سه شنبه 24 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

پادکست “درساعت پنج عصر” با کامبیز حسینی برنده جایزه بین المللی برای کنشگری آنلاین

کمپين بين المللی حقوق بشر در ايران ـ هفته گذشته برنامۀ “در ساعت ۵ عصر،” پادکست هفتگی به میزبانی هنرمند، نویسنده و طنزپرداز سرشناس ایرانی کامبیز حسینی، برنامه ای از کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران، برندۀ جایزۀ بهترین برنامه آنلاین اکتیویسم گزارشگران بدون مرز شد که سالیانه توسط رادیو صدای آلمان (دویچه وله) ارائه می شود.

جوایز باب دویچه وله وبسایتهایی که مروج آزادی بیان هستند را مورد تقدیر و توجه قرار می‌دهد. جایزۀ کاربران روزنامه نگاران بدون مرز که برنامۀ با مضمون حقوق بشری “در ساعت پنج عصر” با بیش از ۴۰ هزار رای برندۀ آن شد، به طور خاص افرادی که در سراسر جهان مدافع آزادی اطلاعات و بیان هستند را مورد توجه قرار می‌دهد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


برنامۀ “در ساعت پنج عصر” هر جمعه در ساعت ۵ بعد از ظهر به وقت ایران به میزبانی هنرمند و طنزپرداز ایرانی کامبیز حسینی به اخبار و تحولات روز و مسائل مربوط به حقوق بشر در ایران می‌پردازد و درهرقسمت مصاحبه ای را نیز با یکی از ایرانیان مطرح جامعه مدنی در داخل و خارج از کشور ارائه می دهد. از زمان آغاز این برنامه در ۶ بهمن ماه ۱۳۹۱ تا کنون، بیش از یک میلیون نفر به پادکست‌های هفتگی گوش داده اند که ۱۵۰ هزار نفر از آنان فقط این برنامه را از روی ساندکلاود، جایی که برنامه هر هفته اول روی آن گذاشته می‌شود و دیگر وب سایت ها پیاده سازی کرده اند.

کامبیز حسینی درخصوص انتخاب این برنامه توسط کاربران گفت: “میزبانی و نویسندگی این پادکست تجربۀ بسیار خاصی برای من که از سابقۀ کار تلویزیونی آمده ام بوده است و به من اجازه می‌دهد تا بتوانم زوایای این رسانۀ جدید را کشف کنم و به پیچیدگی های ارتباط برقرار کردن با انبوه مخاطبین از طریق صدا و تنها از طریق صدا، پی ببرم.” وی افزود: “من این جایزه را به مخاطبانم تقدیم می‌کنم که عاشقانه و به نحوی سازنده از زمانی که من کار خود را شروع کرده ام از من حمایت کرده اند. آنها کسانی هستند که باعث شدند این برنامه عملی شود و منبع اصلی الهام و تحسین من آنها، مردم ایران، هستند.”

این پادکست هر پنج شنبه ساعت پنج به وقت تهران بر روی اینترنت منتشر می شود اما در ایران همچنین دانلود، نسخه بردای بر روی لوح فشرده و توزیع می‌شود.

هادی قائمی، مدیر کمپین گفت: “ما از اینکه آقای حسینی توانسته در چنین مدت کوتاهی توجه چنین گروه بزرگی از مخاطبان ایرانی را به مسایل انسانی و حقوق بشری جامعه امروز ایران جلب کند، خرسندیم. هنر و طنز وی در ارتباط با طرح مسائل روزمره و عمیق انسانی وارتباط با مخاطبان گسترده در نوع خود کم نظیر و همین او را به یک استعداد کم نظیر تبدیل می کند که هنر خود را در خدمت طرح مضامین انسانی و از جمله حقوق بشر قرار داده است.”

در این پادکست، کامبیز حسینی با کسانی که در ایران زندگی می کنند و صدایشان به دلیل سرکوب شدید آزادی بیان توسط مقامات ایرانی خاموش شده است سخن می‌گوید. پادکست های هفتگی کامبیز حسینی مسایل عادی را که ممکن است ایرانیان معمولا در جلسات غیر رسمی خویش در خصوص آنها صحبت کنند با بررسی اخبار هفتۀ گذشته در هم می آمیزد و تبعیض و ریاکاری، فساد، بی عدالتی، و نقض حقوق بشر را مد نظر قرار می‌دهد. این برنامۀ ۳۰ تا ۴۵ دقیقه ای شامل معرفی، بررسی اخبار هفته، تفسیرخبرها در قالب طنز اجتماعی، و بخشی به نام”حرف آخر” است که در آن کامبیز حسینی یک موضوعی مرتبط با مسائل روز کشور را به صورت یک مونولوگ و صمیمانه با خوانندگان درمیان می گذارد.

این برنامه همچنین شامل ۱۰ دقیقه مصاحبه با یک ایرانی سرشناس است از جمله شیرین عبادی برندۀ جایزۀ صلح نوبل سال ۲۰۰۳ و رضا خندان همسر وکیل حقوق بشر زندانی نسرین ستوده از ایران از میهمانان این برنامه بوده اند. قسمت طولانی تر مصاحبه ها هفتۀ بعد روی تارنمای کمپین قابل دسترس است. در هر مصاحبه کامبیز حسینی سئوالاتی که شنوندگانش روی صفحات او و کمپین در فیس بوک طرح میکنند را از مصاحبه شوندگان می پرسد.

“در ساعت پنج عصر” را ممکن است به صورت جاری (استریم) روی اینترنت گوش کرد، پیاده کرد، وبه صورت رایگان با دیگران به اشتراک گذاشت. (لینک)


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016