوالفضل عابدينی از جمله زندانيان بازداشت شده پس از حوادث انتخابات رياست جمهوری سال ۸۸ است که يکبار در تيرماه سال ۸۸توسط وزارت اطلاعات بازداشت و پس از گذراندن ۴ماه با سپردن وثيقه ۳۰ ميليون تومانی آزاد و سپس به ۱۱ سال حبس محکوم شد.

اين خبرنگار و فعال کارگری در اسفند ماه همان سال بار ديگر بازداشت شد. ولی اينبار توسط اطلاعات سپاه پاسداران دستگير که اين بازداشت محکوميت يکساله را برايش به اتهام تبليغ عليه نظام بهمراه داشت.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016