چهارشنبه 4 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

محکوميت کسری نوری به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزيری

مجذوبان نور ـ کسری نوری از فعالين حقوق دراويش و همکار سايت مجذوبان نور به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد.

به گزارش مجذوبان نور؛ کسری نوری در جلسه دادگاه رسيدگی به پرونده اتهامی تبليغ عليه نظام، اقدام عليه امينت ملی، توهين به رهبری و عضويت در گروهک انحرافی مجذوبان، در شعبه سه دادگاه انقلاب شيراز به رياست قاضی رشيدی به ۴ سال و چهار ماه حبس تعزيری محکوم شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درويش گنابادی در حالی به ۴ سال و ۴ ماه حبس محکوم شده که در رای صادر شده توسط دادگاه انقلاب پيامد اقدامات اين فعال حقوق دراويش «ترويج بدعت در مسائل اعتقادی» و «نا‌امن کردن فضای جامعه و ترويج خرافات» عنوان شده و علت صدور اين حکم را برای جلوگيری از «عواقب غير قابل جبران در سطح جامعه به خصوص جوانان» توصيف شده است. در بخشی از رای صادر شده اين طور آمده است: «از آنجايی که ترويج بدعت‌ها در مسائل اعتقادی افراد جامعه و تبليغ مسلک خاصی باعث ايجاد فضای نا‌امن می‌گردد و باعث ترويج خرافات و بدعت در سطح جامعه، بخصوص بين جوانان می‌شود و ممکنست عواقب غير قابل جبرانی در پی داشته، قلذا، اتهامات مندرج در کيفر خواست عليه ايشان... محکوم می‌نمايد.»

وکيل اين زندانی عقيدتی؛ آقای فريبرز يداللهی اعتراض خود را به اين حکم با تقديم لاحيه تجديد نظر خواهی اعلام و هم اکنون پرونده به شعبه تجديد نظر ارسال گرديده است. لازم به ذکر است سال گذشته نيز کسری نوری در دادگاه عمومی جزايی اطلسی شيراز نيز به يکسال حبس تعليقی به اتهامات تشويش اذهان عمومی و نشر اکاذيب محکوم شده بود.

قسمتی از رای دادگاه بدوی کسری نوری که هفتهٔ گذشته به وکيل اين زندانی عقيدتی ابلاغ گرديده در اختيار مجذوبان نور قرار گرفته:
«در خصوص اتهامات آقای کسری نوری فرزند مسعود، ۲۲ ساله، اهل و ساکن شيراز دائر بر فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی، دادگاه ضمن بررسی تمام اوراق پرونده از جمله گزارشات ضابطين و تحقيقات به عمل آمده در دادسرای انقلاب اسلامی شيراز که منجر به صدور کيفر خواست گرديده است.
از آنجا که تشکيل کار گروه‌هايی برای تحقيق اين اهداف از برنامه‌های آن‌ها می‌باشد، از جمله تاسيس سايتی به نام مجذوبان نور که به صورت تشکيلاتی و گروهی اداره می‌شود، از اين اهداف است، فلذا، باتوجه به اينکه دراويش گنابادی از طريق رسانهٔ مجازی فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی در را ادامه داده و متهم موصوف نيز به عنوان يکی از گردانندگان اصلی آن محسوب و در اين موضوع سهيم می‌باشد و از آنجايی که ترويج بدعت‌ها در مسائل اعتقادی افراد جامعه و تبليغ مسلک خاصی باعث ايجاد فضای نا‌امن می‌گردد و باعث ترويج خرافات و بدعت در سطح جامعه خاصه بين جوانان می‌شود و ممکنست عواقب غير قابل جبرانی در پی داشته، قلذا، اتهامات مندرج در کيفر خواست عليه ايشان از جمله عضويت در گروه‌های مخالف نظام جمهوری اسلامی و توهين به مقام معظم رهبری و فعاليت تبليغی عليه نظام جمهوری اسلامی به تحمل يک سال حبس تعزيری و عضويت در گروه‌های که مخالف نظام جمهوری اسلامی از طريق تشکيل سايتهايی که فعاليت خاص در اين خصوص دارند به تحمل سی و چهار ماه حبس تعزيری و از بابت توهين به مقام معظم رهبری نيز به تحمل شش ماه حبس محکوم می‌نمايد.»

کسری نوری تا کنون دو بار توسط نيروهای امنيتی بازداشت شده است. اين درويش گنابادی يکبار در تاريخ ۲۱ ديماه سال ۹۰ بازداشت و پس از ۴۶ روز حبس در اداره اطلاعات شيراز و زندان عادل آباد شيراز با وثيقه ۵۰ ميليونی آزاد شد و سپس مجددا در تاريخ ۲۴ اسفند ماه‌‌ همان سال به اتهام مصاحبه با رسانه‌های بيگانه نيز بازداشت گرديد و تا کنون مدت ۱۴ ماه را در بازداشت به سر برده است.

گفتنی است که آقای کسری نوری به همراه اقای صالح مرادی در اعتراض به انتقال وکلای زندانی دراويش به سلولهای انفرادی و بند ۲۰۹ زندان اوين دست به اعتصاب غذا زدند که سرانجام پس از ۹۰ روز با انتقال وکلای زندانی دراويش به بند عمومی زندان اوين موسوم به ۳۵۰ به خواسته خود رسيدند و به اعتصاب غذای خود پايان دادند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016