چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

تداوم اذيت و آزار و بازداشت کارگران و سرکوب فعاليت های کارگری در هفته های اخير، اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران

تداوم اذيت و آزار وتعقيب قانونی کارگران و سرکوب فعاليتهای کارگری در هفته های اخير موجب شده است که تعداد ديگری از فعالين کارگری توسط نيروهای امنيتی دستگير و مورد اذيت و آزار قرار بگيرند. در سنندج بدنبال راهپيمايی کارگران به مناسبت روز جهانی کارگر تعدادی از شرکت کنندگان در اين تظاهرات بازداشت شدند و فضای شهر سنندج به خصوص به شدت امنيتی شده است و بسياری از فعالين کارگری مورد تهديد قرار گرفته اند. بنا به گزارش کميته هماهنگی برای کمک به ايجاد تشکلهای کارگری اکثريت دستگير شدگان اول مه با قيد ضمانت آزاد شده اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


همچنين از تاريخ دوم ماه مه جليل محمدی و حامد محمود نژاد در شهر سنندج بازداشت شده اند و تا کنون خبر موثقی از وضعيت آنها در دسترس نيست. شاهرخ زمانی در روز اول مه به زور توسط ماموران از زندان گوهردشت به دادگاه برده شد و اتهام واهی توهين به "رهبری" به وی تفهيم شد. همزمان بهنام ابراهيم زاده تحت فشار برای بازگشت به زندان با وجود بيماری شديد و معالجات تنها فرزندش قرار گرفته است. رضا شهابی را نيز با وجود پايان نيافتن معالجاتش مجبور به بازگشت به زندان نمودند. غالب حسينی و علی آزادی با وجود پايان بازجوييها بدون حکم و بدون هيگونه دليلی در بازداشت نگاه داشته شده اند وديگر فعالين کارگری از جمله پدرام نصرالهی، محمد جراحی و رسول بداقی کماکان محبوس هستند.

ما ضمن محکوم نمودن اقدامات سرکوبگرانه رژيم جمهوری اسلامی عليه فعالين کارگری در ايران و تلاش برای آزادی فعالين کارگری در بند، به اين واقعيت تاکيد داريم که با وجود جو شديد امنيتی در سراسر کشور، کارگران در شهرها و مناطق مختلف ايران مراسمهای اول ماه مه خود را به مناسبت روز جهانی کارگر به هر نحو توانستند برگزار کردند، از جمله بايد به تظاهرات و راهپيمايی در خيانهای سنندج اشاره کرد که در شرايطی برگزار گرديد که ماموران رژيم با تهديد و ارعاب همه نيروی خويش را بکار برده بودند در هيچ مرکز کار و شهری حرکتی اعتراضی صورت نگيرد. در عين حال لازم به تاکيد است برای گسترش اين مبارزات بايد فضای امنيتی و اقدامات سرکوبگرانه حکومتی را به عقب نشاند و با اتکا به اتحاد طبقاتی و تشکلات مستقل کارگری و جنبش کارگری در ايران و جهان به مبارزه برای دستيابی به کليه مطالبات و خواستهای کارگران ادامه داد.

اتحاد بين المللی در حمايت از کارگران در ايران
۸ مه ۲۰۱۳


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016