شنبه 21 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

رد صلاحيت "گسترده" نامزدهای انتخابات شورای شهر

گزارش‌ها حاکی است که هيئت عالی نظارت بر انتخابات شوراها شمار زيادی از نامزدها را رد صلاحيت کرده‌ است. محسن هاشمی، احمد مسجدجامعی، معصومه ابتکار، پروين احمدی‌نژاد و بهمن شريف‌زاده از جمله افرادی هستند که گفته می‌شود صلاحيت‌شان تأييد نشده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


راديو فردا ـ خبرگزاری مهر روز شنبه، ۲۱ ارديبهشت‌ماه، به نقل از يک عضو هيئت نظارت بر انتخابات شوراهای شهر، از رد صلاحيت فاطمه راکعی، معصومه ابتکار، از چهره‌های اصلاح‌طلب، و محسن هاشمی خبر داده است.

با اين حال محسن هاشمی اعلام کرده است که هنوز نامه‌ای مبنی بر رد صلاحيتش از سوی هيئت نظارت دريافت نکرده است.

در عين حال روزنامه جهان صنعت روز شنبه در گزارشی از رد صلاحيت نامزدهای انتخابات شورای شهر خبر داده و تأکيد کرده است که هر دو طيف اصلاح‌طلب و حامی دولت معتقدند که نامزدهای‌شان به طور «گسترده» رد صلاحيت شده‌اند.

به نوشته اين روزنامه، اسامی علی ذبيحی و بهمن شريف‌زاده، از مسئولان روزنامه دولتی ايران، ضياء‌الدين نورالدينی، دبير پيشين شورای عالی اطلاع‌رسانی دولت، و پروين احمدی‌نژاد نيز در فهرست رد صلاحيت شده‌ها قرار دارد.

اين روزنامه در ادامه افزوده است که هادی ساعی و عليرضا دبير، از اعضای کنونی اين شورا، نيز رد صلاحيت شده‌‌اند. خبرگزاری مهر نيز به نقل از رسانه‌های مجازی از رد صلاحيت افسانه بايگان، هنرپيشه نزديک به دولت، خبر داده است.

اين اخبار در حالی منتشر شده‌ است که حسين طلا، رئيس هيئت عالی نظارت بر انتخابات شوراهای اسلامی شهر و روستا، انتشار اسامی افراد رد صلاحيت شده را غيرقانونی خوانده و بدون رد يا تأييد اين اسامی گفته است که ۲۸ ارديبهشت‌ماه نتيجه بررسی صلاحيت‌ها در هيئت نظارت به نامزدها ابلاغ می‌شود.

وی تأکيد کرده است که پس از آن نامزدها چهار روز فرصت دارند تا به رد صلاحيت‌شان اعتراض کنند.

محمد خاتمی ۱۷ ارديبهشت‌ماه از «تهديد» نامزدهای اصلاح‌طلب انتخابات شوراهای شهر و روستا خبرداد و گفت: «امروز برای شورای انتخابات شهر احضار می‌کنند، تشويق و تهديد می‌کنند که بکشيد کنار، اجازه نمی‌دهيم بياييد. خوب با اين وضعيت آمدن يعنی چه؟ و چه فايده‌ای دارد؟»

محمدرضا تابش، نماينده اصلاح‌طلب مجلس، نيز ۱۸ ارديبهشت‌ماه در تذکری شفاهی در مجلس گفت: «متأسفانه نهادهايی بر کانديداهای اصلاح‌طلب انتخابات شورای شهر فشار می‌آورند و تهديد به رد صلاحيت می‌کنند.»

انتخابات شوراهای شهر و روستا قرار است همزمان با انتخابات رياست جمهوری ۲۴ خردادماه برگزار شود. پيشتر محمود احمدی‌نژاد از برگزاری همزمان اين دو انتخابات انتقاد کرده بود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016