سه شنبه 10 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عسگراولادی: احمدی نژاد با طرح مدودف می خواهد بعد از شش ماه به قدرت باز گردد

مهر ـ دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری با بيان اينکه احمدی نژاد مانند همه يک رای دارد و نمی تواند برای مردم تصميم بگيرد گفت: احمدی نژاد با طرح مدودف می خواهد بعد از شش ماه به قدرت باز گردد.

به گزارش خبرنگار مهر حبيب الله عسگراولادی در حاشيه همايش بانوان حزب مؤتلفه اسلامی در جمع خبرنگاران در پاسخ به اين سوال که با توجه به تنظيم ملاکهای انتخاب رييس جمهور آينده از سوی شورای نگبهان بهتر نيست که اين شورا اين ملاکها و معيارهای رجل سياسی و مذهبی را در اختيار مردم و رسانه ها قرار دهد که تا شائبه ای در رد صلاحيتها ايجاد نشود گفت: اگر شورای نگهبان تصميمی در روش خود بدهد اعلام خواهد کرد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی ادامه داد: شورای نگهبان در بحث تاييد صلاحيت ها نمی تواند به برخی ضعف ها کار داشته باشد و تنها بر اساس اينکه آن نامزد رجال سياسی و مذهبی هست يا نيست اعلام نظر می کند اين شورا در اين راستا تجربه ساليان دور را دارد.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری در پاسخ به سوال ديگری مبنی بر اينکه احمدی نژاد در سخنرانی خود به خصوص در سفرهای استانی می گويد: به من اجازه ندادند که اين کار يا آن کار را بکنم نظر شما در اين خصوص چيست گفت: اينها نمی خواهند ملاک قانون اساسی را قبول کنند. حتی در زمان آقای خاتمی و هاشمی نيز اين موضوع را شاهد بوديم.

عسگراولادی افزود: اينها دو دوره رئيس جمهور بودند اما باز می خواهند در مسند قدرت بمانند اگر دقت کنيد در دوره آخر هاشمی هم عده ای می خواستند زمينه ماندن ايشان در مسند رياست جمهوری تمديد کنند و در زمان خاتمی هم لايحه دوقلو را تنظيم کردند.

وی با بيان اينکه احمدی نژاد با طرح مدودف می خواهد در قدرت بماند گفت: احمدی نژاد می خواهد رياست جمهوری اش با مشايی ادامه پيدا کند و بعد از ۶ ماه مشايی استعفا دهد و دوباره احمدی نژاد وارد عرصه شود و قدرت را در دست بگيرد.

دبير کل جبهه پيروان در توصيه ای به احمدی نژاد گفت: وقتی که احمدی نژاد در سخنرانيهايش دائما تاکيد می کند همه يک رای دارند و کسی نبايد از جانب مردم تصميم بگيرد به احمدی نژاد هم توصيه می کنيم که يک رای بيشتر ندارد و نمی تواند به جای مردم تصميم بگيرد مردم می خواهند رئيس جمهور جديد داشته باشند.

عسگر اولادی خاطر نشان کرد: مثلا به من گفتند شما نامزد انتخابات رياست جمهوری شويد ولی من در جواب گفتم سن و سال من اقتضا نمی کند که وارد اين عرصه شود.

وی تاکيد کرد: کسی که دو دوره رئيس جمهور بوده بايد فضا را برای ورود نسل جوان باز کند.

در ادامه وی در پاسخ به اين سوال که پس با توجه به فرمايشات شما خاتمی و هاشمی هم نبايد وارد عرصه شوند گفت: قائدتا نبايد بيايند، سپس خبرنگاری گفت: هاشمی در آخرين اظهارات خود گفته است من صراحتا نمی گويم که نمی آيم، عسگر اولادی در جواب گفت: اگر آمدند خواستيد رای ندهيد.

اين فعال سياسی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا جامعتين وارد بحث مصاديق انتخابات رياست جمهوری شده است گفت: جامعتين هنوز مصاديق را مشخص نکرده و در حال شور و بحث است.

وی در پاسخ به اين سوال که با توجه به تعدد کانديداهای رياست جمهوری ورود چند نفر از آنان را در رقابتهای نهايی و در معرض رای مردم قرار گرفته اند مناسب می دانيد گفت: از تعداد ۴۵ کانديدای که وارد عرصه شده اند حدودا ۱۴ تا ۱۵ کانديدا شرايط احراز صلاحيت را دارند.

دبيرکل جبهه پيروان خط امام و رهبری همچنين در پاسخ به ديگر سوال خبرنگار مهر مبنی بر اينکه آيا نظر سنجی را برای رسيدن به کانديدای نهايی مقبول و مناسب می دانيد گفت: بله نظر سنجی در عرصه انتخاب يک راه معقول است.

وی افزود: کانديداهای رياست جمهوری بايد مشروعيت و مقبوليت داشته باشند که مشروعيت آن را شورای نگهبان تاييد می کند و مقبوليت آن از نظرسنجی و ميزان اقبال مردم به آن کانديدا مشخص می شود.

عسگراولادی همچنين در پاسخ به اين سوال که آيا ائتلاف پنج نفره و ائتلاف پيشرفت با يکديگر ائتلافی خواهند داشت گفت: در صدد آن هستيم که ائتلاف پنج گانه و ائتلاف سه گانه و جبهه پايداری به يک ائتلاف ده گانه برسيم تا از اين ائتلاف ده گانه يک کانديدای واحد انتخاب شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016