سه شنبه 20 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مذاکره دانشجو با احمدی نژاد، برکناری روسای ۲ دانشگاه در انتظار دستور جديد رئيس جمهور

مهر ـ وزير علوم، تحقيقات و فناوری بار ديگر بر اجرايی کردن دستور رئيس جمهور در خصوص برکناری روسای دانشگاههای تهران و تربيت مدرس تاکيد کرد و گفت: طبعاً در صورت اعلام نظر جديد توسط رئيس جمهور دستور وی اجرا می شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، کامران دانشجو امروز در ديدار نوروزی با مديران و کارکنان حوزه های وزارتی و فرهنگی وزارت علوم، بار ديگر در خصوص نامه رئيس جمهور صحبت کرد و گفت: در خصوص اين نامه که در اول بهمن ماه ۹۱ بصورت مستقيم در جلسه دولت دريافت کردم، با رئيس جمهور تبادل نظر کردم و ايشان پس از شنيدن توضيحات بنده، دستور شفاهی يا کتبی جديدی ارائه نداد و طبعاً در صورت اعلام نظر جديد توسط رئيس جمهور دستور وی اجرا می شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی همچنين گفت: اولين محور برنامه هايم در برنامه تقديمی به مجلس شورای اسلامی که مورد تاييد رئيس جمهور نيز قرار گرفته بود، اسلامی کردن دانشگاههاست و من در قبال ايشان، نمايندگان محترم مجلس شورای اسلامی و ملت شريف ايران برای اجرای اين برنامه مسئوليت دارم و آن را با جديت ادامه می دهم.

وزير علوم اظهار داشت: ما با توجه به برتری منطق اسلام بر ساير مکاتب عقيده داريم درکنار تدريس نظريات غربی در دانشگاهها بايد نظريات اسلامی نيز مطرح شوند و هرگز به دنبال جلوگيری از طرح انديشه ها و مکاتب غربی نبوده ايم ولی متاسفانه عده ای مخالف طرح نظريات اسلامی در مباحث علوم انسانی هستند و عقيده دارند دانشگاهها صرفا محل ترويج علوم غربی و مادی است.

دانشجو در خصوص سياست وزارت علوم درباره بورس خارج، تاکيد کرد: سياست وزارت علوم از اول دولت دهم افزايش بورس داخل و کاهش و هدفمند کردن بورسيه خارج از کشور و صرفاً اعزام در رشته های موردنياز که در داخل امکان آموزش نداشتيم، بوده است.

به گزارش مهر، کامران دانشجو روز گذشته در جمع اعضای هيئت رئيسه و روسای دانشگاههای تهران هم بر اجرايی کردن دستور رئيس جمهور در صورت دستور جديد تاکيد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016