سه شنبه 3 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

صالحی: نسبت دادن القاعده به ايران از جعليات مضحک است

وزير امور خارجه کشورمان با انتقاد از کشورهای ۱+۵ در خلف وعده‌هايشان اظهار کرد: بنا بود بر اساس توافق‌های آلماتی ۲ خانم اشتون با وزرای خارجه شش کشور مشورت کند و نتايح را به آقای جليلی بگويد که هنوز اين اتفاق نيفتاده است.

به گزارش خبرنگار سياسی خارجی خبرگزاری دانشجويان ايران(ايسنا)، علی‌اکبر صالحی، وزير امور خارجه کشورمان در حاشيه سی‌و دومين نشست گروه کاری ويژه تدوين کنوانسيون رژيم حقوقی دريای خزر در تهران که صبح امروز(سه‌شنبه) برگزار شد در پاسخ به سوال خبرنگار ايسنا مبنی بر اينکه پلس کانادا مدعی شده است دو نفر مرتبط با عناصر القاعده در ايران را به اتهام تلاش برای از خط خارج کردن قطار کانادا دستگير کرده است، گفت: اگر چنين خبری که شما مطرح می‌کنيد درست باشد خنده‌دارترين چيزی است که درسن ۶۴ سالگی خود شنيده‌ام "القاعده ايران" از جعليات جديد است و واقعا حرفی مضحک است. اميدوارم مسوولان کانادا کمی عقلانی فکر کنند و به شعور مردم و افکار عمومی دنيا توجه کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


صالحی با اشاره به سفر وزير دفاع آمريکا به اراضی اشغالی گفت: آمريکا برای تامين منافع خود و فروش سلاح مشغول بازار گرمی است، با اين حال ايران در طول سال‌های گذشته به ويژه ۳۴ سال اخير نشان داده است که همواره برای ثبات و صلح منطقه کوشش کرده است.فتنه در منطقه، مباحث شيعه و سنی، ايجاد طالبان و القاعده توسط چه کسانی ساخته و پرداخته شده است؟ اين‌ها توسط مراکز امنيتی سازمان جاسوسی خودشان ساخته شده است. کتاب‌های زيادی در اين باره در اين کشورها نوشته شده است.

وی درباره انعقاد قرار داد تسليحاتی ده ميليارد دلاری با برخی کشورها از جمله رژيم صهيونيستی، عربستان سعودی و امارات متحده عربی گفت: اين اقدامات برای تامين منافع‌شان و فروش سلاح است.

وی با اشاره به ايجاد جبهه النصره که در سوريه فعاليت دارد گفت: چه کسانی اين گروه را ساخته‌اند؟ اين گروه آن قدر به رفتارهای خشونت‌آميز اقدام کرده است که حتی رژيم صهيونيستی هم صدايش درآمده چرا که نگران است اين گروه و اعضای آن عليه آنها هم وارد فعاليت شوند.

وزير امور خارجه کشورمان در پاسخ به سوالی ديگر مبنی بر اينکه وزير خارجه انگليس و آمريکا اظهارکرده‌اند که نسبت به تحريم‌های جديد عليه ايران نبايد عجله کرد، گفت: اين‌ها همواره اعلام کرده‌اند که برای تعامل با ايران آمادگی‌ دارند ما هم گفته‌ايم که ايران همواره براساس اصول منطقی سياست خارجی‌اش عمل کرده و آمادگی تعامل دارد اگر اظهار آمادگی آنها برای تعامل با ايران صادقانه باشد ما هم آمادگی داريم.

وی ادامه داد: متاسفانه با وجود توافقاتی که در آلماتی ۲ صورت گرفته است هنوز اين‌ها به وعده خود عمل نکرده‌اند. قرار بود خانم اشتون با آقای جليلی تماس بگيرند و رايزنی خود با وزرای خارجه شش کشور را به اطلاع آقای جليلی برساند اما تا الان اين کار صورت نگرفته است. متاسفانه آنها هيچ‌وقت به وعده‌هايی که می‌دهند عمل نمی‌کنند.

صالحی تاکيد کرد: بايد قدم‌های اعتمادساز و اطمينان‌سازبرداشته شود. آنها نمی‌توانند وعده دهند و بعد فراموش کنند. آنها فکر می‌کنند چون رسانه‌های گروهی را در اختيار دارند میِ‌توانند هرطور که می‌خواهند افکار عمومی را شکل دهند اما اين اشتباه جدی است.

وزير امور خارجه کشورمان با اشاره به اظهاراتش در سال گذشته مبنی بر اينکه سال ۹۲ را سال سرنوشت‌سازی می‌داند، گفت: هنوز هم معتقدم سال جديد سال سرنوشت‌سازی خواهد بود و فصل جديدی باز خواهد شد. غرب چاره‌ای جز تعامل با ايران ندارد و اميدواريم آنها روند مثبتی را در پيش گيرند.

صالحی در پايان درباره زمان مذاکرات ايران و آژانس گفت: در اين باره از آقای سلطانيه نماينده ايران در آژانس بپرسيد بهتر است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016