چهارشنبه 28 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

زيان ۳۶۰۰ ميليارد تومانی دو خودرو ساز بزرگ کشور

ايلنا ـ سازمان رقابت قيمت های شهريور ۹۱ را ملاک محاسبه قرار داده، در حاليکه قيمت های شهريور ۹۱ همان قيمت های تحميلی و غيرکارشناسانه سازمان حمايت در اسفند ۹۰ بوده است.


انجمن خودرو سازان در نامه ای به مسئولان دولتی از آنها خواست تا علاوه بر مشارکت فعالانه در جريان نحوه قيمت گذاری خودروها در شورای رقابت، تمهيدات لازم جهت قرار دادن مبلغ زيان سال گذشته و امسال خودرو سازان در بودجه ۹۲ قرار گيرد.

به گزارش ايلنا، انجمن خودروسازان در نامه خود با يادآوری اينکه قيمت گذاری غيرکارشناسانه و تحميلی خودرو در سال گذشته منجر به زيان تمام شرکت های خودروساز از جمله زيان ۳۶۰۰ ميليارد تومانی دو خودروساز بزرگ کشور شده، چند درخواست داشته است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خواسته اول انجمن خودروسازان اين است که نامه ۱۸ آذرماه سال گذشته آنها به رئيس سازمان حمايت مصرف کنندگان و توليدکنندگان پيگيری شود. در نامه اشاره شده انجمن خودروسازان به استناد تبصره دو ماده ۱۰۱ برنامه پنجم توسعه از سازمان حمايت خواسته بودند که نسبت به جبران زيان خودروسازان از محل بودجه سالانه اقدام شود.

انجمن خودروسازان در ادامه از رئيس سازمان گسترش و نوسازی صنايع ايران – ايدرو- به عنوان صاحب لااقل ۲۰درصد از سهام دو شرکت ايران خودرو و سايپا خواسته است تا تمهيدات لازم برای قرار دادن مبلغ زيان ياد شده و همچنين پيش بينی زيان سال جاری شرکت های خودروساز در بودجه سال ۹۲ که هم اکنون در مجلس شورای اسلامی در دست بررسی است، انجام شود.

انجمن خودروسازان در اين نامه هشدار گونه به عملکرد شورای رقابت در نحوه قيمت گذاری خودرو نيز انتقاد کرده و آورده است: سازمان رقابت قيمت های شهريور ۹۱ را ملاک محاسبه قرار داده، در حاليکه قيمت های شهريور ۹۱ همان قيمت های تحميلی و غيرکارشناسانه سازمان حمايت در اسفند ۹۰ بوده است.

انجمن خودروسازان قيمت هايی که از سوی شورای رقابت ملاک محاسبه قرار گرفته اند را عامل ورشکستگی بسياری از قطعه سازان و نهايتا کاهش ۵۰ درصدی تيراژ توليد خودرو توصيف کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016