دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ممانعت مسئولان زندان اوين از درمان يعقوب ملکی، رزمنده دربند

کلمه ـ به دليل بی‌توجهی مسولان زندان اوين و دادستانی تهران، بينايی يعقوب ملکی يکی از زندانيان محبوس در بند ۳۵۰ زندان اوين در معرض خطر قرار گرفته است.

به گزارش خبرنگار کلمه، يعقوب ملکی در دوران بازجويی توسط بازجويان وزارت اطلاعات به شدت شکنجه شده و بر اثر ضربات وارده بخشی از نقاط بدنش از جمله چشم چپش دچار آسيب‌های جدی شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


از مداوای اين زندانی سياسی تا ماه‌ها جلوگيری می شد و نهايتا در بهمن ماه سال گذشته با وخامت وضعيت بينايی‌اش به بيمارستان فارابی اعزام شد که براساس تشخيص پزشکان متخصص آن بيمارستان می‌بايستی چشم چپ اين زندانی سياسی در اسرع وقت جراحی می‌شد ولی تا کنون نسبت به اعزام مجدد وی جهت انجام اقدامات درمانی هيچگونه اقدامی صورت نگرفته و همين امر باعث شده تا بينايی چشم چپ اين زندانی سياسی به مرز نابينايی برسد.

بر اساس اين گزارش و گزارش های پزشکی اين رزمنده ی سال های جنگ محبوس در بند درصورت ادامه اين وضعيت وی بينايی خود را از دست خواهد داد.

يعقوب ملکی از خلبانان و افسران عملياتی هشت سال دوران دفاع مقدس است که در سال ۱۳۷۳ به علت اختلاف با رييس ستاد وقت نيروی هوايی پس از بيست سال سابقه خدمت در نيروی هوايی، بازنشسته شد.

اين رزمنده دوران دفاع مقدس در تاريخ ۱۴ ارديبهشت ۱۳۸۹توسط اداره اطلاعات شهرستان اروميه بازداشت و چندين ماه توسط بازجويان اين اداره شکنجه شد که پس از ضرب و شتم‌های فراوان به درخواست وزارت اطلاعات به زندان اوين منتقل و در آنجا بازجويی‌هايش از سر گرفته شد.

يعقوب ملکی توسط شعبه ۲۶ دادگاه انقلاب تهران به رياست پيرعباسی به اتهام‌های واهی طراحی کودتا و همکاری با دول متخاصم به ۱۰ سال حبس محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016