دوشنبه 2 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محمد خاتمی: کانديدا نمی شوم و از کسی حمايت نمی کنم، اما رای من کسی است که اصلاح طلبان بر آن توافق کنند

پايگاه خبری تحليلی انتخاب (Entekhab.ir) - هفته ی اخير، هفته پرخبری در جبهه اصلاحات بود. در حاليکه پيشتر «انتخاب» از افزايش تمايل خاتمی برای کانديداتوری خبر داده بود، خبرنگار سياسی «انتخاب» کسب اطلاع کرد، پس از وقوع برخی اتفاقات مانند فيلتر شدن سايت کمپين دعوت از سيد محمد خاتمی و برخی نگرانی ها او از احتمال رد صلاحيتش، رييس جمهور سابق ايران به نتيجه رسيده که [در صورتی که اتفاق جديد و مهمی نيافتد] برای انتخابات آتی ، کانديدا نشود.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش سرويس سياسی «انتخاب» ؛ در آخرين جلسه اصلاح طلبان، خاتمی با بيان اينکه «اگر اتفاق خاصی نيافتد کانديدا نخواهد شد و هيچ فعاليت انتخاباتی نيز نخواهد داشت»، در عين حال گفته که احتمالا به صورت رسمی اعلام خواهد کرد که او نيز «مانند بقيه، تنها يک رای دارد و آن يک رای نيز متعلق به کسی است که اصلاح طلبان بر آن اجماع می کنند»

بنابر شنيده های موثق «انتخاب»، نظر خاتمی و چهره های اصلاح طلب بر روی جهانگيری متمرکز است.

همچنين شنيده شده که محمد علی نجفی نامزد احتمالی اصلاح طلبان نيز از حضور در عرصه انتخابات به عنوان کانديدا، منصرف شده و قرار است او رييس ستاد انتخاباتی اصلاح طلبان شود.

قابل ذکر است، همه اين تصميم ها می تواند با معرفی يک چهره با رای بالا در جبهه اصولگرا يا دولت، کن لم بکن تلقی شود و در آن صورت، احتمال حضور خاتمی نيز مجدداً مطرح می شود.

همچنين شنيده شده جهانگيری قرار است با برخی مقامات عاليرتبه نظام ديدار کند.

ناراحتی عارف

از سوی ديگر، بيان اين نظرات از سوی خاتمی باعث ناراحتی محمدرضا عارف معاون اول دولت دوم خاتمی شده است.

خبرنگار «انتخاب» در اين مورد کسب اطلاع کرده که عارف در اعتراض به عدم اجماع بر وی، نامه تندی به خاتمی نوشته که متقابلاً رييس جمهور سابق ايران، پاسخی مشابه به او داده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016