شنبه 24 فروردین 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پایان اعتصاب غذای یک زندانی سیاسی و اعمال فشار بر زندانیان سیاسی در زندان ارومیه

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ یک منبع محلی به کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت که یک زندانی سیاسی به نام عادل جلالی در اعتراض به وضعیت بلاتکلیفی خویش در زندان ارومیه از روز ۲۷ اسفندماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود، بعد از گذشت ۱۱ روز در هشتم فروردین ماه با قول مساعدت مسئولین زندان به اعتصاب غذای خویش پایان داد. او همچنین گفت که سه زندانی سیاسی دیگر نیز از سوی حفاظت زندان احضار شده و یک زندانی سیاسی دیگر هم به دلایل نامشخص به مدت یک هفته به سلولهای انفرادی زندان منتقل شده و بعدا به داخل بند بازگرادننده شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


به گفته‌ این فعال حقوق بشر محلی، عادل جلالی که ساکن شهر تهران می‌باشد در مهرماه سال ۹۰ در شهر ماکو توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به اتهام اقدام علیه امنیت ملی و توهین به مقدسات بازجویی شد و در دادگاه تفهیم اتهام شد. او پس از حدود ۸ ماه نگهداری در زندان ماکو به زندان مرکزی ارومیه منتقل و در مردادماه سال ۹۱ به اتهام اقدام علیه امنیت ملی از سوی دادگاه انقلاب خوی به دو سال حبس محکوم شد ولی برای اتهام توهین به مقدسات، پرونده تعیین تکلیف نشده و او به صورت بلاتکلیف در انتظار صدور حکمی دیگری بسر می‌برد. این زندانی سیاسی از روز ۲۷ اسفندماه اقدام به اعتصاب غذا کرده بود و مسئولین زندان ارومیه بعد از شروع اعتصاب غذا او را به سلولهای انفرادی این زندان انتقال دادند. ظهر پنج شنبه ۸ فروردین ماه بعد از پایان ۱۱ روز اعتصاب غذا، مسئولین زندان ارومیه این زندانی سیاسی را به داخل بند منتقل کردند.

این فعال حقوق بشر در ادامه افزود که حفاظت اطلاعات زندان ارومیه در طی هفته های گذشته چندین مرتبه سه تن از زندانیان سیاسی به نامهای سیروان نژاوی ( زندانی سیاسی محکوم به اعدام)، بهروز آلخانی(زندانی سیاسی محکوم به اعدام) و علی حسین اندی ( شهروند کُرد تبعه کردستان ترکیه که به اتهام همکاری با پ ک ک به ۵ سال زندان محکوم شده است) را احضار کرده و به دلیل آنچه آنان “انجام گفتگو و بحث های سیاسی با دیگر زندانیان” نامیده اند، آنها را تهدید به اجرای حکم اعدام و تبعید به زندانهای دیگر کرده اند. همچنین محمد امین عبدالهی زندانی عقیدتی کُرد که به اتهام همکاری با احزاب کُردی به ۱۵ سال حبس توام با تبعید به زندان طبس محکوم شده است، از روز شنبه ۱۰ فروردین ماه به دلایل نامشخص به سلول انفرادی این زندان منتقل شد، بعد از یک هفته نگهداری در سلولهای انفرادی این زندان به داخل بند زندان منتقل شده است. به گفته این منبع مطلع او در طی این یک هفته از حق داشتن حق تماس و ملاقات با خانواده محروم بوده است. محمد امین عبدالهی شهروند بوکانی از پاییز سال ۸۴ در زندان بسر می برد و به اتهام محاربه به ۱۵ سال حبس همراه با تبعید به زندان طبس محکوم شده است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016