پنجشنبه 8 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بزرگترين حمله سايبری تاريخ سرعت اينترنت جهانی را کاهش داد

• يک خصومت تلخ ميان دو شرکت آنلاين عامل بزرگترين حمله سايبری در تاريخ بود که در نتيجه آن دسترسی ميليونها کاربر در سراسر جهان به اينترنت کند شد.


به گزارش خبرگزاری مهر، مناقشه شکل گرفته ميان گروهی که قصد دارد نامه های الکترونيک ناخواسته را که از آنها با عنوان " اسپم" ياد می شو ، مسدود کند و شرکتی که متهم به ارسال چنين نامه هايی است ديروز سه شنبه ۷ فروردين ماه ترافيک اينترنت را در سطح جهانی مختل کرد.

پنج نيروی پليس سايبری، تحقيقات روی اين حمله را آغاز کرده اند، حمله ای که به قدری وسيع بوده است که کارشناسان اعتقاد دارند به زودی خدمات بانکداری و نامه های الکترونيکی را تحت تأثير قرار می دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


ميليونها کاربر اينترنتی تاکنون با اختلال دسترسی به خدماتی چون سايتهای نت‌فليکس و تأخير در لود شدن وب سايتهای ديگر رو به رو شده اند.

اين مشکل زمانی آغاز شد که شرکت " اسپم هاوس" به عنوان گروه غير انتفاعی مبارزه با نامه های اسپم که قصد دارد نامه های ناخواسته را محدود کند شرکت هلندی سايبر بانکر را اوايل ماه جاری ميلادی در فهرست سياه قرار داد.

از شرکت سايبربانکر با عنوان شرکت ميزبان ياد می شود، به اين معنا که اين شرکت با فراهم کردن فضا روی يک سرور به سازمانها اين امکان را می دهد که سايت خود را در اينترنت در دسترس قرار دهند.

در وب سايت اين شرکت آمده است که ميزبان هر سايتی به جز سايتهای هرزه نگاری و مرتبط با تروريسم خواهند بود.

شرکت اسپم هاوس که در لندن و ژنو دفاتری دارد يک پايگاه داده ها از وب سرورهايی را که با اهداف شرورانه ای چون ارسال نامه های اسپم برای محصولات تقلبی چون قرصهای لاغری کار می کند را محدود کرده و اوايل ماه جاری ميلادی سايت شرکت سايبربانکر را به اين پايگاه داده ها افزوده است.

اسپم هاوس مدعی شده است که سايبر بانکر يک حمله گسترده محروم سازی از سرويس به منظور پرکردن سرورهای خود با ترافيک اينترنتی آغاز کرده است.

اين مسئله درست شبيه ارسال نامه های ناخواسته به يک صندوق پستی و ارسال صدها نامه در يک زمان است.

آلن وودوارد کارشناس امنيتی سايبر در دانشگاه سوری گفت: اگر اين وضعيت را شبيه يک شاهراه تصور کنيد، اين حملات به قدری ترافيک در اين شاهراه ايجاد می کند که راه مسدود شود.

متيو پرينس مدير اجرايی امنيت اينترنتی شرکت کلودفير اين اقدام را با يک بمب هسته ای مقايسه کرد و افزود: ايجاد چنين صدماتی کار ساده ای است.

ديويد ام محقق ارشد امنيتی در شرکت آنتی ويروس کسپراسکی اظهار داشت که اين حملات سرعت کل اينترنت را کاهش داده است. مثل اين که فردی می خواهد صندوق پستی مرا با نامه های ناخواسته پر کند و با تمام اين نامه ها به دفتر پست مراجعه کند، به طبع اين اقدام بر ارسال نامه ساير افراد نيز تأثيرگذار خواهد بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016