دوشنبه 5 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

دراويش بند ۳۵۰ اوين اعتصاب غذا کردند

عليرضا روشن و مصطفی عبدی از دراويش زندانی در بند ۳۵۰ زندان اوين از روز اول فروردين سال جاری وارد اعتصاب غذا شدند.

به گزارش مجذوبان نور، آقايان عليرضا روشن و آقای مصطفی عبدی از فعالين حقوق دراويش و پرسنل سايت مجذوبان نور از اول فروردين سال جاری در اعتراض به نگهداری وکلای زندانی دراويش در شرايط نامناسب بندهای امنيتی زندان اوين و برخوردهای خشن و توهين آميز با آنها دست به اعتصاب غذا زده و خواستار بازگرداندن فوری آنها به بند ۳۵۰ و پيگيری اقدامات درمانی برای ايشان شده‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين دو درويش در ملاقاتی که صبح امروز با خانواده‌های خود داشتند از اعتصاب غذای خود خبر داده و اعلام کردند : "به علت نگرانی از وضيعت وکلای زندانی دراويش و وخامت حال دو درويشی که در زندان عادل آباد شيراز با همين خواسته در اعتصاب غذا هستند، ضمن اينکه ملتمسانه از آنها می ‌خواهيم که به اعتصاب خود پايان دهند، راه آنها را پيش گرفته و وارد اعتصاب غذا شده‌ايم".

گفتنی است آقايان کسری نوری و صالح مرادی از ديگر دراويش زندانی در زندان عادل آباد شيراز نيز مدت ۶۹ روز است که در اعتراض به انتقال وکلای دراويش به سلولهای انفرادی بند ۲۰۹، دست به اعتصاب غذا زده اند، هم اکنون پنج روز است که اعتصاب غذای خود را از اعتصاب غذای تر به خشک تغيير داده‌اند و اين در حالی است که خانواده اين افراد وضع جسمی آنها را "اسفبار و در آستانه مرگ" توصيف کردند.

هفت نفر از وکلای زندانی دراويش و مديران سايت مجذوبان نور مدت ۷۰ روز است که به علت اعتراض به روند غير قانونی رسيدگی به پرونده و شکايت از تخلفات قاضی صلواتی به سلولهای انفرادی و بند ۲۰۹ منتقل شده‌اند و انتقال و بازجويی‌های آنها با برخورد توهين آميز و ضرب و شتم همراه بوده است. حال جسمی دو تن از اين افراد نيز نگران کننده گزارش شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016