دوشنبه 9 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

متوسط تورم بخش خودرو ۵۳.۲۶ درصد

رئيس شورای رقابت از تعيين شاخص‌های فرمول قيمت خودرو براساس متوسط تورم ۵۳.۲۶ درصدی اين صنعت خبر داد و گفت: ميزان و درصد کاهش قيمت خودروها بالا و قابل توجه مثلا ۳۰ درصدی نيست، ضمن اينکه خودرو‌سازان از امروز براساس فرمول جديد قيمتگذاری کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


جمشيد پژويان در گفتگو با مهر با اشاره به تعيين شاخص‌های فرمول قيمت خودرو، گفت: تورم بخشی خودروهای کم‌تيراژ (به جز پرايد، پژو، سمند و تيبا) معادل ۵۳.۲۶ درصد در نظر گرفته شده، ضمن اينکه برای چهار مدل خودروی پرتيراژ به طور مشخص تورم بخشی مشخص شده که در همين حدود است.

وی اعلام کرد: خودروسازان از امروز دوشنبه می توانند برای قيمت‌گذاری اقدام و برای تاييد آن از کارگروه خودروی مرکز ملی رقابت استعلام کنند.

رئيس شورای رقابت گفت: نمی توان درصد مشخصی برای کاهش قيمت خودروها اعلام کرد. در همين حال، اين ميزان کاهش، درصد بالا و قابل توجهی مثلا ۳۰ درصدی نخواهد بود.

وی با بيان اينکه خودروسازان هم با ما در تماس هستند، اظهارداشت: آنان صحبتی از مقاومت در برابر قيمتها نداشته اند. به گفته پژويان، برخی افزايش هزينه ها متوجه خودرو سازان نيست که ما روی آنها کار می کنيم تا با کاهش اين هزينه ها قيمتها نيز در آينده بيشتر کاهش يابد.

رئيس شورای رقابت درباره اظهار نظر اخير وزير صنعت معدن و تجارت گفت: آقای وزير ابتدا با ما همراه بود و بعد نظرش را عوض کرد که فکر می کنم به خاطر فشارهای اطرافيان است. پژويان افزود: وقتی قيمتها اعلام شود، وی هم خوشحال و راضی خواهد بود. وی تصريح کرد: شورای رقابت ، اختبار قانونی برای نظارت بر قيمتها دارد و می تواند از توان دستگاه های نظارتی هم استفاده کند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016