سه شنبه 27 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سایت بازتاب: بلایی که این دولت بر سر سیاسی بودن دانشگاه ها آورد

به گزارش بازتاب، در اقدامی کم سابقه در تاریخ کشور، وزارت علوم با نیمه تمام گذاشتن سال تحصیلی، تکلیف کرده که امتحانات پایان ترم دانشجویان دست کم یک ماه زودتر برگزار گردد تا دو هفته قبل از انتخابات، عملا دانشگاه های کشور تعطیل و سوت کور شوند.


این اقدام وزارت علوم با توجه به قرار گرفتن تعطیلات حدود یک ماهه نوروز در ترم جاری، موجب شده عملا زمان مفید این ترم از 4 ماه به دو ماه کاهش یابد و آسیب جدی به فعالیت علمی دانشگاه ها وارد شود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


دستور وزارت علوم در تعجیل برگزاری امتحانات، در حالی صادر می گردد که این وزارتخانه در مسیری موازی عملا مجوز تشکل های نیمه راستگرای انجمن اسلامی طیف شیراز را که جهت مقابله با انجمن اسلامی های طیف علامه ایجاد شده بودند نیز متوقف کرده و جنبش دانشجویی محافظه کار نیز عملا رو به تعطیلی است.

فضای سوت و کور دانشگاه های کشور در آستانه انتخابات در حالی است که در دوره های گذشته، عملا از ترم پاییزه برنامه ها و میزگردهای مختلف مرتبط با انتخابات در دانشگاه ها برگزار می شد، اما در این دوره حتی در فاصله یک ماه تا آغاز فرایند انتخابات نیز فضای دانشگاه سرد و راکد است.

این اقدامات در حالی است که با شدت گرفتن انواع اقدامات انضباطی از محروم کردن تحصیل گرفته تا انواع مجازات های سنگین برای دانشجویان فعال سیاسی، رکورد رکود در فضای سیاسی دانشگاه ها پس از انقلاب را رقم زده که نتیجه آن، چیزی جز بی تفاوتی و نبود احساس مسوولیت در قشری که باید مدیریت آینده کشور را در دست گیرد، نخواهد داشت.

در این شرایط، خواجه سروی، معاون وزیر علوم در مقابل خبرنگاران ظاهر شده و بر وجودنشاط سیاسی در دانشگاه ها تاکید می کند؛ در حالی که باید پرسید این اندازه فضای بسته، فشار و رکورد سیاسی حتی در زمان رژیم شاه و با وجود اقدامات ساواک نیز در دانشگاه ها وجود داشته است؟

این در حالی است که رهبر انقلاب بارها بر لزوم سیاسی بودن دانشگاه ها تاکید کرده و به این مضمون تصریح کردند: خدا لعنت کند دستهایی که می خواهند دانشگاه ها را غیرسیاسی کنند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016