دوشنبه 26 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پايان خوش اعتصاب غذای دراويش

وکلای زندانی دراويش پس از سه ماه به بند ۳۵۰ زندان اوين بازگشتند و صبح امروز خانواده‌های اين زندانيان موفق به ملاقات با آنها شدند.

به گزارش مجذوبان نور، بعد از ظهر روز شنبه ۲۴ فروردين‌ماه ۹۲، هفت تن از وکلای زندانی دراويش پس از سه ماه حبس در بند امنيتی ۲۰۹ و در پی اعتصاب غذای دو تن از دراويش زندانی شيراز، از بند ۲۰۹ به بند ۳۵۰ زندان اوين انتقال پيدا کردند. صالح مرادی و کسری نوری نيز سرانجام پس از ۹۰ روز اعتصاب غذا، به خواسته‌ی خود مبنی بر انتقال وکلای زندانی دراويش به بند عمومی زندان اوين دست يافتند و پيروزمندانه به اعتصاب غذای خود پايان دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پی پافشاری دراويش زندانی برای اجرای عادلانه‌ی قانون اساسی و ايستادگی در مقابل خواسته‌های غيرقانونی مقامات امنيتی و قضايی جمهوری اسلامی ايران، همزمان با انتقال اين هفت نفر به بند ۳۵۰ اوين، ساير زندانيان اين بند با سر دادن شعار "درود بر دراويش قهرمان" به گرمی از آنان استقبال کردند.
خانواده‌ی اين افراد صبح امروز پس از ملاقات با آنها، حال روحی اين دراويش را خوب توصيف نموده ولی اعلام کردند که ايشان از نظر جسمانی در شرايط خوبی قرار ندارند و نيازمند رسيدگی‌های فوری پزشکی می‌باشند.

آقايان حميدرضا مرادی سروستانی، مصطفی دانشجو، فرشيد يداللهی، امير اسلامی، اميد بهروزی، رضا انتصاری و افشين کرمپور از وکلای دراويش و مديران سايت مجذوبان نور در پی اعتراض به روند دادرسی پرونده‌ی اتهامی خود و عدم شرکت در جلسات دادگاه، به درخواست مامورين امنيتی و دستور مستقيم ابولقاسم صلواتی، قاضی پرونده‌ی اين دراويش در شعبه ۱۵ دادگاه انقلاب، به بند امنيتی اوين موسوم به ۲۰۹ که بازداشتگاه وزارت اطلاعات در زندان اوين است منتقل شده و مورد بازجويی‌های مجدد، ضرب و شتم و شکنجه قرار گرفتند و مدت سه ماه را در شرايط بسيار نامناسب در اين بند سپری کردند.

لازم به ذکر است که در طول ۳ ماه حبس اين دراويش در بند ۲۰۹، هواخوری، مکاتبه و تماس تلفنی با خارج از بند و دسترسی به رسيدگی‌های پزشکی برای آنها ممنوع بوده و اين در حاليست که سه تن از اين افراد به علت بيماری‌های حاد نيازمند رسيدگی‌های مستمر پزشکی می‌باشند.

در پی انتقال وکلای دراويش و مديران سايت مجذوبان نور به بند ۲۰۹ اوين، آقايان صالح مرادی و کسری نوری از دراويش زندانی در زندان عادل آباد شيراز در اعتراض به انتقال اين ۷ تن به بند ۲۰۹ و شرايط نامناسب آنها، دست به اعتصاب غذا زده و خواهان بازگردان ايشان به بند ۳۵۰ زندان اوين شدند، که پس از تحمل ۹۰ روز اعتصاب غذا و با وجود فشارهای نيروهای امنيتی وزارت اطلاعات و حراست زندان عادل آباد شيراز، به منظور شکستن اجباری اعتصاب غذای آنها، اين دراويش با ايستادگی و استقامت به خواسته خود رسيدند و به اعتصاب غذای خود پايان دادند.

اعتصاب غذای اين دو درويش و وضيعت وکلای زندانی دراويش سبب واکنش های گسترده بين المللی شد که از آن جمله می‌توان به بيانيه‌ و نامه‌های سازمان عفو بين الملل، پارلمان اروپا، وزارت امورخارجه آلمان، بنياد عبدالرحمن برومند و نامه خانم شيرين عبادی برنده جايزه صلح نوبل به دکتر احمد شهيد اشاره کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016