یکشنبه 8 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بيانيه ۲۳۱ استاد دانشگاه، روزنامه‌نگار، دانشجو و فعال بخش خصوصی: به توقف پذيرش دانشجو در دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه شريف معترضيم

• امضاکنندگان: ۵۶ استاد دانشگاه و پژوهشگر، ۱۰ روزنامه‌نگار اقتصادی، ۵۶ متخصص فعال در بخش خصوصی، ۴۲ دانشجوی دانشگاه‌های معتبر خارجی، ۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های معتبر داخلی و ۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه شريف

زمانی‌که فرآيند توسعه ميهن عزيزمان با خطری مواجه می‌شود، وظيفه خود می‌دانيم که نسبت به آن هشدار دهيم و از آنان که می‌توانند برای پيشگيری از زيان‌های محتمل کاری کنند، ياری بطلبيم. اين روزها زمان يکی از اين هشدارها فرا رسيده است. اخلال در ادامه کار دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شريف تنها يکی از رويدادهای روزمره شده ديوانسالاری کشور نيست، بلکه تهديدی است جدی در روند نهادسازی در کشور عزيزمان که زيان‌ها و هزينه‌هايش هميشگی خواهد بود و با گذشت زمان تنها به آنها اضافه خواهد شد.
زمانی‌که توانايی‌ها و منابع ايران را بررسی می‌کنيم، زمانی‌که استعدادها و عشق مردم ميهن‌مان را به اين کهن بوم و بر بخاطر می‌آوريم، زمانی‌که موفقيت‌های ايرانيان را در صحنه جهانی در شاخه‌های متنوعی از علوم از جمله رياضيات، پزشکی، فيزيک و رشته‌های مهندسی، می‌بينيم، ناگزير از خود می‌پرسيم پس چرا به آنجا که بايد رسيده باشيم، نرسيده‌ايم. اينجاست که به خاطر می‌آوريم روند توسعه تنها نيازمند منابع طبيعی و استعدادهای انسانی نيست، نرم‌افزار توسعه علومی هستند که به ما می‌آموزند اين اجزا را چگونه ترکيب کنيم و منابع محدودمان را چگونه تخصيص دهيم تا بهترين نتيجه ممکن به دست آيد. مديريت و اقتصاد، نرم‌افزارهای توسعه را در اختيار ما قرار می‌دهند، مايی که از سخت‌افزارهای توسعه چيزی کم نداريم. اينجاست که سهم برنامه‌های آموزشی مديريت و اقتصاد در روند توسعه کشور از ساير برنامه‌های دانشگاهی پيشی می‌گيرد و اين برنامه‌ها اهميتی ملی می‌يابند. زمانی‌که يک دانشکده مديريت و اقتصاد تعطيل می‌شود، فقط يک نهاد آموزشی تعطيل نشده، بلکه نسل‌هايی از مديران و کارشناسان که می‌توانسته‌اند در روند توسعه کشور نقشی در خور ايفا نمايند، نابود شده‌اند. اينجاست که هزينه اختلال در کار دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شريف تنها محدود به زمان حال نخواهد بود، ميهن ما برای حذف فعاليتهای اين نهاد آموزشی هر روز، هر ماه و هر سال هزينه خواهد پرداخت. بنابراين، ما امضاکنندگان اين بيانيه، به عنوان «ايرانيانی دل‌بسته به اعتلای همه‌جانبه کشور»، به تصميم غيرکارشناسی توقف پذيرش دانشجو در دانشکده مديريت و اقتصاد شريف، معترضيم.
ما همواره به تاريخ کهن سرزمين‌مان و فرهنگ غنی آن باليده‌ايم، اما هرگز نتوانسته‌ايم فراموش کنيم نهادهای آموزشی، علمی و فرهنگی سرزمينمان بسيار جوانند. هيچ دانشگاهی در کشور ما قدمتی صدساله ندارد، رشته‌های مديريت و اقتصاد در بسياری از دانشگاه‌های کشور هنوز نو پا هستند. علاقه مردم ما در دهه‌های گذشته در کسب دانش روز و رسيدن به دنيا در فناوری‌های گوناگون و علوم مختلف باعث شده است تا بسياری از مستعدترين دانش‌آموزان کشورمان در رشته‌های پزشکی و مهندسی ادامه تحصيل بدهند، گزينه‌ای که در جايگاه خود در خور ستايش است و امروز ايران به تلاش‌های اين عزيزان می‌بالد. اما اين تلاش‌ها باعث شده است تا برای سال‌ها، تحصيل در رشته‌های مديريت و اقتصاد و بازرگانی يک اولويت ملی نباشد. امروز ما خوشحاليم که شاهد تحول جامعه در اين زمينه هستيم و می‌بينيم که بسياری از دانش‌آموختگان ساير رشته‌ها با علم به اهميت روزافزون اين رشته‌ها به تحصيل در اين رشته‌ها روی می‌آورند. ما بر اين باوريم که اين تحول روند توسعه کشور را شتاب خواهد بخشيد و باعث خواهد شد تا ايران اسلامی با قدرت نقش خود را در صحنه جهانی ايفا کند.
ما بر اين باوريم که دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه صنعتی شريف، در ۱۴ سالی که از تاسيسش می‌گذرد، به يکی از پيشتازان تعليم و تربيت مديران شايسته و کارآمد و کارشناسان دانشمند و آگاه تبديل شده است. اين نهاد آموزشی کشور نه تنها به جذب و تربيت دانش‌آموختگان از طيف وسيعی از رشته‌های دانشگاهی همت گماشته، بلکه کوشيده است تا کانون ارتباطی بسياری از کارآفرينان، مديران، فعالان صنعت و اقتصاد با جوانان و مديران نسل آينده باشد. در کنار برنامه‌های آموزشی، اين دانشکده به همت استادان و دوستدارانش کارگاه‌های آموزشی متعدد و گوناگونی را برای گروه‌های مختلف برگزار کرده است. در اين کارگاه‌ها دانشجويان از تجربه مديران صنايع کشور فرا گرفته‌اند و صنعتگران و کارآفرينان با آخرين تحولات دانش روز بيشتر آشنا شده‌اند. دانش‌آموختگان اين نهاد، هم‌اکنون در ده‌ها شرکت و نهاد دولتی و مالی حضور دارند و به گواه مديران و همکارانشان در زمره نيروهای موثر و پيشتاز اين موسسات هستند. همه ما گواه اين واقعيت هستيم که دانشکده مديريت و اقتصاد دانشگاه شريف، در ۱۴ سالی که از عمرش می‌گذرد، همواره به ايجاد يک الگوی توسعه بومی، ايرانی و اسلامی سرسختانه متعهد باقيمانده است و کوشيده است تا همواره به همه فعالان اين عرصه ارزش دانش و اهميت تجربه را يادآوری کند.
ما شاهد بوده و هستيم که دانش‌آموختگان اين نهاد در هر گوشه‌ای از جهان سفيری بوده‌اند برای جامعه ما و يادآور بزرگی و فرهنگ ايرانيان. در دنيايی که تعدادی از رسانه‌های بين‌المللی همواره در حال سياه‌نمايی نام کشورمان هستند و قدرت‌های جهانی می‌کوشند تا حضور ايران را کمرنگ نمايند، اين گروه موفق شده‌اند تا به بهترين دانشگاه‌های بين‌المللی راه پيدا کرده، در سازمان‌های بين‌المللی مشغول به کار شوند و به ديگران يادآوری کنند که آنچه که از رسانه‌های مغرض نسبت به ايران می‌شنوند، واقعيت ندارد. بسياری از کسانی که به واسطه اين دانشکده گردهم آمده‌اند، هنوز در فرآيند توسعه کشور و توسعه جهانی فعالند و بر آنند که جزء نامداران اين عرصه باشند.
باور داريم که اين تلاش‌ها، دستاوردها و موفقيت‌ها، خدماتی بزرگ و بی‌نظير به ايران، جامعه ايران و روند توسعه در ايران هستند. اين خدمات را شايسته تقدير می‌دانيم و خواهان تقدير از پيشگامان، بنيان‌گذاران و فعالان اين دانشکده بوده و هستيم. اين تلاش‌ها باعث شده است تا گروه زيادی از دانشجويان از تمام دانشگاه‌های کشور خواهان ورود به اين دانشکده باشند و بسياری از آنها سال گذشته را به مطالعه برای آزمون وروديش اختصاص داده‌اند. آيا اخلال در کار اين نهاد خادم، پاداشی است سزاوار اين خدمات؟ و شايسته تلاش‌ها و اميدهای اين دانشجويان؟
کدام نگاه غيرکارشناسی و نامنصفانه باعث چنين تصميمی شده است؟ به سزای کدامين خطا بايد اين نهاد را مجازات کرد؟ عده‌ای می گويند رقابت‌های سازمانی، برخی می‌گويند علائق سياسی، خاصه اين که گروهی ادعا می‌کنند که دانشگاهی صنعتی نبايد کرسی اقتصاد و مديريت داشته باشد. آيا ترديد در پختگی تصميم اين مجريان امری دور از ذهن است؟ آيا اسير زنجيرهای اداری بودن، مترادف نوآوری و صف‌شکنی در فرآيند توسعه شده است؟ آيا قرار است چنين تصميماتی به بلندنظری دولتمردانی که آنها را اجرا می‌کنند گواهی دهند؟
ناگفته پيداست که در تاريخ، کسی از مجريان اخلال در فعاليت دانشکده مديريت و اقتصاد شريف، تقدير نمی‌کند و از آنها به نيکی ياد نخواهد کرد. حال آنکه بی‌شک از اين دانشکده و دستاوردهايش هميشه به نيکی ياد خواهد شد؛ آن‌چنانکه از موسسات مشابه در تاريخمان و در ساير کشورها می شود. بسياری خواهند پرسيد که چه بسيار کارها می‌توانست به انجام برسد اگر اين دانشکده ده سال، يا پنج سال يا حتی يک سال ديگر بدون نياز به صرف انرژی برای مواجهه با اين برخوردهای نامنصفانه به کار خود ادامه می‌داد. نظريه‌ها ارائه و افسوس‌ها خورده خواهد شد و "ما می‌توانستيم" های بسياری گفته خواهد شد. مجريان که بازنشستگانی خواهند بود، بهانه‌ها خواهند آورد. بخشنامه‌هايی را مستمسک می‌کنند که تقدسی نداشته و ندارند و کسانی را مسئول معرفی می‌کنند که کسی به يادشان نمی‌آورد.
ما نمی‌خواهيم از حسرت خورندگان آينده باشيم. ما می‌دانيم که اين آينده نبايد آينده اين دانشکده باشد. تاريخ اين روزها را هنوز ننوشته‌اند، تقدير هنوز رقم نخورده است. تقدير ما و شما می‌تواند اين باشد: سال‌های بعد زمانی‌که نام اين دانشکده بر زبان می‌آيد، زمانی‌که ما دانش‌آموختگان جوان و نامجويش را می‌بينيم که کوشا در راه توسعه ايران گام بر می‌دارند، می‌توانيم با لبخندی امروز را به ياد بياوريم که در حفظ اين نهاد سهمی داشته‌ايم ....



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


در پايان، بگذاريد امروز هشدار بدهيم و يادآور شويم که کشورهايی که تقديرشان است که بر سرنوشتشان فرمان برانند، نه با محدودسازی مدرسه‌ها و دانشگاه‌هايشان اين تقدير را مقدر کرده‌اند نه به دست کسانی که تصميم‌های نسنجيده‌ای از اين دست را اتخاذ می کنند. بگذاريد امروز يادآور شويم: می‌شود کاری کرد که حسرت و آه در پی نداشته باشد . . .

امضاکنندگان:
۵۳ استاد دانشگاه و پژوهشگر:
سيد علی اکبر مهدويان (همکار دکتر مجتهدی در راه‌اندازی دانشگاه و اولين رييس بخش آموزش در دانشگاه صنعتی شريف)؛
دکتر هادی صالحی اصفهانی (استاد اقتصاد دانشگاه ايلينوی)؛
دکتر بهرام ظهيراعظمی (رئيس انجمن فارغ‌التحصيلان و دانشجويان دانشگاه صنعتی شريف (SUTA))؛
دکتر علی دادپی (مدرس اقتصاد دانشگاه کلايتون)؛
دکتر زهرا کريمی (مدرس اقتصاد دانشگاه مازندران)؛
دکتر مجيد فراهانی (مدرس انستيتو نفت و گاز دانشکده فنی دانشگاه تهران)؛
اکبر ترکان (مشاور «مرکز تحقيقات استراتژيک»)؛
دکتر مهدی مقيمی زند (مدرس دانشکده مهندسی مکانيک دانشگاه صنعتی اصفهان؛
دکتر رضا سميع‌زاده (مدرس رشته مهندسی صنايع دانشگاه الزهرا)؛
دکتر فريدون هژبری (استاد دانشکده شيمی و رئيس سابق انجمن دانشگاه صنعتی شريف (SUTA)؛
احمد مرشديان (عضو هيات امنای انجمن فارغ‌التحصيلان دانشگاه شريف)
دکتر علی موقر رحيم‌آبادی (استاد دانشکده مهندسی کامپيوتر دانشگاه صنعتی شريف)؛
دکتر مهرداد اعتماد (مدرس سابق مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
دکتر هادی فرهنگی (مدرس مهندسی صنايع در دانشگاه زاهدان و دانش‌آموخته دانشگاه شريف)؛
دکتر اعظم نيرومند راد (مدرس سابق دانشکده فيزيک دانشگاه شريف)؛
دکتر مجتبی لشکربلوکی (مدرس مديريت دانشگاه اميرکبير)؛
دکتر کاوه مجلسی (مدرس اقتصاد دانشگاه «لوند» سوئد)؛
دکتر حامد قدوسی (محقق پسادکترای اقتصاد مالی در دانشگاه MIT)؛
دکتر داود اردبيلی (رئيس سابق دانشکده مهندسی مکانيک دانشگاه شريف)؛
دکتر حجت قندی (مدرس سابق اقتصاد در دانشگاه واشنگتن اند لی)؛
دکتر جليل دوستخواه (استاد پيشين دانشگاه‌های اصفهان و اهواز)؛
دکتر برسابه برومند (دکترای داروسازی و فارغ‌التحصيل مديريت MBA از دانشگاه شريف)؛
دکتر هژير رحمانداد (مدرس مديريت دانشگاه ويرجينياتک و دکترای مديريت از دانشگاه MIT)؛
دکتر نيوشا حسينی چيمه (مدرس مديريت در دانشگاه ايالتی نيويورک)؛
دکتر مهدی ضرغامی (مدير ارشد شرکت SIMPSON GUMPERTZ، رئيس و استاد اسبق دانشگاه صنعتی شريف رييس)؛
دکتر محمدتقی فاتحی (استاد اسبق دانشکده برق دانشگاه شريف)؛
دکتر احمد گنجی (مدرس دانشگاه سان‌فرانسيسکو)؛
دکتر آقافخر ميرلوحی (استاد بيوتکنولوژی دانشگاه صنعتی اصفهان)؛
دکتر نويد غفارزادگان (دانش‌آموخته مديريت شريف و محققِ پسا دکترا در دانشگاه اِم.آی.تی)؛
دکتر بهرخ خوشنويس (استاد دانشگاه کاليفرنيای جنوبی)؛
دکتر بهار بستانی(استاد پزشکی نفرولوژی، دانشگاه سنت لوئيس)؛
دکتر امين معصومی (مدرس دانشکده کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان)؛
دکتر رضا واقفی (استاد بازنشسته از مديريت بين‌المللی، دانشگاه فلوريدا)؛
دکتر جمال رستمی (مدرس مهندسی انرژی - دانشگاه ايالتی پنسيلوانيا)؛
دکتر مسعود هاشمی (مدرس دانشکده محيط زيست دانشگاه مريلند)؛
دکتر هيبت‌ا... گلزار (رئيس اسبق دانشکده برق دانشگاه شريف)؛
دکتر سيد محمدرضا ميرحسينی (مدرس اقتصاد دانشگاه ايلينوی)؛
دکتر شهريار مکاره‌چی (استاد دانشگاه ايالتی Southern Polytechnic در ايالت جورجيا)؛
دکتر پويان مشايخ آهنگرانی (کارشناس اقتصاد مالی، شاغل در نيويورک)؛
دکتر رضا وفقی (استاد مديريت در دانشگاه فلوريدای شمالی)؛
دکتر محمد محمدصالحی (مدرس آمار در دانشگاه قطر)؛
دکتر مسعود الفت (دانش‌آموخته فوق دکترای مهندسی برق از دانشگاه کالج پارک مريلند)؛
دکتر محمد قريشی نژاد (مدرس رشته بازاريابی در دانشگاه فوردهام – نيويورک)؛
دکتر اميرمظفر امينی (مدرس گروه توسعه روستايی در دانشگاه صنعتی اصفهان)؛
دکتر فريبرز تهرانی (مدرس مهندسی عمران در دانشگاه ايالتی کاليفرنيا)؛
دکتر کاظم ابهری (مدرس دانشکده مهندسی مکانيک دانشگاه استراليای جنوبی)؛
دکتر فرشاد محمدی (کارشناس ارشد شرکت Motorola)؛
دکتر علی اصغر خداياری (استاديار بازنشسته دانشکده فنی دانشگاه تهران)؛
دکتر کيارش بازرگان (مدرس دانشکده مهندسی کامپيوتر دانشگاه مينه‌سوتا)؛
دکتر رامين فرجاد (دانش‌آموخته دکترای برق دانشگاه «استنفورد»)؛
امير رضا محسن زاده کرمانی (استاديار اقتصاد دانشگاه «برکلی»)؛
۱۰ روزنامه‌نگار اقتصادی:
ميثم هاشم‌خانی (روزنامه‌نگار روزنامه دنيای اقتصاد، دانش‌آموخته اقتصاد شريف)؛
ياسر ميرزايی (دبير سرويس «انديشه اقتصاد» در روزنامه دنيای اقتصاد)؛
ميلاد محمدی (روزنامه‌نگار و دانشجوی ارشد اقتصاد دانشگاه تهران)؛
مينا خرم (روزنامه‌نگار دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
الهام جوادی (عضو تحريريه صفحه مديران روزنامه دنيای اقتصاد و دانش‌آموخته مديريت MBA شريف)؛
مجيد اعزازی (روزنامه‌نگار و کارشناس ارشد علوم ارتباطات)؛
مينا يوسفی (روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته کارشناسی ارشد جامعه‌شناسی دانشگاه تربيت معلم)؛
فاطمه باباخانی (روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته ارشد روابط بين‌الملل دانشگاه شهيد بهشتی)؛
نفيسه هاشم‌خانی (روزنامه‌نگار اقتصادی و دانش‌آموخته مهندسی برق دانشگاه شريف)؛
پرستو فخاريان (روزنامه‌نگار و دانش‌آموخته مديريت جهانگردی دانشگاه علامه)؛

۵۶ متخصص فعال در بخش خصوصی:
دکتر محمدرضا مديری (مديرعامل شرکت هلدينگ «ساخت»؛ دانش‌آموخته دکترای پزشکی، فارغ‌التحصيل مديريت MBA شريف و مشاور مالی شرکت‌های مختلف)؛
امير تجريشی (مدير سرمايه‌گذاری بانکداری اختصاصی بانک ملت و دانش‌آموخته مديريت MBA شريف)؛
دکتر رحمت‌ا... حسين‌بر (مدير عامل شرکت مهندسين پردازش)؛
مهدی شهپر (کارشناس مخابراتی شرکت نوکيا-زيمنس در تهران و دانش‌آموخته برق دانشگاه شريف)؛
هامون طهماسبی (مشاور سازمان نوسازی شهرداری تهران، دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
فاطمه سوداگری (کارشناس ارشد پروژه بازاريابی سازمانی «همراه اول» و دانش‌آموخته مديريت دانشگاه شريف)؛
منوچهر فدايی تهرانی (مدير عامل شرکت «نيرو و توان»، دانش‌آموخته مهندسی برق دانشگاه شريف)؛
تبسم لطيفی (مدير بازاريابی شرکت خدمات فناوری پاسارگاد؛ دانش‌آموخته مديريت MBAشريف)؛
محمد اولياء (قائم مقام مديريت شرکت توربين مپنا-توگا)؛
الهام يدالهی (کارشناس ارزيابی فنی و اقتصادی در شرکت مپنا؛ دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
محمد جواد شکری (مدير فروش و بازاريابی شرکت «کاله» در منطقه شمال ايران؛ فارغ‌التحصيل مديريت MBA شريف)؛
محمد عسگرزاده (مدير گروه برنامه‌ريزی مهندسی در شرکت مپنا و دانش‌آموخته مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
ژيلا موحد شريعت پناهی (کارشناس اسبق سازمان انرژی اتمی ايران و دانش‌آموخته دانشگاه شريف)؛
محمدرضا تشکری (مدير پروژه در شرکت «داده‌بان سامانه»)؛
سميه نصرتی (کارشناس تحقيق و توسعه شرکت «توگا» و دانش‌آموخته ارشد هوافضا از دانشگاه شريف)؛
محمد حسن جهانبخت (معاون مالی و اداری موسسه آموزش عالی غياث‌الدين جمشيد کاشانی؛ دانش‌آموخته کارشناسی ارشد رياضيات دانشگاه شريف)؛
هادی کهولی (کارشناس تامين مالی در بخش خصوصی و دانش‌آموخته مديريت MBA شريف)؛
قدير اسدی (کارشناس اقتصادی سازمان خصوصی‌سازی و دانش‌آموخته اقتصاد شريف)؛
آرش قلی‌زاده خياوی (مدير سرمايه‌گذاری صندوق مشترک «بورسيران»، دانش آموخته مديريت MBA شريف)؛
نرگس سرداری (کارشناس برنامه‌ريزی در شرکت «کيسون» و دانش‌آموخته مهندسی صنايع شريف )؛
امير محمد معمارزادگان (مدير پروژه نمک‌زدايی در شرکت «فن‌نيرو»؛ دانش‌آموخته ارشد مهندسی مکانيک دانشگاه شريف)؛
محمد علويان قوانينی (دانش‌آموخته ارشد مديريت شريف و کارشناس بازار برق شرکت مپنا)؛
زهرا مهدويان (مدير پروژه در شرکت مپنا، فارغ‌التحصيل مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
محمد جلاليان (مدير پروژه در گروه مالی پاسارگاد، دانش‌آموخته مديريت MBA صنعتی¬شريف)؛
جعفر ربيعی (مديرعامل سابق شرکت بهره‌برداری متروی تهران، دانش¬¬آموخته MBA دانشگاه شريف)؛
نرجس احمدپور سامانی (کارشناس توسعه کسب و کار در شرکت مپنا و دانش‌آموخته مديريت دانشگاه صنعتی شريف)؛
هومن هاشمی (مشاور سيستم‌های مديريت امنيت اطلاعات)؛
ياسر رشيدی (مديرعامل شرکت تبليغات تلويزيونی «راه نو»، دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
مهدی مسکين (دانش آموخته مديريت دانشگاه شريف و مديرمحصول شرکت «رهنما»)؛
مهدی صميمی (دانش‌آموخته مديريت شريف و مشاور منابع انسانی در شرکت‌های مختلف بخش خصوصی)؛
نغمه‌السادات کرباسی (مدير منابع انسانی در صنعت مخابرات کشور- بخش دفاعی و دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
زری موسوی (مدير ارشد اسبق «کفش ملی» و دانش‌آموخته مهندسی شيمی شريف)؛
خديجه خدرلو (مدير گروه نفت و گاز شرکت پژوهشی دانش پژوهان نوآور و دانشجوی دکتری علوم و فناوری نانو، دانشگاه صنعتی شريف)؛
محمد ثروتی (فعال در صنعت فناوری اطلاعات در شرکت‌های مختلف خصوصی و دولتی؛ دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
هادی حدادی (مدير عامل موسسه پويشگران عرصه سوم)؛
جواد ميرزاجانی (مدير کيفيت شرکت ايرکست-شاونبرگ در تهران، دانش‌آموخته متالورژی دانشگاه شريف)؛
الهام نظری (کارشناس تحليل بازار در بخش خصوصی و دانش‌آموخته MBA دانشگاه شريف)؛
اکبر رنگ آميز (مشاور ارشد پياده سازی SAP-ERP، شرکت سامه‌آرا پردازشگر)؛
محمد مهدی هاشميان (کارشناس برنامه‌ريزی و سيستم‌ها در شرکت «کيسون» و دانش‌آموخته مديريت شريف)؛
حسين حاجی حسين‌لو (مدير توسعه کسب و کار در هلدينگ نصر اصفهان، دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
محسن هاشمی‌نسب (کارآفرين در حوزه مخابرات و دانش‌آموخته برق دانشگاه شريف)؛
جمال حاج شريفی (معاونت بازرگانی شرکت مهندسی رستافن)؛
عليرضا خيری (کارشناس مالی شرکت تامين سرمايه امين و دانش‌آموخته اقتصاد دانشگاه شريف)؛
مريم عطاری (تحليلگر مالی مؤسسه مطالعات سرمايه گذاری ايرانيان، دانش آموخته مديريت MBA دانشگاه صنعتی شريف)؛
نويد قدوسی (کارشناس ارشد مالی و سرمايه‌گذاری شرکت کيسون و دانش‌اموخته اقتصاد دانشگاه شريف)؛
عارف قراخانی (سرپرست توليد نرم‌افزار در شرکت‌های بخش خصوصی؛ فارغ‌التحصيل مديريت دانشگاه شريف)؛
فاتح مشرفی(فعال در بخش «پيمانکاری» به عنوان کارشناس سيستم‌ها، دانش‌آموخته مهندسی مکانيک شريف)؛
علی طالقانی (مدير ارشد پروژه در شرکت «کريت عمران» و دانش‌آموخته مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
عابد آفتابی (مشاور ارشد شرکت «ردان سيستم» و فارغ‌التحصيل مديريت دانشگاه شريف)؛
ميرهاشم سجادی (رئيس هيئت مديره مهندسين مشاور صنعتی «رعدان»، دانش¬آموخته مهندسی مکانيک دانشگاه شريف)
مهدی حاجيلو (مدير بازگانی خارجی در بخش خصوصی، دانش‌آموخته MBA شريف)؛
اميد امين زاده گوهری (کارآفرين در حوزه تجارت الکترونيک و دانش‌آموخته مهندسی برق شريف)؛
مرتضی هداوندی (مديرعامل شرکت رازين پليمر، فارغ التحصيل دانشکده مديريت شريف)؛
آزاده اصغری رودسری (مشاور فنی – مالی شرکت پرداخت الکترونيک بانک پاسارگاد، فارغ‌التحصيل رشته مديريت بين‌الملل دانشگاه پرديس کيش)؛
صغرا صيادرحيم (مدير عامل شرکت «معماران سين و سيمرغ»؛ دانش‌آموخته مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
حسين کرمی (فعال بخش خصوصی در حوزه تجهيزات مخابراتی، دانش‌آموخته مديريت MBA شريف)؛
سيد مهدی قدمگاهی (محقق سازمان صنايع هوافضا، دانش‌آموخته مهندسی شيمی شريف)؛

۴۲ دانشجوی دانشگاه‌های معتبر خارجی:
مهدی حق¬باعلی (دانشجوی دکترای اقتصاد مالی دانشگاه ايالتی جورجيا)؛
محمد وصال (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه «مدرسه اقتصادی لندن»)؛
عليرضا عبدالله‌زاده (مشاور بانک جهانی در کنيا و دانش‌آموخته «مديريت توسعه» دانشگاه هاروارد)؛
سيد محمد جلالی (مشاور بانک جهانی و دانشجوی دکترای مديريت در دانشگاه Virginia Tech )
عطيه وحيدمنش (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه Virginia Tech)؛
علی ابراهيم‌نژاد (دانشجوی دکترای اقتصادی مالی «بوستون کالج»)؛
سوگل فلاح مشفقی (دانشجوی دکترای عمران دانشگاه UCD ايرلند)
امين دهداريان (دانشجوی دکترای مديريت EPFL سوئيس)؛
پويان خشابی (دانشجوی دکتری اقتصاد در دانشگاه «بوکانی» ايتاليا)؛
امين پورمحمدی(دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه واشنگتن در سنت لوييس)؛
مازيار صالحی (دانش‌آموختۀ اقتصاد موسسۀ عالی پژوهش در برنامه‌ريزی و توسعه، دانش‌آموخته مهندسی برق دانشگاه شريف)؛
عباس خندان (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه «سی‌ينا» ايتاليا)؛
سهيل هوشنگی (دانشجوی دکترای استراتژی، کارآفرينی و تحول دانشگاه کارنگی ملون)؛
احمد محصل (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه آريزونا)؛
فريد فرخی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه پنسيلوانيا)؛
زهرا محمدی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه پنسيلوانيا)؛
شيما صالحی (دانشجوی دکترای آموزش در دانشگاه استنفورد)
ناصر خسروپور (دانشجوی دکترای مهندسی الکترونيک دانشگاه epfl سوئيس)؛
هادی کحال زاده (پژوهشگر اقتصادی دانشگاه ايالتی جورجيا – آمريکا و دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايی)؛
سجاد گلی (دانشجوی مديريت در دانشگاه هاروارد)؛
اميرمسعود پورموسی (دانشجوی دکتری فيزيک، مرکز پژوهشی «يوليش» آلمان)؛
آزاده شمالی (دانشجوی دکترای مديريت استراتژی دانشگاه «گرونوبل» فرانسه)؛
محمد مروتی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه دانشگاه تگزاس آستين)؛
محمد اکبرپور (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه استنفورد)؛
امين شمس (دانشجوی دکترای اقتصاد مالی دانشگاه تگزاس)؛
سيدشميم طاهری (دانشجوی کارشناسی‌ارشد اقتصاد، مدرسه اقتصاد لندن)؛
فرناز براری سوادکوهی(دانشجوی ارشد مديريت بازاريابی دانشگاه MIT)؛
سيداميررضا سيدخسروشاهی (دانشجوی دکترای اقتصاد در دانشگاه نورث‌وسترن)؛
محمد حسينی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه «تيلبرگ» هلند)؛
رامتين بنی‌نوع (مدير برنامه‌ريزی و استراتژی شرکت Network Rail انگلستان و دانش‌آموخته مديريت MBA)؛
حسين صداقت (دانشجوی MBA دانشگاه western Australia)؛
مهدی شجاع (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه UWM)؛
ساره وثوقی (دانش‌آموخته اقتصاد شريف و دانش‌آموخته MPhil اقتصاد دانشگاه کمبريج)؛
مهسا جهانديده (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه «تيلبرگ» هلند)؛
سيد محمدرضا فرحی (دانشجوی دکترای اقتصاد مالی دانشگاه UPF)؛
احسان فخار ايزدی (دانشجوی دکتری مديريت در دانشگاه Drexel آمريکا)؛
آرشام مظاهری (دانشجوی دکترای امنيت حمل و نقل در دانشگاه «آلتو» فنلاند؛
کيوان وکيلی (دانشجوی دکترای مديريت دانشگاه تورنتو)؛
مهدی غلامی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه فلورانس ايتاليا)؛
مسعود تابان‌منش (دانشجوی اقتصاد دانشگاه Humboldt برلين)؛
پوريا همدانی (دانشجوی دکترای کارآفرينی دانشگاه «اراسموس» هلند)؛
مسعود جعفری (فارغ‌التحصيل برق دانشگاه شريف و مدال طلای المپياد اقتصاد سال ۱۳۹۰)؛

۲۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه‌های معتبر داخلی:
سيد علی مدنی‌زاده (برنده مدال طلای المپياد جهانی رياضيات و دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
جواد باقری‌نژاد (دانشجوی دکترای مهندسی صنايع دانشگاه تربيت مدرس و مدير اجرايی سابق «انجمن مهندسی صنايع ايران»)؛
ميثم محمدامينی (دانشجوی دکترای فلسفه علم موسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ايران و دانش‌آموخته MBA شريف)؛
همايون شيرازی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه اصفهان)؛
علی منطقی (دانشجوی دکترای مديريت تکنولوژی دانشگاه تهران)؛
اميرعباس امامی (دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه تربيت مدرس)؛
عباس گمار (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی مالی دانشگاه خواجه نصير)؛
سيد زروان شهرزاد (دانشجوی دکتری مديريت تکنولوژی دانشگاه تهران)؛
عبدالله فرهودی (دانش‌آموخته مهندسی الکترونيک دانشگاه تهران)؛
مهدی قاسمی (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی صنايع دانشگاه تربيت مدرس)؛
رامين باقرزاده (دانشجوی ارشد مديريت MBA دانشگاه امام خمينی قزوين)؛
مهدی مشايخی (دانشجوی ارشد مديريت اجرايی دانشگاه اميرکبير)؛
سيدمحمدرضا داودالحسينی (دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
مهسا صادقپور (دانشجوی کارشناسی ارشد مديريت MBA دانشگاه تهران)؛
فرشاد اسدی (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه امام خمينی)؛
حسين توحيدی مقدم (دانش‏آموخته مديريت دانشگاه تهران)؛
آزاده زارع ثانی (دانشجوی کارشناسی ارشد اقتصاد دانشگاه علامه طباطبايی)؛
علی‌محمد قارداشی (دانشجوی کارشناسی ارشد MBA دانشگاه تهران)؛
محمدعلی جيوار (دانشجوی کارشناسی ارشد عمران دانشگاه خواجه نصيرالدين طوسی)؛

۵۰ دانشجوی کارشناسی ارشد و دکترای دانشگاه صنعتی شريف:
امينه محمودزاده (دانشجوی دوره دکتری اقتصاد دانشگاه شريف)؛
صفورا معينی (دانشجوی دکترای اقتصاد دانشگاه شريف)؛
مهدی کاظمی (دانشجوی دکترای مديريت، دانشگاه شريف)؛
هادی نيلفروشان (دانشجوی دکترای سياست‌گذاری علم و فناوری دانشگاه شريف)؛
سيمينه آقاجانيان (دانشجوی دکترای مديريت دانشگاه شريف)؛
مجيد عينيان (دانشجوی دکتری اقتصاد دانشگاه شريف)؛
سهيلا کمال (دانشجوی دکترای مهندسی صنايع دانشگاه صنعتی-شريف)؛
مهدی نجف‌زاده (دانش‌آموخته دکترای مهندسی برق دانشگاه شريف)؛
مجتبی شادمان راد (دانشجوی دکترای مهندسی شيمی دانشگاه شريف)؛
احسان لطفی (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد فيزيک دانشگاه شريف)؛
محبوبه شريعتی (دانش¬آموخته مهندسی مکانيک صنعتی¬شريف)؛
ميثم مقصودی (فارغ¬التحصيل مهندسی صنايع دانشگاه صنعتی-شريف)؛
نگار وليان¬پور (دانش‌آموخته مهندسی صنايع دانشگاه شريف)
امير حسام صلواتی(فارغ‌التحصيل ارشد مخابرات دانشگاه شريف)
عليرضا جويبار (دانشجوی مهندسی شيمی صنعتی¬شريف)؛
عطيه امانی (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد دانشگاه شريف)؛
علی فاضلی تهرانی (فارغ‌التحصيل مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
علی‌محمد فاضلی تهرانی (فارغ‌التحصيل دانشکده مهندسی و علم مواد دانشگاه شريف)
حميد فروغی (برنده مدال برنز المپياد جهانی رياضی، فارغ‌التحصيل MBA شريف)؛
صادق قوامی جمال (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی عمران دانشگاه شريف)؛
جواد حسينی (دانش‌آموخته ارشد مهندسی مکانيک شريف)؛
فاطمه پورعمران (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
شهريار شاه‌حيدری (فارغ‌التحصيل کارشناسی ارشد مخابرات دانشگاه شريف)؛
محمود عالم رجبی (دانشجوی فوق ليسانس مهندسی شيمی دانشگاه صنعتی شريف)؛
نصرالله نواييان (دانش‌آموخته مهندسی شيمی دانشگاه شريف)؛
محمد رحيمی (دانشجوی مهندسی صنايع در دانشگاه گرونوبل فرانسه)؛
سودا ستاری نيکخو (دانشجوی مديريت MBA شريف)؛
لمنا پروينی ثانی (دانش‌آموخته مديريت MBA شريف)؛
هديه ميری مقدم (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
زينب زمانی (دانش‌آموخته MBA دانشگاه شريف)؛
محمد طالقانی (دانشجوی مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
سيد عليرضا ميرباقری (دانشجوی دکتری مديريت شريف)؛
فاطمه زارع بيدکی (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
ريحانه محمدی (دانشجوی کارشناسی ارشد مهندسی صنايع دانشگاه شريف)؛
سيما سلمان‌زاده (دانش‌آموخته مهندسی عمران دانشگاه شريف)؛
امير عليش‌زاده خويی (دانشجوی کارشناسی ارشد مکانيک شريف)؛
علی اصغر عبدالکريمی (دانشجوی مهندسی برق شريف)؛
مرضيه قربانی (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
زهرا مشهدی رجب (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
عبدالله فرهودی (دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
سيد نصير حقيقی (دانشجوی مديريت اجرايی دانشگاه شريف)؛
محمد خانی (دانش‎‎آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
حسن ذاکری (دانش‌آموخته ارشد اقتصاد دانشگاه شريف)؛
کيوان شادان (دانش‌آموخته مهندسی مکانيک دانشگاه شريف)؛
شهريار شاه‌حيدری (فارغ‌التحصيل کارشناسی ارشد برق شريف)؛
عليرضا کيهانی (دانش‌آموخته کارشناسی ارشد مهندسی مواد دانشگاه شريف؛
منوهر ميثاقی (دانش‌آموخته برق دانشگاه شريف)؛
رضا زند وکيل (دانش‌آموخته مديريت دانشگاه شريف)
مجيد سعيدی (فارغ‌التحصيل مهندسی‌ شيمی‌ شريف)
محسن احمديان (دانشجوی مديريت MBA دانشگاه شريف)؛
منوچهر آبسالان (دانش‌آموخته مهندسی شيمی دانشگاه شريف)؛
علی صديقی (دانش‌آموخته مهندسی برق شريف)؛


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016