پنجشنبه 5 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

انتقاد نماينده رهبر جمهوری اسلامی از تعطيلی دانشگاه‌ها در ايام انتخابات

فارس ـ حجت‌الاسلام محمد محمديان، دانشگاه‌ها را محل خلق حماسه سياسی دانست و از تعطيلی آنها در ايام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.

به گزارش خبرنگار سياسی خبرگزاری فارس، حجت‌الاسلام محمديان که صبح امروز (پنجشنبه‌) در چهارمين کنگره سراسری کانون دانشگا‌هيان ايران اسلامی در دانشگاه تهران سخن می‌گفت، از تعطيلی دانشگاه‌ها در ايام انتخابات انتقاد و ابراز تأسف کرد.

وی تصريح کرد: از اينکه دانشگاه‌ها به عنوان محل خلق حماسه سياسی در ايام انتخابات تعطيل است، متأسفم؛ چرا که فعال بودن دانشگاه‌ها لازم است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمديان در ادامه با بيان اينکه انتخابات نماد حماسه سياسی و مردم‌سالاری دينی در نظام اسلامی است، افزود: مردم در انتخابات حضوری فعالی و پرشور خواهند داشت تا با نقش آنها در اين عرصه، شاهد حماسه سياسی باشيم.

نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها با بيان اينکه در انتخابات آتی بايد شاخص‌ها و معيارهای دينی مورد نظر باشد، اظهار داشت: کسی که می‌خواهد رئيس‌ جمهوری اسلامی باشد، بايد به حکومت دينی باور داشته باشد و در عمل حکومت و نظام اسلامی را بپذيرد.

حجت‌الاسلام محمديان، تولّی و تبرّی را از ديگر شاخص‌های لازم برای نامزد اصلح در انتخابات آتی رياست جمهوری خواند و افزود: اگر خدای ناکرده اثبات شود فردی نماز نمی خواند، در حقيقت شرط رجل مذهبی را ندارد و نبايد تأييد صلاحيت شود.

وی تأکيد کرد: ما نمی‌توانيم اجازه دهيم فردی که تارک‌الصلاة است، مجری نظام اسلامی باشد.

نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها با تاکيد بر اينکه رئيس ‌جمهور نظام اسلامی بايد به ضروريات دين عمل کند و تولّی و تبرِّی داشته باشد، گفت: تولّی و تبرّی در حوزه ولايت است.

وی توضيح داد: ممکن است کسی منکر خدا نباشد اما ولايت اوليای الهی را نپذيرد و کسی که ولايت الهی و ولايت اوليای خدا را قبول ندارد، فرد مناسبی برای رياست جمهوری نيست.

حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به آياتی از قرآن که اطيع‌الله و اطيع‌الرسول را در کنار يکديگر قرار داده است، گفت: قرآن هر کجا اطيع‌الله را مطرح کرده، به دنبالش اطيع‌الرسول را نيز مطرح کرده و اين نشان می‌دهد هر کس ولايت خدا را بپذيرد، بايد ولايت انبيای الهی و اوليای خدا را هم بپذيرد.

نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها در ادامه، ايستادگی در مقابل نظام سلطه و دفاع از حقوق ملت ايران در برابر زياده‌خواهی‌های دشمنان انقلاب را از ديگر شاخص‌های لازم برای انتخاب نامزد اصلح دانست و گفت: بايد ببينيم فردی که می‌‌خواهد رئيس ‌جمهور شود، چقدر در مقابل دشمنان انقلاب و دشمنان ملت ايران مقاوم است.

وی افزود: برخی مفهوم زيبای تنش‌زدايی را مطرح می‌کنند در حالی که بايد بدانند انقلاب اسلامی دنبال تنش زايی نبوده بلکه از مبانی و اصول خود در مقابل زياده‌خواهی‌ها دفاع کرده است.

«جذب حداکثری و دفع حداقلی»، از ديگر شاخصه‌هايی بود که حجت‌الاسلام محمديان از آن به عنوان شاخصه لازم برای رئيس جمهور آينده ياد کرد و گفت: رعايت اخلاق اسلامی و انصاف در انتخابات ضرورت دارد.

«افراد و کانديداها بايد انصاف را در قبال دولت فعلی و يکديگر رعايت کنند؛ دلسوزان و اهالی علم و دانشمندان قطعاً مباحث خود را به صورت منصفانه مطرح خواهند کرد».

نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها با بيان اينکه کانديداهای رياست جمهوری نبايد تنها به شعارهای خوب ظاهری بسنده کنند، گفت: اگر فردی می‌‌گويد می‌‌ خواهد بيکاری را رفع کند، بايد راهکارش را مطرح کند و بگويد چگونه می خواهد اين کار را انجام دهد.

وی با بيان اينکه مقام معظم رهبری اعتقاد به خرد جمعی و مشورت‌پذيری را از شاخص‌های لازم برای رئيس ‌جمهور آينده می‌دانند، افزود: بايد ببينيم فردی که می‌خواهد رئيس‌ جمهور شود، چقدر به خرد جمعی اعتقاد دارد و تا چه حدی می‌ خواهد از تفکرات کارشناسان، اهالی فکر و دلسوزان استفاده کند.

حجت‌الاسلام محمديان با اشاره به مقوله حضور قدرت و ثروت در انتخابات تصريح کرد: متأسفانه وقتی زمان انتخابات می‌شود، بعضاً پای قدرت و ثروت به ميان می‌آيد در حالی که قدرت و ثروت نبايد ملاک و معيار باشند.

وی اعتقاد نامزدهای انتخابات به برنامه پنج‌ساله و چشم‌انداز توسعه کشور را ضروری دانست و گفت که «رئيس ‌جمهور آينده بايد طبق چشم‌انداز و برنامه توسعه عمل و از سياست‌های کلی برنامه تبعيت کند».

نماينده ولی فقيه در دانشگاه‌ها، در پايان با بيان اينکه خلق حماسه سياسی در انتخابات با حضور مردم فراهم خواهد شد، ابراز اميدواری کرد انتخابات ۹۲ موجب پيشرفت و اعتلای نظام اسلامی شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016