دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

بازداشت عادل سيمری و مجيد باوی از فعالان مدنی عرب خوزستان

کميته گزارشگران حقوق بشر- گزارش ها از خوزستان حاکی از آن است که در ادامه احضار و بازداشت فعالان عرب در مناطق مختلف، روز يکشنبه اول ارديبهشت ماه، عادل سيمری و مجيد باوی در شهر اهواز بازداشت شدند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


منابع خبری گزارش داده اند که چند مامور لباس شخصی مجهز به بيسيم و سلاح، بامداد يکشنبه با مراجعه به محل کار آقای سيمری، اقدام به ارعاب حاضران و تفتيش آن محل می کنند، که پس از مقاومت آقای سيمری و يکی از کارکنان، ماموران اقدام به ضرب و شتم آنان و بازداشت آقای سيمری و انتقال وی می کنند.

براساس گزارش ها، تعدادی از ماموران نيز، همزمان به منزل عادل سيمری مراجعه کرده و ضمن تفتيش محل سکونت وی، اقدام به ضبط برخی وسايل از جمله کامپيوتر، دوربين، آلبوم های خانوادگی می کنند. ماموران امنيتی همچنين به خانواده آقای سيمری اهانت کرده و آنان را تهديد نموده اند که در صورت اطلاع رسانی، با آنها برخورد خواهد شد.

گزارش مذکور می افزايد؛ بعد از ظهر روز يکشنبه اول ارديبهشت ماه نيز، مجيد باوی، ديگر فعال عرب خوزستان، در شهر اهواز بازداشت و به محل نامعلومی منتقل شده است.

هنوز از علت اصلی بازداشت، محل نگهداری و وضعيت اين دو فعال مدنی گزارشی ارسال نشده است.

اين دو فعال عرب، از معترضين به صدور و احتمال اجرای حکم اعدام پنج زندانی عرب اهل خلفيه(رامشير) به نامهای جابر آلبوشوکه، مختار آلبوشوکه، هادی راشدی، هاشم شعبانی‌نژاد و محمدعلی عموری نژاد بودند.

طی ماههای اخير، تعداد زيادی از فعالان مدنی عرب، در شهرهای مختلف خوزستان احضار و بازداشت و تعدادی از آنان نيز به احکام سنگين حبس و تبعيد و اعدام محکوم شده اند.

احمد شهيد، گزارشگر ويژه حقوق بشر سازمان ملل متحد در امور ايران، در گزارش های اخير خود به فشارهای وارده به اقليت عرب و احکام قضايی صادره در مورد آنان، اشاره کرده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016