دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اقدام به بازداشت افراسیاب فرجی‌فرد در اهواز

کمیته گزارشگران حقوق بشر - ماموران وزارت اطلاعات استان خوزستان ساعت ۱۲ دیروز شنبه ۳۱ فروردین ماه، جهت بازداشت افراسیاب فرجی‌فرد، ۳۸ ساله و از فعالین حقوق بشر و حقوق اقلیت‌ها در اهواز به محل سکونت ایشان مراجعه کرده که در پی‌ عدم حضور متهم در منزل تنها به تفتیش و ضبط برخی‌ وسایل شخصی‌ ایشان پرداخته‌اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش کمیته گزارشگران حقوق بشر، آقای فرجی‌فرد پیش‌تر در تاریخ‌های ۲۷ اسفند ۱۳۹۱ و دوشنبه ۱۹ فروردین ۱۳۹۲ نیز جهت پاره‌ای توضیحات در مورد اتهام وارده به دادگاه انقلاب اهواز احضار شده بود که متعاقب عدم حضور ایشان، حکم بازداشت وی به امضای دادستان اهواز رسید و در بدو ورود ماموران به محل سکونت ایشان ارائه شده بود.

بنا به اظهار شاهدان، ماموران خود را از نیروهای وزارت اطلاعات معرفی‌ کرده اما دو مامور با یونیفرم‌های نظامی همراه آن‌ها بوده‌اند، تفتیش این منزل مسکونی حدود یک ساعت و نیم طول کشیده و سر‌انجام حدود ساعت ۱۳: ۳۰ دقیقه پس ضبط کامپیو‌تر شخصی‌، رسیور ماهواره، کتاب و تعدادی دست نوشته محل را ترک کرده‌اند.

گفتنی است در ۶ هفته گذشته بیش از ۱۸۸ نفر از شهروندان عمد‌تاً عرب در استان خوزستان و در شهرهای اهواز، شادگان، حمیدیه مورد بازداشت نیروهای امنیتی قرار گرفته‌اند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016