یکشنبه 1 بهمن 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

از گم شدن ۱۰ روزه پدر ستار بهشتی تا برنامه ريزی برای فرسايشی نمودن پرونده قتل

سحام نيوز: در راستای تبرئه قاتلان ستار بهشتی، و همسو با سناريوی گرفتن رضايت از والدين اين شهيد جنبش؛ از ۱۰ روز گذشته سحام از گم شدن پدر ستار مطلع گرديد. طی اين مدت، با تحقيق از ساکنان محل، اين اطلاع حاصل شد که آخرين بار چند لباس شخصی به منزل پدر ستار مراجعه و بيرون درب منزل با وی در حال صحبت بودند. اين آخرين باری بوده که افراد محلی، وی را ديده بودند.
طی ده روز گذشته، خانواده ستار بهشتی، با مراجعه به بيمارستان ها و … به دنبال يافتن پدرشان بودند. نهايتا پس از ناکامی در يافتن پدر، به کلانتری مراجعه کرده و گم شدن وی را گزارش می کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سحام، سرانجام روز گذشته ماموران طی تماسی، خانواده بهشتی را به کلانتری رباط کريم فرا می خوانند تا خبر يافتن پدر را به آنان بدهند.
در بدو ورود به پاسگاه، خانواده ستار بهشتی، با مامورانی مواجه می شوند که در حال فيلم برداری از آنان بوده و تمام مراحل حضور و ملاقات با پدرشان را فيلم برداری می نمودند.
در آن ميان، حتی ماموران لباس شخصی که پس از مراسم چهلم، با حمله به خانواده ستار بهشتی، ضمن ضرب و شتم مادر وی، حجاب از سر سيده سحر بهشتی، خواهر ستار؛ کشيده بودند نيز حضور داشتند.
لازم به توضيح است، در نخسين روزهای کشته شدن ستار، پدر وی به علت شوک ناشی از اين فاجعه؛ تحت فشار شديد عصبی قرار گرفته بود. لذا بازپرس پرونده، دستور داده بود پدر ستار را در يکی از بيمارستان ها بستری کنند اما پس از چند روز و به ناگاه، وی را مرخص نمودند.
همچنين در همان روزهای نخستين، ماموران با احضار مادر و نيز برادر ستار به پليس امنيت، برای گرفتن رضايت، آنان را تحت فشار گذاشته و با تهديد به بازداشت خواهر و برادر ستار، آنان را به امضاء رضايت نامه محضری مجبور کردند.
در اين ميان، تنها رضايت پدر ستار بهشتی باقی مانده بود.
گزارش خبرنگار سحام حاکی از آن است که پدر ستار بهشتی با امضاء يک وکالت نامه رسمی به خانم گيتی پورفاضل، وکيل خانواده ستار بهشتی؛ برای پيگيری پرونده پسرش، وکالت داده بود و وی نيز با تنظيم شکايت نامه ای از طرف پدر؛ خواستار رسيدگی به پرونده ستار بهشتی و مجازات قاتل و يا قاتلين وی شده بود.
متاسفانه، در همين زمينه بازپرس پرونده، به دنبال اعلام حجر از سوی وکيل خانواده بهشتی برای پدر ستار بوده اند. بازپرس مدعی است که پدر ستار دچار آلزايمر شديد است و لذا بايد برای وی تقاضای “حجر” داده شود.
“حجر” يعنی عدم توانايی قانونی شخص در اعمال و اجرای حق خود است.
اين درخواست بازپرس پرونده، با مخالفت خانواده ستار و وکيل آنان روبرو می گردد. خانواده ستار، مشکل پدر را ناشی از شوک قتل ستار می دادند.
اين اتفاقات پياپی، حاکی از اين سناريو است که بازپرس و نيروهای امنيتی دخيل در پرونده، برای بی اثر نمودن شکايت خانواده بهشتی و پس از گرفتن رضايت اجباری از مادر خانواده؛ به دنبال اين هستند که پدر ستار را به لحاظ روانی، بيمار جلوه دهند تا روال رسيدگی به اين پرونده، فرسايشی و زمان بر شده و از ارسال آن به دادگاه خودداری کنند. و يا اگر به دادگاه ارسال شد، با ارائه مدارک بيمارستان و ماجرای ساختگی گم شدن پدر ستار به علت آلزايمر و فيلم برداری از لحظه ديدار خانواده با پدر ستار در کلانتری؛ وکالت وی به وکيل را، جعلی و غيرقانونی اعلام کنند.
طبيعی است که نيروهای اجرايی امنيتی و بازجويان، تمام تلاش خود را برای عدم نتيجه گيری اين پرونده به کار خواهند بست تا همچنان دايره امن خود را محفوظ نگاه داشته و عرصه را برای برخوردهای خشن و غير انسانی خود، باز نگاه دارند.
اميد است همانگونه که برخی مقامات و مسئولان، در پيگيری پرونده ستار بهشتی، در سخنان خود و مصاحبه هايشان، مدعی تام بودند، به عمل نيز پيگيری حقيقت و عدالت در اين پرونده باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016