دوشنبه 19 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مارگارت تاچر، نخست‌وزير پيشين بريتانيا درگذشت

راديو زمانه ـ رويترز گزارش داد، مارگارت تاچر، نخست‌وزير پيشين بريتانيا امروز صبح در سن ۸۷ سالگی درگذشت.

لرد تيم بل، سخنگوی خانواده تاچر ضمن اعلام اين خبر از سوی مارک و کارول تاچر، فرزندان مارگارت تاچر، گفت علت مرگ وی سکته مغزی بوده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مارگارت تاچر که به "بانوی آهنين" شهرت داشت در سال‌های اخير به بيماری آلزايمر دچار شده بود.

مارگارت هيلدا تاچر رهبر سابق حزب محافظه‌کار بريتانيا بود و در سال ۱۹۷۵ به رهبری اين حزب برگزيده و چند سال بعد در ۱۹۷۹ با شعار بهبود اوضاع اقتصادی از سوی محافظه‌کاران نامزد شد و به نخست‌وزيری بريتانيا رسيد و تا سال ۱۹۹۰ در هر دو سمت باقی ماند.

ديويد کامرون، نخست‌وزير کنونی بريتانيا، که وی نيز از محافظه‌کاران است گفت با مرگ تاچر، "رهبری بزرگ"، و "يک بريتانيايی برجسته" نيز از دست رفت.

سياست‌های محافظه‌کارانه ماگارت تاچر در دوران نخست‌وزيری وی چه در عرصه داخلی و چه خارجی باعث شد تا در دنيای سياست از اصطلاحی با عنوان "تاچريسم" نام ببرد که ويژگی اصلی آن پيشبرد سياست "بازار آزاد" و کاهش دخالت مستقيم دولت و افزايش ماليات غيرمستقيم در عرصه اقتصادی بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016