دوشنبه 12 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادی:ارائه توبه نامه به رهبری، شرط رفع حصر موسوی وکروبی

فارس: عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام با بيان اينکه بدون توبه راه باز نمی‌شود، گفت: شرط شکستن حصر خانگی موسوی و کروبی توبه کردن است.

به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حبيب‌الله عسگر اولادی امروز در جمع خبرنگاران در اردوگاه شهيد مطهری چابکسر پيرامون انتخابات و ضرورت فضای رقابت سالم، با اشاره به تغيير موضع خود درباره شکست حصر خانگی موسوی و کروبی، اظهار کرد: شکستن حصر اينها کار قضايی و امنيتی است و به آنها مربوط می‌شود اما حصر اين افراد بدون محاکمه انجام شده و از نظر بنده دادگاهی در اين ‌باره تشکيل نشده است توبه کردن و ارائه توبه‌نامه به مقام معظم رهبری به صورت پنهان و يا آشکار بايد شرط شکستن حصر آنها شود و بعد از رهبری هدايت بخواهند.

وی با بيان اينکه مقام معظم رهبری نسبت به اين دو نفر محبت فرموده‌اند، گفت: موسوی و کروبی از راه‌هايی که برای آنها باز شده بود استفاده نکردند و حصر اين دو نفر از راهی که رهبری صلاح می‌دانند برداشته شود اما توبه شرط آن است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


عضو تشخيص مصلحت نظام ادامه داد: اصلاح‌طلبانی که در فتنه شرکت داشتند و سکوت کردند بايد از آن تبری بجويند و توبه کنند.

*آل‌اسحاق مورد حمايت حزب موتلفه اسلامی

وی درباره کانديدای مورد نظر حزب موتلفه در انتخابات، گفت: در آغاز راه هر تشکلی بايد نامزدی داشته باشد و ما در ائتلاف قرار داريم و نامزدها زير نظر جامعتين هستند و بنده نمی‌توانم کانديدای نهايی را اعلام کنم اما پيشنهاد حزب موتلفه اسلامی حمايت از «يحيی آل‌اسحاق» است.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با بيان اينکه مقام معظم رهبری چراغی روشن کردند که هر سليقه‌ و فکر در انتخابات حضور داشته باشد، تصريح کرد: شرط اين امر حضور حداکثری مردم در انتخابات است.

*حضور پنج قطب در انتخابات رياست جمهوری

وی از حضور پنج قطب در انتخابات خبر داد و افزود: دو قطب مربوط به اصولگرايان، قطب پيروان رهبری، قطب اطرافيان احمدی‌نژاد و يک قطب نيز اصلاح‌طلبان هستند.

عسگر اولادی، تلاش برای ائتلاف در انتخابات را مورد تاکيد قطب‌ها قرار داد و اذعان کرد: قطب ديگر کسانی هستند که به «زنده باد بهار» تکيه دارند.

وی قطب منفردين را از مشارکت کنندگان در انتخابات ذکر کرد و متذکر شد: منفردين می‌خواهند نامزد انتخابات باشند و تمام پنج قطب بايد بتوانند نامزد انتخاباتی داشته باشند.

عضو شورای مرکزی جبهه پيروان خط امام (ره) و رهبری، تصريح کرد: در انتخابات بايد رقابت رعايت شود و منازعه نشود و هر مجموعه نامزد خود را معرفی کند.

*تبديل انتخابات به جشن ملی

وی با اشاره به اينکه رقابت سالم و بدون نزاع و منازعه در انتخابات بسيار مهم است، خاطرنشان کرد: در اين صورت انتخابات تبديل به جشن ملی می‌شود اما اگر نزاع کنيم جنگ تحميل می‌شود و انتخابات در منازعه سالم نمی‌ماند و بيگانگان در آن دخالت می‌کنند و فتنه ايجاد می‌شود.

عسگر اولادی نقش رسانه‌ها در جلوگيری از نزاع بين نامزدها در انتخابات را مهم خواند و يادآور شد: رسانه‌ها تلاش کنند که قطب‌های مذکور با هم نزاع نکنند.

*۲۵ نامزد قطب اصولگرايان و ۱۲ نامزد قطب اصلاح‌طلبان در انتخابات

وی با بيان اينکه در دو قطب اصولگرايان ۲۵ نامزد در سه دسته داريم، افزود: اصلاح‌طلبان نيز ۱۲ نامزد و منفردين چهار کانديدا دارند که اميدواريم اصولگرايان و اصلاح‌طلبان به طرف يک نامزد هدايت شوند.

عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به انتخابات ۸۸ اشاره کرد و گفت: در سال ۸۸ احمدی‌نژاد رقابت انتخابات را به منازعه تبديل کرد و دشمن طمع‌کار شد.

وی با تصريح بر اينکه نبايد اجازه دهيم دشمنان خارجی در انتخابات طمع‌کار شوند و دخالت کنند، اذعان کرد: دشمن می‌خواهد با فتنه ما را تجزيه کند و ملت ايران و نامزدهای انتخاباتی را به صورت يک‌جا ببلعد.

*تکنوکرات منهای دين نبايد وارد دولت شود

عسگر اولادی درباره نقش تکنوکرات‌ها در انتخابات، بيان کرد: تکنوکرات‌های زمان مشروطه منهای دين بودند و از دين استفاده کردند و ما را به طرف ليبراليسم بردند و بايد توجه کنيم که امام (ره) فرمودند جمهوری اسلامی نه يک کلمه کم و نه يک کلمه بيشتر، و عمده تکنوکرات‌های ما که در خارج تحصيل کردند منهای دين بودند و طبق تجربه بشر تربيت شدند.

وی متذکر شد: تکنوکرات منهای دين و مذهب نبايد در داخل دولت وارد شود و امور را در دست گيرد.

عضو شورای مرکزی حزب موتلفه اسلامی با اشاره به اينکه از دولت بنی‌صدر تا دولت احمدی‌نژاد بدون تکنوکرات نبوده‌اند، خاطرنشان کرد: بدون امر به معروف و نهی از منکر امکان ايجاد حکومت اسلامی نيست.

وی درباره حضور اصلاح‌طلبان در انتخابات، يادآور شد: اصلاح‌طلبان بايد خود را جمع و جور کنند تا انتخابات تبديل به جشن ملی شود و چهره‌های مورد تاييد شورای نگهبان را معرفی کنند.

*حضور هاشمی در انتخابات بعيد است

عسگر اولادی به حضور هاشمی در انتخابات اشاره کرد و متذکر شد: بعيد است هاشمی وارد انتخابات شود.

وی با بيان اينکه هاشمی مرز بين اصولگرايان و اصلاح‌طلبان قرار دارد اما عضو اصلاح‌طلبان نيست، اذعان کرد: بنده نيز در وسط اصولگرای اصلاح‌طلب(ره) قرار دارم و در خط امام (ره) و مقام معظم رهبری بوده و فراجناحی هستم.

عضو تشخيص مصلحت نظام در معرفی خود، اظهار کرد: عضو مطلق اصولگرايان در کشور هستم و به آن افتخار می‌کنم.

وی با اشاره به اينکه برای نخستين بار شناسنامه خود را معرفی می‌کنم، افزود: به عنوان مقلد رهبری فراجناحی هستم و در حرکت جشن ملی خادم افرادی هستم که صلاحيت آنها تاييد شده باشد.

عسگر اولادی با تصريح بر اينکه راست سنتی و حامی اصلاح‌طلبان را قبول ندارم، خاطرنشان کرد: موسوی و کروبی يک دوره به بنده جفا کردند و رابطه عاطفی نبود اما در ملاقات با موسوی و کروبی متوجه شدم که اينها خودشان فتنه‌ساز و فتنه نيستند و اطرافيان آنها فتنه و فتنه‌ساز بودند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016