چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زلزله ۷.۵ ريشتری سراوان يک کشته و ۱۲ مجروح داشت

ايسنا ـ فرماندار خاش گفت: روز گذشته در پی وقوع زلزله و بر اثر ريزش کوه، يک زن در منطقه قادرآباد گرنجچين کشته شد.

عليرضا شهرکی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان، اظهار کرد: اين فرد با نام "مدينه مزارزهی" که برای فعاليت های روزمره به اطراف کوه رفته بود بر اثر سست شدن کوه و ريزش آن بر اثر جراحات جان باخت.

وی بيان کرد: تاکنون مورد ديگری در اين رابطه گزارش نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته فرماندار خاش، در اين زلزله خسارت جزئی به بافت‌های فرسوده حاشيه شهر وارد آمده است ولی درمجموع زلزله و پس لرزه‌هايش خسارات زيادی نداشته است.

فرماندار خاش بيان کرد: در حال حاضر راه‌های مواصلاتی منطقه باز است و تردد بطور عادی در منطقه جريان دارد.

نارويی استاندار سيستان و بلوچستان نيز شمار مجروحان زلزله روز گذشته را ۱۲ تن اعلام کرد که از ميان آنها هشت تن سرپايی درمان شدند و مابقی نيز در بيمارستان تحت درمان قرار گرفتند.

آب شبکه مناطق ديده سالم و قابل شرب می باشد

مديرعامل شرکت آب و فاضلاب سيستان و بلوچستان نيز وضعيت شبکه تامين و توزيع آب استان را پس از حادثه زمين لرزه ۷.۵ ريشتری روز گذشته، عادی خواند.

ابوالفضل صدرائيه در گفت وگو با خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) منطقه سيستان و بلوچستان اظهار داشت: تمام منابع تامين و مخازن آب شهرهای حادثه ديده پس از نيم ساعت در مدار بهره برداری قرار گرفته است.

وی بيان داشت: آب شبکه مناطق حادثه ديده سالم، بهداشتی و قابل شرب می باشد.

گفتنی است زمين‌لرزه مذکور در ۸۱ کيلومتری شهر سراوان، ۸۳ کيلومتری شهر خاش و ۸۵ کيلومتری شهر سوران، سيستان و بلوچستان بوده است.

خسارت ۱۰ تا ۱۵ درصدی روستاهای اطراف بخش گشت سراوان

خالقی فرماندار سراوان نيز گفت: روستاهای اطراف بخش گشت که در ۹۰ کيلومتری شهر سراوان قرار دارد ۱۰ تا ۱۵ درصد خسارت ديده اند.

وی ادامه داد: در حال حاضر تيم های امدادی با تمامی امکانات در منطقه حضور دارند.

شهر سراوان و منطقه گشت و بم پشت با ۲۰۵ هزار نفر دارای روستاهای پراکنده و بافت قديمی است.

برپايی ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده سيستان و بلوچستان

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از برپايی ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری در مناطق زلزله‌زده سيستان و بلوچستان خبر داد.

محمود مظفر در گفت‌وگو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح آخرين اقدامات انجام شده از سوی امدادگران اين سازمان در مناطق زلزله‌زده سراوان، گفت: ۴۰۰ تخته چادر در اين مناطق برای اسکان زلزله‌زدگانی که از ترس پس‌لرزه قادر به گذراندن امورات در داخل خانه‌هايشان نبودند برپا شد.

وی با بيان اينکه ۱۰ اردوگاه اسکان اضطراری برای زلزله‌زدگان اين مناطق برپا شده است،‌ گفت: ۱۶۷۹ نفر اسکان اضطراری يافته‌اند.

به گفته وی، اين اردوگاه‌ها در منطقه گشت، سراوان،‌ سوران و خاش برپا شده است.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينکه امدادگران پوشش تغذيه اضطراری اين زلزله‌زدگان را نيز در دستورکار خود قرار داده‌اند، گفت: خوشبختانه زلزله روز گذشته سراوان خسارت زيادی بر جای نگذاشته است، اما بسياری از مردم به دليل قدرت زمين‌لرزه و پس‌لرزه‌های احتمالی از زندگی در منازلشان خودداری می‌کنند.

وی افزود: تاکنون اين زمين‌لرزه هشت پس‌لرزه داشته است که بزرگترين آن در ساعت ۷ صبح امروز به قدرت ۵.۶ ريشتر زمين را لرزاند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016