چهارشنبه 21 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

آخرين آمار قربانيان و مجروحان زلزله بوشهر

ايسنا ـ استاندار بوشهرشمار کشته‌شدگان زلزله روز گذشته کاکی را ۳۷ تن اعلام کردوگفت: در اين زلزله ۸۵۰ تن نيز مجروح شده‌اند که ۷۵۰ نفربه صورت سرپايی توسط تکنيسين‌های اورژانس درمان شدند.

به گزارش سرويس حوادث ايسنا، حسنوند همچنين اطمينان خاطر داد که با توجه به فاصله ۱۵۰ کيلومتری نيروگاه بوشهر از کانون زلزله، خوشختانه آسيب و خللی به فعاليت اين نيروگاه وارد نشده است.

وی با بيان اينکه بر اساس آخرين گزارشات دريافتی اين زمين لرزه ۸۵۰ مصدوم بر جای گذاشته است که تنها ۱۰۰ تن از اين افراد در بيمارستان بستری شده‌اند گفت: حال عمومی اين مصدومان مساعد گزارش شده و ۷۵۰ نفر ديگر نيز به صورت سرپايی توسط تکنيسين‌های اورژانس درمان شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اعلام خبر برپايی بيمارستان صحرايی در مناطق زلزله زده گفت: شب گذشته عمليات آواربرداری نيزبه پايان رسيد و امدادگران توانستند تعدادی از افراد محبوس شده را نجات دهند.

حسن وند با اعلام خبر تخريب ۷۰۰ واحد مسکونی در مناطق زلزله زده گفت: بيش از ۱۰۰ واحد مسکونی نيز حدود ۵۰ درصد تخريب شده‌اند.

به گفته وی صبح امروز معاون اول رييس جمهور، وزير کشور و جمعی از اعضای هيات دولت از مناطق زلزله زده بازديد خواهند کرد.

اتمام عمليات جست و جو در مناطق زلزله‌زده

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر از اتمام عمليات جست و جو و نجات در مناطق زلزله زده بوشهر خبر داد.

محمود مظفر در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، در تشريح آخرين اقدامات صورت گرفته در مناطق زلزله زده بوشهر با اشاره به حضور و فعاليت بيش از ۵۰۰ امدادگر اين سازمان، گفت: در پی وقوع زمين لرزه ۶.۱ ريشتری در منطقه کاکی استان بوشهر بلافاصله اقدامات اين سازمان در راستای جست و جو و نجات، اسکان و تغذيه اضطراری آغاز شد.

وی در حالی که در مناطق زلزله زده حضور داشت و از نزديک مديريت عمليات را بر عهده گرفته است، با بيان اينکه هفت تيم آنست (سگ‌های زنده ياب) و دستگاه‌های زنده ياب به محل حادثه اعزام شده‌اند گفت: شب گذشته ۲۰ نفر از محبوس شدگان آوار توسط امدادگران نجات يافتند.

رييس سازمان امداد و نجات جمعيت هلال احمر با بيان اينکه عمليات جست و جو و نجات به اتمام رسيده است؛ گفت: با اين حال بالگردهای جمعيت هلال احمر وظيفه رصد هوايی اين مناطق را بر عهده دارند.

مظفر با بيان اينکه آخرين آمار مجروحان به ۸۵۰ تن رسيده است، گفت: ۱۰۰۰ تخته چادر نيز ميان زلزله زدگان توزيع شده است و همچنان نيز کار اسکان و تغذيه اضطراری زلزله زدگان ادامه دارد.

به گفته وی، جمعيت هلال احمر امکانات خود را برای امدادرسانی به ۳۰۰۰نفر رد منطقه مستقر کرده است.

تحويل ۳۳ جسد به پزشکی قانونی تاکنون

همچنين دکتر رضايی مدير کل پزشکی قانونی استان بوشهر نيز با بيان اينکه تاکنون ۳۳ جسد تحويل پزشکی قانونی شده است، گفت: سه تيم از کارشناسان پزشکی قانونی نيز به منطقه اعزام شده‌اند تا کار بررسی و صدور جواز دفن به سرعت پيگيری شود.

همچنين دکتر فقيه رييس جمعيت هلال احمر شب گذشته از طريق ارتباط ويدئو کنفرانس با مرکز مديريت و کنترل هماهنگی امداد و نجات و جمعيت هلال احمر استان بوشهر ارتباط برقرار کرد و در جريان آخرين روند امدادرسانی به زلزله زدگان بوشهری قرار گرفت.

حال مجروحان زلزله بوشهر مساعد است

مسئول ستاد حوادث عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر ضمن تشريح آخرين وضعيت مصدومان حادثه زلزله روز گذشته اين استان از انتقال ۱۱۱ تن از مجروحان به بيمارستان‌های شهر بوشهر خبر داد.

سيدمجيد حسينی در گفت و گو با خبرنگار «حوادث» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، با بيان اينکه پس از وقوع زلزله عمده حادثه ديدگان به بيمارستان زينبيه خورموج منتقل شدند گفت: پس از بستری شدن اين افراد در اين بيمارستان اقدامات اورژانس برای انتقال مصدومان به بيمارستان‌های ديگر آغاز شد.

وی با اشاره به انتقال حادثه ديدگان زلزله روز گذشته بوشهر به بيمارستان‌های شهر بوشهر اظهار کرد: در مجموع ۱۱۱ تن از حادثه ديدگان از بيمارستان زينبيه به بيمارستان های بوشهر منتقل شدند که از اين ميان ۶۶ تن به بيمارستان شهدای خليج فارس بوشهر، ۵۳ تن به بيمارستان سلمان فارسی و سه تن ديگر نيز به بيمارستان خاتم الانبياء نيروی دريايی بوشهر منتقل شدند.

به گفته مسئول ستاد عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهر همچنين ۱۰ تن ديگر از حادثه ديدگان نيز همچنان در بيمارستان زينبيه خورموج هستند که اين افراد طی امروز يا فردا ترخيص خواهند شد.

حسينی با بيان اينکه عمليات انتقال مصدومان به اتمام رسيده است، درباره عمده آسيب‌های وارد شده به حادثه ديدگان در زلزله روز گذشته نيز به ايسنا گفت: اغلب مصدومان به دليل تروما و ضربه در بيمارستان هستند.

مسوول ستاد هدايت عمليات بحران دانشگاه علوم پزشکی بوشهرهمچنين درباره برخی اظهارات مبنی بر وخيم بودن حال ۱۰۰ تن از حادثه ديدگان زلزله اخير نيز گفت: چنين چيزی صحت ندارد و اين افراد اگرچه دچار صدمات و آسيب‌هايی شده‌اند اما وضعيت عمده آنان مساعد است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016