چهارشنبه 3 آبان 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض دانشجويان به تفکيک جنسيتی درب های ورودی دانشگاه شيراز

دانشجونيوز ـ «حفاظت فيزيکی دانشگاه» شيراز در اطلاعيه ای اعلام کرده که به دليل حفظ امنيت دانشجويان، از سال تحصيلی جديد درهای ورودی دانشگاه برای دانشجويان دختر و پسر از هم جدا شده است.


به گزارش دانشجونيوز، جمعی از دانشجويان اين دانشگاه روز شنبه با حضور در پرديس مرکزی به تفکيک جنسيتی درهای ورودی دانشگاه اعتراض کرده اند.

يکی از دانشجويان اين دانشگاه می گويد که "به نظر می رسد اين کار مقدمه ای بر تفکيک کامل جنسيتی و ايجاد جو رعب و وحشت در دانشگاه باشد".



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی در ادامه افزود: «حفاظت فيزيکی دانشگاه» -که ظاهرا نام جديد حراست دانشگاه شيراز است- با استدلال برقراری امنيت برای دانشگاهيان دست به اين اقدام زده است.

پيش‌تر در دانشگاه شيراز، در اتوبوس‌های داخلی دانشگاه نيز طرح تفکيک جنسيتی اجرا شده بود.

دانشگاه شيراز در سال های گذشته شاهد اعتراض دانشجويان به حاکم شدن فضای امنيتی در دانشگاه بوده است. در ١٣ آبان سال ۸۸ نيز نيروهای لباس شخصی و امنيتی با هجوم به تجمع دانشجويان دانشگاه شيراز به ضرب و شتم و دستگيری تعداد زيادی از آنان پرداخته بودند.

در سال های اخير به ويژه پس از انتخابات رياست جمهوری سال ٨٨ بسياری از فعالين دانشجويی شيراز بازداشت شده و يا از دانشگاه اخراج شده اند. شمار زيادی از دانشجويان نيز ستاره دار شده و از حق ادامه ی تحصيل در مقاطع تکميلی محروم شده اند.

جداسازی درهای ورودی و نصب دوربين های امنيتی در سال تحصيلی جديد در دانشگاه های ديگر کشور نيز پيگيری شده است. در ماه گذشته مسئولين دانشگاه آزاد کرج اقدام به نصب دوربين های متعدد در فضای دانشگاه کرده اند. از سوی ديگر نصب گيت های کنترل ورود و خروج دانشجويان فضای دانشگاه را به شکل امنيتی درآورده است. دانشجويان دانشگاه علوم اقتصادی نيز همزمان با آغاز سال تحصيلی جديد با ورود به دانشکده های علوم مالی و مهندسی اقتصاد و نيز خوابگاه های اين دانشگاه، شاهد نصب ناگهانی و گسترده دوربين های امنيتی در محوطه آن ها بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016