یکشنبه 25 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض قاطع کارگران راه آهن يزد به قراردادهای پيمانی: کار نمی‌کنيم

• «در صورت اجرايی نشدن مصوبات هيات دولت توسط راه آهن، پرسنل متخصص شاغل شرکتی (پيمانی) مشمول تبديل وضعيت، از تاريخ ۳۱ فروردين ماه سال جاری که قرارداد کارشان پايان می‌يابد ديگر در قالب شرکت‌های پيمانکاری قادر به همکاری با راه آهن نيستند.»

ايلنا ـ جمعی از کارگران شرکتی (پيمانی) راه آهن يزد با امضای طوماری خطاب به اداره کل راه‌آهن اين استان، نسبت به اجرايی نشدن مصوبات دولت در خصوص تبديل وضعيت نيروهای پيمانکاری به قرار دادکار معين هشدار دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش ايلنا، در اين طومار که به امضای ۹۸ نفر از کارگران متخصص پيمانی و شرکتی شاغل در اداره ناوگان راه آهن استان يزد رسيده، خطاب به مديرکل راه آهن يزد آمده است: در صورت اجرايی نشدن مصوبات هيات دولت توسط راه آهن، پرسنل متخصص شاغل شرکتی (پيمانی) مشمول تبديل وضعيت، از تاريخ ۳۱ فروردين ماه سال جاری که قرارداد کارشان پايان می‌يابد ديگر در قالب شرکت‌های پيمانکاری قادر به همکاری با راه آهن نيستند و لذا در صورت نياز راه‌آهن به اين کارگران متخصص بايد قرارداد جديد کار بصورت مستقيم از طرف راه آهن منعقد شود.

گفتنی است «نيروی کار شرکتی» به کارگرانی گفته می‌شود که با واسطه يک شرکت دلال نيروی انسانی به استخدام درآمده‌اند تا به اين ترتيب کارفرمای اصلی تعهدی نسبت به بخش عمده‌ای از حقوق قانونی کارگران متقبل نشود.

کارگران امضا کننده اين طومار در ادامه به نامه‌ی اداره کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی اشاره کرده‌اند که با اعلام نظرکار‌شناسی خود، صراحتا مشاغل اين کارگران قراردادی را تخصصی دانسته است و در ادامه آورده‌اند: اين در حاليست که اداره کل راه اهن با اطلاع از اين موضوع پس از گذشت چند سال از اين مصوبه دولت، باز هم نسبت به تبديل وضعيت کارکنان خود هيچ اقدامی صورت نداده و با تفسير رای و استناد نابجا به مصوباتی که هيچ مغايرتی با مصوبات و قوانين فوق الذکر ندارد، از دستورات صريح رياست جمهوری امتناع و از تبديل وضعيت نيروهای قراردادی و پيمانی خود داری می‌کند.

همچنين اين کارگران با نادرست خواندن بهانه‌های مطروحه توسط مسئولان راه آهن، مدعی شده‌اند: تاخير چند ساله اين اداره در اعطای حقوق مسلم و قانونی بيش از چند هزار نيروی متخصص، هيچ توجيحی جز سود برخی صاحبان شرکت‌های وابسته ندارد.

در اين نامه کارگران با اشاره‌ای مختصر به رد ادعای مسئولان اداره کل راه آهن يزد در زمينه تبديل وضعيت کارکنان خود، آورده‌اند: با وجود اينکه کارگران طی دفعاتی هم بصورت کتبی و هم شفاعی خواسته خود را به کارفرما اعلام داشته‌اند، در صورت اجرا نشدن مصوبات هيات دولت تا پايان قرار داد اينجانبان (تا مورخه۳۱/۰۱/۹۲ توسط اين اداره کل) ديگر قادر به همکاری به صورت شرکتی نيستيم.

طومار نويسی کارگران راه آهن يزد درحالی است که پيش از اين در تاريخ ۲۶ اسفند ‌ماه سال ۹۱ نيز ۵۴ نفر از کارگران سير حرکت پيمانکاری راه آهن شرق در نامه‌ای مشابه از اداره کل راه آهن يزد خواهان تبديل وضعيت استخدامی خود از شرکتی به قرارداد کار معين شده بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016