شنبه 7 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پورمحمدی: حال کروبی و موسوی خوب است و مشکلی ندارند

رييس سازمان بازرسی کل کشور در واکنش به اين سوال که شما به عنوان رييس سازمان بازرسی کل کشور چه اطلاعی از آقايان کروبی و موسوی داريد؟ گفت: بنده مسوول امنيتی و قضايی کشور نبوده و مسوول بازرسی از دستگاه‌های دولت هستم. ولی آنطور که اطلاع دارم حال اين آقايان هم خوب است و مشکلی ندارند.

به گزارش گروه دريافت خبر خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا)، حجت‌الاسلام مصطفی پورمحمدی، در جمع روحانيون تهرانی با تاکيد بر اين‌که «خلق حماسه سياسی به پيش قراول نياز دارد» گفت: حماسه سياسی به کسانی نياز دارد تا به مردم انگيزه دهند. روحانيون اصلی‌ترين، محوری‌ترين حوزه و موتور محرک حماسه سياسی هستند. حضور و نشاط روحانيون در اين مجلس حکايت از اين معنا می‌کند و از اين بابت شاکر و سپاسگزاريم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


پورمحمدی ادامه داد: بنده در همه دولت‌ها حضور داشته و با مديران عالی کشور از نزديک حشر و نشر داشته و با جزئيات مسايل و مشکلات کشور آشنا هستم. به خاطر اشرافی که به مسايل ملی و بين‌المللی دارم فکر می‌کنم می‌توانم در عرصه اجرايی آينده مفيد فايده شده و با کمک ملت، کشور را از شرايط فعلی عبور دهيم. آنچه بر عهده بنده است ادای دين است که خود را در معرض انتخاب قرار دهم تا اگر تقدير الهی و انتخاب مردم شامل حال ما باشد در خدمت شما مردم باشم.

اين عضو ائتلاف اکثريت اصولگرايان در بخش ديگری از اين نشست به سوالات روحانيون و طلاب پاسخ گفت.

وی در پاسخ به سوالی مبنی بر اين‌که چرا مطالبی راجع به تامين معاش روحانيون مطرح و به دليل اين مساله انتقاد ساير اقشار را متوجه خود کرده‌ايد؟ گفت: در مجلسی از من سوال شد که برنامه شما برای يارانه‌ها چيست که بنده اعلام کردم يارانه بخشی از جامعه را که يا نيازمند هستند يا درآمدزا نيستند، افزايش می‌دهم. گفتم چند گروه هستند که خدمات ارزنده و توليدات گران‌بهايی دارند ولی درآمدشان کم است مثل روحانيون، هنرمندان، اهل فرهنگ، فعالان ورزشی و ... که خدمات ارزنده‌ای ارائه می‌کنند ولی درآمد مکفی ندارند. برای اينکه جامعه نشاط و سلامت اجتماعی خود را حفظ کرده بايد بخشی از درآمد ملی به اين اقشار تعلق گيرد. برای طبقات اجتماعی ديگر نيز بايد طوری عمل کرد که نيازی به يارانه نداشته باشند. بايد يارانه به سمت تامين اجتماعی و توليد برود تا ضمن فراهم کردن رفاه و آسايش عمومی، قيمت‌ها نيز کاهش يابد.

اين کانديدای احتمالی يازدهمين دوره انتخابات رياست‌جمهوری در پاسخ به اين سوال که چه عاملی باعث شد کانديدا شويد؟ گفت: آنچه از افرادی که خود را برای ورود به عرصه انتخابات رياست‌جمهوری آماده کرده‌اند برمی‌آيد اين است که تجربه بنده از همه‌ آنها بيشتر است. برخی از دوستان تنها در داخل کار کرده‌اند و با حوزه خارجی آشنا نيستند که بنده هم در داخل و هم در خارج کار کرده‌ام. برخی تنها در ظاهر کار کرده‌اند که بنده هم در ظاهر و هم در پنهان بوده‌ام. برخی تنها سابقه کار اجرايی دارند و از مسايل حوزه بزرگ قضايی نامطلع هستند که بنده هم در حوزه اجرايی و هم در حوزه قضايی حضور داشته و تجربه کافی دارم.

وی در پاسخ به اين سوال که امکان پيوستن شما به قاليباف چقدر است؟‌ گفت: ايشان در يک ائتلاف ديگر بوده و بنده در ائتلاف ديگر هستم. تا امروز هم برنامه‌ای با هم نداشته و نداريم.

پورمحمدی در واکنش به يکی از طلاب که می‌گفت به لباس روحانيت ظلم شده و شما بايد اين وضعيت را بهبود ببخشيد، گفت: بنده معتقدم به حوزه فرهنگ و دين آنچنان که بايد نپرداختيم. از همين‌رو سرباز اين حوزه روحانيت است که بايد وارد عرصه شود.

رييس سازمان بازرسی کل کشور در پاسخ به اين سوال که بعد از انتخاب شدن چه برخوردی با متخلفان داريد؟ گفت: يکی از سياست‌های محوری من مبارزه با فساد است. در همين راستا بزرگ‌ترين برنامه‌ام اصلاح نظام اداری است. هيچ فردی مانند من با مشکلات نظام اداری آشنا نيست و تا نظام اداری اصلاح نشود هيچ تحولی ايجاد نخواهد شد. در راستای مبارزه با فساد قطعا هيچ مماشاتی نخواهم کرد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016