چهارشنبه 11 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احضار و تهديد فعالين کارگری در شهر سقز

خبرگزاری هرانا - بر طبق گزارش رسيده طی ديروز و امروز (۹ و ۱۰ ارديبهشت) محمد عبدی‌پور، جميل راست خديو، عمر شاکری و اسماعيل نيازی از فعالين کارگری در شهر سقز بصورت تلفنی تهديد و احضار شدند.

بنا به گزارش تارنمای کميتهٔ هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری،طی اين تماس‌ها وفا قادری، کورش بخشنده و خالد حسينی از اعضای کميتهٔ هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکل‌های کارگری چهارشنبه ۱۱ ارديبهشت بايستی خود را به ستاد خبری اداره اطلاعات سنندج معرفی کنند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين بر اساس اين گزارش خالد حسينی و وفا قادری علاوه بر احضار، تلفنی تهديد شده‌اند که در مراسم اول ماه مه حضور نيابند. همچنين فردين می‌رکی ديگر عضو کميته که ديروز به ستاد خبری احضار شده بود تا ساعت ۱۳ مورد بازجويی قرار گرفته بود و از وی خواسته شده بود که در مراسم روز کارگر شرکت نکند.

طی اين تماس‌ها به اين فعالين تاکيد شده است که در روز ۱۱ ارديبهشت بايستی در خانه‌های خود مانده و در غير اين صورت حضور آن‌ها در بيرون از خانه به منزله شرکت در اول ماه مه تلقی شده و با آن‌ها با شدت تمام برخورد خواهد شد.

اين تهديد‌ها در حالی صورت می‌گيرد که برگزاری وشرکت در مراسم‌های مستقل روز جهانی کارگر از ابتدايی‌ترين خواست‌ها و مطالبات کارگری است که بايد دولت‌ها به آن احترام بگذارند. اين روز متعلق به طبقه کارگر جهانی است و کارگران و پيشروان کارگری بايد بدون ترس و تهديد و ارعاب بتوانند آنچنانکه خود شايسته می‌دانند در اين روز به مناسبات نابرابر و تبعيض آميز نظام سرمايه داری اعتراض نمايند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016