چهارشنبه 16 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مادر ستار بهشتی: تهديد می شويم؛ خون فرزند من فروشی نيست

سحام نيوز: مادر ستار بهشتی گفت: “اعلام ميکنم اگر به خواسته ما توجه نکنند؛ من مقابل دادگاه خودم را خواهم کشت.”
گوهر عشقی در گفت و گوی اختصاصی با سحام نيوز از سازمان ملل و از تمام نهادهای حقوق بشری خواست تا در مورد پرونده فرزندش اعمال نظر کنند تا مبادا ستار ديگری در دست برخی از ماموران روانی و از مسئولان سهل انگار دست برود.
وی در ادامه با اشاره به کندشدن روند رسيدگی به پرونده فرزندش اين رويکرد را غيرمنطقی توصيف کرد و گفت: متاسفانه تا کنون خبری از رسيدگی به پرونده ستار نيست. قرار بوده بعد از چهلم به پرونده فرزندم رسيدگی کنند، اما الان می گويند شش ماه طول خواهد کشيد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به اعتقاد مادر ستار بهشتی باوجود قول مساعد برخی ازمسئولان نظير علی مطهری نماينده مجلس نهم، هنوز کار موثری در رابطه با پرونده فرزندش صورت نگرفته است و تعلل بازپرسی در عدم رسيدگی به پرونده و ارسال آن به دادگاه پذيرفتنی نيست.
او در ادامه از حضور بازپرس پرونده در منزلش و طرح مسئله انحصار وراثت فرزندش برای ادامه روند قانونی درمورد مرگ ستار بهشتی توسط بازپرس، عنوان کرد: برای من جای تعجب داشت با وجود وکيل مورد اعتماد ما، بازپرس به جای ديدار با وکيل شخصا به ديدار من آمد و ادعاهايی درباره وکالت اوليای دم به خانم پورفاضل و مسئله انحصار وراثت برای ستار کرد که نشان از تعلل غيرمنطقی مسئولان پرونده دارد. ستار به جز مادر و پدرش کسی را ندشت نه همسری و نه فرزندی. از سوی ديگر گفتند که ما وکالت وکيل مورد نظر شما را قبول نداريم در حالی که کار خانم پورفاضل مورد رضايت ما بود. ادعا کردند چون پدر ايشان بيمار است وکالت شان مورد قبول دادگاه نيست. اين در حالی است که دليل اصلی سکته و در ادامه بيماری های روحی پدر ستار، قتل ناجوانمردانه فرزندش بود.
مادر ستار بهشتی افزود: نمی دانم چرا می خواهند با پيچيده ترکردن پرونده آن را مشمول مرور زمان کنند من نسبت به اين برخوردها نگران و ناراحتم. تصور ميکردم پس از اينکه پذيرفتند فرزندم زير شکنجه کشته شده حداقل به پرونده او رسيدگی می کنند. اما متاسفانه دليل اين رفتارها را نمی توانم درک کنم.
گوهر عشقی در ادامه با اشاره به اينکه از سوی نيروهای امنيتی در مورد مصاحبه با رسانه های خارج از کشور تهديد می شوند گفت: مرتب به ما می گويند مصاحبه نکنيد کسانی که خارج از کشور هستند قرار نيست برای شما کاری انجام دهند آن ها فقط برای منافعشان با شما مصاحبه می کنند من هم يک مدتی سکوت کردم ولی ديگر از پا نمی نشينم و سکوت نخواهم کرد.
وی افزود: به من می گويند تو سياسی شده ای درحالی که من سياسی نشده ام. شما به ما قبر ما قبر نشان داديد، شما ما را در مراسم چهلم فرزندم کتک زديد، وقتی از پله های دادگاه بالا می رفتم، سرم به کاشی ها خورد، شما خودتان مرا هل داديد.
مادر ستار بهشتی در ادامه با تکذيب هرگون کمک مالی از سوی دولت و… يادآور شد: ما تاکنون حتی يک ريال هم دريافت نکرده ايم.خون فرزند من فروشی نيست.
گوهر عشقی در ادامه بااشاره به ديدارش با قاتل ستار بهشتی از زندانی شدن قاتل فرزندش خبر داد و از نهادهای حقوق بشری و سازمان ملل خواست تا درمورد ارسال پرونده فرزندش به دادگاه به حکومت ايران فشار بياورند.
وی افزود: متاسفانه هنوز وسايل او را هم به ما تحويل نداده اند، گفتند لباس های ايشان در دادسرای آذری است اما با لب تاب ايشان هنوز کار داريم. من گفتم شما که ستار را شکنجه کرديد و کشتيد، ديگر چه ميخواهيد؟ گفتند وسايلش را تحويل می دهيم، ولی تاکنون خبری نشده.
مادر ستار بهشتی درپايان تصريح کرد: من فقط قصاص می خواهم و نه چيز ديگر، از همه نهادهای حقوق بشری، سازمان ملل و مهم تر از همه از حاکميت ايران می خواهم تلاش کنند تا دادگاه رسيدگی به قتل ناجوانمردانه فرزندم علنی باشد و همينجا اعلام ميکنم اگر به خواسته ما توجه نشود؛ من به نوبه خود مقابل دادگاه خودکشی خواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016