پنجشنبه 8 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

نائب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس: تغيير خودسرانه رؤسای دانشگاه‌ها در شأن رئيس‌جمهور نيست

فارس ـ نائب رئيس کميسيون امنيت ملی مجلس شورای اسلامی گفت: شأن رئيس جمهور نيست که بخواهد در عزل و انتصاب رؤسای دانشگاه‌ها دخالتی کند و يا در اين زمينه به وزير علوم دستور دهد.

منصور حقيقت‌پور امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اردبيل، اظهار داشت: برکناری و انتصاب روسای دانشگاه‌ها از اختيارات شورای انقلاب فرهنگی است و نبايد در اين زمينه رئيس جمهور دخالتی کرده و يا بخواهد خودسرانه تصميمی بگيرد.

وی با انتقاد از رفتار اخير رئيس جمهور در دستور ويژه برای برکناری و عزل برخی از روسای دانشگاه ‌ها خاطرنشان کرد: با راهکار بهتر می‌توان اين امر را انجام داده و از ايجاد تنش جلوگيری کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی با يادآوری اينکه نامگذاری امسال از سوی مقام معظم رهبری دارای دو جنبه حماسه سياسی و اقتصادی است، بيان داشت: حماسه سياسی که تبلور آن را در انتخابات مشاهده می‌کنيم از دو حيث دارای اهميت است.

حقيقت ‌ور اضافه کرد: جنبه اول از حيث حضور کمی مردم است که می‌توان در اين دوره از انتخابات در مشارکت مردم رکورد زد و يک حضور حداکثری را به ثبت رساند.

وی بيان داشت: به دليل آنکه جامعه اسلامی ما به دست و اراده ملت انجام می‌شود، قطعا رئيس جمهور آينده با دورانديشی و بصيرت ملت، رئيس جمهوری با کفايت و برخاسته از شعارهای انقلابی خواهد بود.

عضو مجمع نمايندگان استان اردبيل در ادامه سخنان خود به جنبه کيفی نيز در خلق حماسه سياسی اشاره کرد و افزود: در اين عرصه نيز قطعا انتخابات با پربصيرتی ملت همراه خواهد بود و مردم در گزينش رئيس جمهور آينده دچار خطا و اشتباه نمی‌شوند، بلکه با بصيرت بی‌نظير، ايجاد حماسه سياسی ماندگار خواهند کرد.

حقيقت‌پور گفت: در اين حضور کمی و کيفی اخلاق‌مداری شرط اساسی است، چرا که اگر محور انتخابات پيش‌رو اخلاق‌محوری باشد قطعا بداخلاقی‌ها رخت برمی‌بندد.

وی تصريح کرد: ما بايد انتخاباتی با امنيت بالا و کم‌هزينه داشته باشيم چرا که در سال ۸۸ و در عرصه انتخابات هزينه‌های هنگفتی را خرج کرديم که بايد درس عبرتی باشد تا چنين خطائی را تکرار نکنيم.

توان خلق حماسه اقتصادی را با وجود نحريم‌ها داريم

به گزارش خبرگزاری فارس از اردبيل، نماينده مردم اردبيل، نير، نمين و سرعين در مجلس شورای اسلامی جنبه دوم فرمايش رهبری انقلاب را در سال جاری تولد حماسه‌ای ديگر در حوزه اقتصادی برشمرد و بيان داشت: ما بايد در خودکفايی اقتصادی به سمتی حرکت کنيم تا اقتصادی بر پايه بدون نفت داشته باشيم.

حقيقت‌پور اضافه کرد: در اين زمينه اقتصاد ما بايد بر پايه ساير ظرفيت‌ها نظير معادن، صنايع و کشاورزی بسته شود و با تقويت صنايع تبديلی و پتروشيمی بتوانيم کشورمان را از وابستگی به نفت خارج کنيم.

وی در پايان گفت: ما در مديريت اقتصادی بايد به نفت به عنوان يک سرمايه برای نسل‌های بعدی نگاه کنيم و از فروش فله‌ای و خام آن جدا خودداری کنيم تا تحريم‌های اقتصادی و نفتی نيز دچار چه کنم چه کنم نشويم بلکه با توانمندی ساير حوزه‌ها بتوانيم از بحران‌ها عبور کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016