چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمد توکلی: مردم با گران شدن کالاهای اساسی اشکنه هم نمی‌توانند بخورند

عضو کميسيون برنامه و بودجه می گويد رييس جمهور نعل وارونه می‌زند و در مورد يارانه ها واقعيت را به مردم نمی گويد.


ايلنا ـ نماينده مردم تهران در مجلس شورای اسلامی گفت: با توجه به گرانی‌های موجود در کشور مردم گوشت نخورند آيا نبايد برای زندگی خود حداقل اشکنه بخورند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گزارش خبرنگار ايلنا، احمد توکلی در آغاز جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس شورای اسلامی تذکری را در زمينه بند ۱۱ ماده ۲۴ به هيات رئيسه داد و با تاکيد بر حفظ جايگاه و شأن مجلس از سوی هيات رييسه مجلس، گفت: اين وظيفه بايد در عمل و با رفتار هيئت رئيسه و مجلس محقق شود و اگر در شرايطی که مردم درگير مسائل گرانی و تورم هستند بحث از موافقت‌نامه پستی کنيم، به نظر من اين شأن رعايت نمی‌شود.

وی گفت: ۳ خبر به نمايندگان مجلس می‌دهم تا آنها مشاهده کنند که وضعيت کشور چگونه است؛ ۳ ماه است که برای کالاهای اساسی ارزی تخصيص داده نمی‌شود و همچنين يک ماه است که بهانه ناهماهنگی سيستم يکپارچه ديجيتال کالاهای اساسی که با خون دل ارز آن تعيين شده و تخصيص داده شده و وارد شده از گمرک ترخيص نمی‌شود و اين باعث شده تا اقلامی همچون روغن ۲۵ درصد و گوشت ۳۵ درصد افزايش يابد و برخی کالاهای اساسی ۶۰ درصد گران شود.

توکلی تصريح کرد:‌ اين مسائل مانند هرج و مرج بازار ماشين نيست که زندگی روزانه مردم را خراب نکند؛ يعنی مردم گوشت و حبوبات نخورند و حتی اشکنه نخورند؟در حالی که گوشت با ارز مرجع در گمرکات ترخيص نشده است منفعت عدم ترخيص گوشت به نفع چه کسانی است.

توکلی گفت: آنهايی که روغن وارده کرده‌اند و در انبار گذاشته‌اند چه سودی می‌برند؟ نرخ رشد اقتصادی امسال توسط همه سازمان‌های داخلی و خارجی منفی گزارش شده است و متاسفانه در اين شرايط آقای رئيس‌جمهور سرمايه اجتماعی کشور را از بين می‌برد.

وی با بيان اينکه رئيس‌جمهور نعل وارونه می‌زند، گفت: مردم به ما می‌گويند اين چه وضعيتی است آنها بار‌ها به ما تاکيد می‌کنند که گرانی و تورم مضاعف است و آنوقت در اين شرايط ما و شما رييس مجلس که همواره به مسائل مهم زندگی مردم همت داشته‌ايد، هميشه جلسه می‌‌گذاشتيد و مسائل را بررسی می‌کرديد. لذا پيشنهاد من اين است که شما از همين الان به وزرا ابلاغ کنيد تا در اولين جلسه آينده مجلس به مردم گزارش رسمی دهند که اين چه وضعی است که کشور را اداره می‌کنند و کمر توليد شکسته است.

توکلی گفت:از هيات رئيسه درخواست می‌کنم تا جلسه فوق العاده‌ای را تشکيل دهد و با وزرا در رابطه با کم کردن تورم در زمينه معيشت مردم برنامه و راهکار داشته باشد چراکه تورم کمر مردم را شکسته است و مردم نمی‌توانند اين تورم را تحمل کنند.

عضو کميسيون برنامه و بودجه با بيان اينکه آقای رئيس‌جمهور به مردم می‌گويد که می‌خواهند قيمت يارانه‌ها را ۲۵۰ هزار تومان کنند و مجلس را متهم می‌کنند که نمی‌گذارد اين کار انجام شود؛ افزود: اما به مردم نمی‌گويند که پرداخت اين قيمت با ۹ برابر کردن قيمت سوخت و آب و برق انجام می‌شود. اين چه جور نابود کردن سرمايه اجتماعی است. من از شما به عنوان رييس مجلس تقاضا می‌کنم که به داد مردم برسيد و مردم بيشتر از اين تحمل گرانی را ندارند.

لاريجانی در پاسخ به تذکر احمد توکلی اظهار داشت: پيشنهاد شما اين است که يک جلسه خاص در مسائل اقتصادی برگزار شود که توکلی گفت بله. و در ادامه لاريجانی گفت که ما اين مسئله را پيگيری و در جلسه هيات رئيسه مجلس مطرح می‌کنيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016