شنبه 12 اسفند 1391   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اميدها به کاهش قيمت خودرو کاهش يافت

ايسنا ـ در حاليکه تاکيدات رييس‌جمهوری در زمينه ضرورت کاهش قيمت خودروهای داخلی موجی از اميد را در دل مصرف‌کنندگان ايجاد کرده بود اما اظهارات جديد برخی مسوولان و مديران صنعت خودرو حاکی از ضعيف شدن احتمال کاهش قيمت‌ها در اين بازار است.

به گزارش خبرنگار خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، رييس‌جمهوری چندی پيش در برنامه زنده تلويزيونی با انتقاد از افزايش قيمت خودروهای داخلی به خودروسازان هشدار داد که هر چه زودتر نسبت به کاهش قيمت محصولات خود اقدام کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس‌جمهوری مصوبه جديد قيمت‌گذاری خودرو را مورد تاييد خود ندانسته و خودروسازان و وزارت صنعت، معدن و تجارت را تهديد کرد که در صورت عدم تنظيم مناسب و به موقع بازار خودرو، تعرفه واردات اين محصول کاهش خواهد يافت.

پس از اظهارات رييس‌جمهوری بود که وزير صنعت، معدن و تجارت از دستور خود به سازمان حمايت مصرف‌کنندگان و توليدکنندگان برای بازنگری در قيمت خودروها خبر داد. پس از آن مديران عامل دو خودروساز بزرگ کشور نيز از کاهش قريب‌الوقوع قيمت محصولات خود خبر دادند.

با اين حال پس از گذشت چند روز مديران صنعت خودرو اظهارات جديدی را بيان کردند که اميدها برای کاهش قيمت خودرو را کاهش داد. در اين زمينه مديران عامل گروه خودروسازی سايپا و گروه صنعتی ايران خودرو مشترکا تاکيد کردند که وعده کاهش قيمت‌ خودروها در صورت همکاری بانک مرکزی و وزارت امور اقتصادی و دارايی محقق خواهد شد.

به گفته اين مديران ارشد صنعت خودرو، هنوز خودروسازان موفق به دريافت ارز مبادلاتی به مقدار لازم نشده‌اند و از آن سو تسهيلات به نرخ مناسب در اختيار آنها قرار نمی‌گيرد. به گفته آنها در صورتی قيمت خودروها ‌کاهش خواهد يافت که بانک مرکزی ارز مبادله‌ای را برای خودروسازان تامين کرده و از آن سو نيز شرايط پرداخت تسهيلات به صنعت خودرو اصلاح شود.

در اقدامی ديگر دو خودروساز بزرگ کشور آناليز قيمت تمام شده برخی محصولات خود را منتشر کردند که اين آناليز نشان دهنده برابر بودن قيمت تمام شده توليد اين محصولات با قيمت فروش فعلی آنها است.

به اين ترتيب به اعتقاد کارشناسان به نظر می‌رسد که پس از موج اوليه اظهارات در زمينه ضرورت کاهش قيمت خودروها، مديران صنعت خودرو عملا با اظهارات و اقدامات جديد خود نشان داده‌اند که احتمالا با شرايط فعلی کاهش قيمتی در راه نخواهد بود. در اين شرايط به نظر می‌رسد اميد مصرف‌کنندگان برای کاهش قيمت خودرو نيز در حد قابل توجهی کاهش يافته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016