شنبه 21 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

جايزه زنبق طلای شهر فلورانس به نسرين ستوده اهدا شد

• جايزه زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرين ستوده وکيل مبارز و شجاع ايرانی تعلق گرفته بود به شيرين عبادی به رسم امانت اهدا شد.

مرکز حاميان حقوق بشر ـ زنبق طلای شهر فلورانس که در سال ۲۰۱۱ به نسرين ستوده وکيل مبارز و شجاع ايرانی به دليل پی گيريش در رسيدن به عدالت و حقوق بشر تعلق گرفته بود، ديروز در سالن مينياتور شهرداری شهر فلورانس به رسم امانت به شيرين عبادی برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ اهدا شد

زنبق طلای شهر فلورانس که به مدافعان حقوق بشر از طرف شهر فلورانس تعلق می گيرد و دو سال پيش به نسرين ستوده تعلق گرفته بود ، ديروز بعد از دوسال در سالن مينياتور شهرداری فلورانس با حضور خانم سوزاننا اگوستينی رييس کميسيون صلح در شهرداری فلورانس و ائوجنيو جانی رييس شورای شهر فلورانس و سناتور الدو اسپينی به خانم شيرين عبادی، و دوست و همکار نسرين ستوده اهدا شد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين مراسم با حضور شهروندان و مقامات فلورانسی و هموطنان ايرانی مقيم فلورانس انجام شد.

در اين مراسم ائوجنيو جانی رئيس شورای شهر فلورانس به روابط بين مردم دو کشو ايران و ايتاليا اشاره کرد و از اينکه مردم هميشه پشتيبان يکديگر هستند و نه حکومت ها . وی از اينکه افتخار دادن جايزه نسرين را به خانم عبادی دارد ابراز خرسندی کرد و افزود که اميدوار است بزودی نسرين و ساير زندانيان سياسی ايران آزاد گردند.

خانم سوزاننا اگوستينی رئيس کميسيون صلح شهر فلورانس از اينکه شهر فلورانس و کميسيون صلح هميشه پشتيبان شهروندان ايرانی و به خصوص ايرانيان مقيم ايتاليا و شهر فلورانس است سخن گفت و اينکه شهر فلورانس هميشه پشتيبان آزادی طلبی و عدالت خواهی ايرانيان بوده و خواهد بود و از اينکه نسرين ستوده ، وکيل و مادر دو کودک فقط به جرم انجام و ظيفه بيش از دو سال است که در زندان می باشد ابراز تاسف و خواهان آزادی او شد.

خانم شيرين عبادی در سخنانش ضمن ابراز قدر دانی از اين جايزه که به دوست و همکارش نسرين ستوده تعلق گرفته است، يادآوری نمود که همکارش حتی در زندان هم دست از مبارزه برای رسيدن به حق بر نمی دارد . وی از سالها همکاريش با نسرين ستوده سخن گفت و اينکه نسرين هميشه يک مبارز بوده و هست و بيشتر مواقع بطور رايگان از فعالان حقوق زن و کودکان و زندانيان سياسی دفاع کرده است . شيرين عبادی دوستی مردم ايتاليا و ايران را ياد آوری کرد و اينکه هنر و فرهنگ اين دو کشور را در طول تاريخ و با فاصله های جغرافيايی زياد بهم نزديک می کند و عدالت طلبی و همدلی اکنون اين راه را کوتاهتر کرده است . در پايان زنبق طلای شهر فلورانس و نشان يادبود شهر فلورانس برای نسرين ستوده به شيرين عبادی اهدا شد و همينطور نشان يادبود شهر فلورانس به نشان احترام و ستايش از شخصيت شيرين عبادی به ايشان اهدا شد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016