چهارشنبه 18 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

مرکز حاميان حقوق بشر توسط شيرين عبادی تأسيس شد

"مرکز حاميان حقوق بشر" در راستای اهداف "کانون مدافعان حقوق بشر" توسط شيرين عبادی، برنده صلح نوبل ۲۰۰۳ تأسيس شد. شيرين عبادی، رييس کانون مدافعان حقوق بشر و جمعی از حاميان حقوق بشر در ژانويه ۲۰۱۳ اين نهاد جديد را تأسيس و به ثبت رسانده اند.

به گزارش سايت کانون مدافعان حقوق بشر، هدف "مرکز حاميان حقوق بشر" براساس اساسنامه اش، "ارتقا و بهبود وضعيت حقوق بشر در خاورميانه و به ويژه ايران"، "دفاع از قربانيان نقض حقوق بشر از طريق کمک های حقوقی" و "گزارش دهی و اطلاع رسانی در مورد وضعيت حقوق بشر در ايران" اعلام شده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


خانم عبادی در خصوص "مرکز حاميان حقوق بشر" گفت که اين مرکز غير انتفاعی بوده و به هيچ حزب، گروه يا حکومتی وابسته نيست. او همچنين گفت که شيوه فعاليت "مرکز حاميان حقوق بشر" به دليل دوری از ايران کمی متفاوت از کانون مدافعان حقوق بشر است.

خانم عبادی که به رياست اين مرکز انتخاب شده است، در خصوص چرايی تأسيس "مرکز حاميان حقوق بشر" گفت: "از آنجا که بسياری از اعضای کانون مدافعان حقوق بشر در زندان های جمهوری اسلامی، زندانی هستند و همچنين سرکوب شديدی که از سوی حکومت صورت می گيرد، هر نوع فعاليت حقوق بشری در ايران غير ممکن شده است، بنابراين در راستای اهداف کانون مدافعان حقوق بشر، اين نهاد تأسيس شده است."

سيد محمد سيف زاده و عبدالفتاح سلطانی دو عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر هستند که دوران محکوميت خود را در زندان می گذرانند. نرگس محمدی، ديگر عضو شورای عالی نظارت اين کانون نيز که به شدت بيمار است برای درمان در مرخصی استعلاجی بسر می برد. محمد علی دادخواه ديگر عضو شورای عالی نظارت کانون مدافعان حقوق بشر نيز که حکم اش قطعی شده است و برای اجرای محکوميت به زندان رفته بود از تاريخ بيستم دی ماه ۱۳۹۱ در بيرون از زندان است.

بنابراين خانم عبادی تأکيد کرد که کانون مدافعان حقوق بشر منحل نشده است و سايت آن با کمک اعضای کانون به طور مرتب به روز می شود و همچنين ساير فعاليت هايی که امکان انجام آن در شرايط فعلی ايران امکان پذير باشد، ادامه خواهد داشت.

رييس کانون مدافعان حقوق بشر در ادامه گفت که "مرکز حاميان حقوق بشر" در حقيقت خواهر دو قلوی "کانون مدافعان حقوق بشر" است و نه جايگزين آن.

از همين رو سايت "مرکز حاميان حقوق بشر" با شعار "حقوق بشر استانداردی برای چگونه زيستن و قابل انطباق با هر فرهنگ و آيينی است"، فعاليت خود را آغاز کرد. "بانک اطلاعاتی درباره زنان برابری طلب در ايران" و "تريبون آزاد وکلا" از جمله فعاليت های "مرکز حاميان حقوق بشر" است که در سايت اين مرکز قابل مشاهده است.

تريبون آزاد وکلا اختصاص به درج اخبار وکلايی دارد که به مناسبت اشتغال به حرفه وکالت و دفاع از موکلان خود از سوی مأموران امنيتی و دادگاه های انقلاب مورد اذيت و آزار قرار گرفته اند. همچنين درج آخرين اخبار مربوط به قوانين داخلی و بين المللی در ارتباط با موضوعات مختلف حقوق بشری يکی ديگر از فعاليت های سايت اين مرکز است.

سايت مرکز حاميان حقوق بشر در آدرس www.cshr.org.uk قابل مشاهده است. همچنين با اين مرکز می توان با ايميل info@cshr.org.uk ارتباط برقرار کرد.

اين نهاد حقوق بشری قرار است به عنوان اولين فعاليت خود، همايشی را با عنوان "بررسی عملکرد و نتيج حاصل از ۳۴ سال جنبش فمينيستی در ايران" برگزار کند. اين همايش با همکاری "سواس (SOAS) دانشگاه لندن" در تاريخ اول ماه جون ۲۰۱۳ برگزار می شود که در آن چند تن از فعالان جنبش فمينيستی ايران به ارائه نظرات خود می پردازند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016