یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض مردم بريتانيا به استفاده از پهبادها در افغانستان

يورونيوز ـ صدها نفر از مردم بريتانيا در اعتراض به استفاده از هواپيماهای بدون سرنشين توسط ارتش اين کشور در افعانستان در خيابان های لندن تظاهرات کردند.

اين پهبادها تا پيش از اين از يک مرکز نظامی در نوادای آمريکا کنترل می شدند، اما مرکز زمينی کنترل به تازگی به لينکون شاير در خاک انگلستان منتقل شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از معترضان می گويد: «فکر می کنيم دولت ما نبايد هزاران مايل آن طرف تر مردم را بدون محاکمه و دادگاه به قتل برساند.»

و فرد ديگری می افزايد: «اين کار بسيار قبيحی است که نبايد از آن چشم پوشی کنيم. خيلی از مردم نمی دانند چه اتفاقی در حال روی دادن است.»

به گفته سازمان های غير دولتی از سال ۲۰۰۴ تا کنون بين دو هزار و ششصد تا سه هزار و چهارصد نفر توسط هواپيماهای بدون سرنشين کشته شده اند که از اين ميان بين پانصد تا نهصد نفر غيرنظامی بوده اند.

بر اساس ارقام رسمی تنها در سال ۲۰۱۲ پانصد و شش موشک توسط پهبادها در افغانستان شليک شده که اين رقم نسبت به سال ۲۰۱۱ هفتاد و دو درصد افزايش داشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016