چهارشنبه 30 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پيام نوروزی رضا پهلوی

اول فروردين ماه ۱۳۹۲

نوروز دل انگيز، جشن باستانی هزاران ساله ايرانيان و فرا رسيدن بهاران شکوهمند را به همه مردم ايران و به همه هم ميهنانم در سراسر جهان شادباش می گويم. سال نو بر شما جوانان، نوجوانان و کودکان آينده ساز سرزمينمان، که با وجود تمامی کمی ها و کاستی ها، با خلاقيت های چشمگيرخود، در زمينه های علمی و هنری، نام ايران و ايرانی را در جهان پرآوازه و سربلند کرده ايد، هزاران بار، خجسته باد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در اين لحظات نوروزی، ياد عزيزانی که جان خود را سخاوتمندانه فدای حفظ تماميت ارضی ميهن، راه آزادی و سربلندی ملت ايران کردند را، گرامی می دارم و به همه هم ميهنانم که به دور از خانه و خانواده هستند؛ به کودکان بی سرپناه و آواره، به زندانيان دربند نظام مستبد جمهوری اسلامی، به مادران و پدران داغديده، به پناهجويان و هم ميهنان در تبعيد درود می فرستم. همچنين برای تمام کسانی که در اين ايام، در بستر بيماری بسر می برند، بهبودی و تندرستی آرزو می کنم.

*******
پس از استقرار حکومت دينی در کشورمان، دور و جدا از هم، رنج و غم بسيار برای شرايط بحرانی کشورمان از يک سو و شادی از موفقيت ها و افتخارآفرينی های هم ميهنانمان در سراسر جهان را از سويی ديگر تجربه نموديم.

در اين دوران پر از فراز و نشيب، همه هم و غم و تلاش من تنها بر اين بوده است تا صدای آزاديخواهانه هم ميهنانم و راوی نقض حقوق بنيادين ملت ايران باشم. مسئوليت بزرگ و خطيری است که هرچند دشوار و سخت به نظر می آمد وليکن به دستاوردهای شگرفی همچون همدلی و دوستی در راستای آشتی ملی دست يافته ايم.

هم ميهنانم،

امسال، کشورمان روزهای حساس و سرنوشت سازی را در پيش رو دارد. آنچه در اين سال در انتظار ماست بستگی به تلاش ما مردم ايران دارد. دست در دست هم می توانيم کشور خويش را آزاد و آباد نماييم.

فراموش نکنيم که ملت بزرگ و صلح جوی ايران، با توجه به نيروی انسانی، ثروت و منابع و امکانات کشورمان، شايسته امنيت، عدالت، اعتماد، اعتبار جهانی، رفاه اقتصادی و سطح زندگی مناسب همانند ديگر کشورهای پيشرفته جهان است.

در اين سال نو بار دگر با شما عهد می بندم که برای رسيدن به عدالت، امنيت و رفاه، زدودن دروغ و فساد و خشونت و احقاق حقوق تک تک مردم ايران تا آزادی تک تک زندانيان سياسی- عقيدتی و بازگشت به هويت اصيل ايرانی و برقراری حاکميت ملت ايران از هيچ تلاشی دريغ ننمايم و اين مهم، تنها با اتحاد و آشتی ملی ميسر خواهد شد. يقين دارم از اين مرحله دشوار از تاريخ با سربلندی گذر خواهيم کرد.

به خود و به فرهنگ کُهن ايرانمان باور داشته باشيم که طلوع آزادی نزديک است.

هر روزتان نوروز، نوروزتان پيروز
رضا پهلوی


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016