چهارشنبه 25 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

گفت‌وگوهای آژانس و ایران بی‌نتیجه پایان یافت

پس از ساعت‌ها مذاکره پشت درهای بسته، نمایندگی دایم ایران در وین و نمایندگان آژانس بین المللی انرژی اتمی هر دو به سبک دیپلماتیک خود از نتیجه بخش نبودن مذاکرات خبر دادند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


بی بی سی ـ علی اصغر سلطانیه، سفیر ایران در آژانس گفت که مذاکرات فشرده بود و هر دو طرف پیشنهادهایی را به طرف مقابل ارائه کردند و قرار شده این پیشنهادها توسط طرفین بررسی شوند.

او اضافه کرد که دو طرف برای تعیین تاریخی برای دور بعدی مذاکرات در تماس متقابل خواهند بود.

هرمان ناکارتس، معاون مدیر کل آژانس در امور پادمان ها هم قسمت آخر حرفهای آقای سلطانیه را تایید کرد اما گفت که یکسال و نیم است که مذاکرات با ایران ادامه دارد ولی هنوز موفقیتی حاصل نشده است.

از اوایل سال میلادی گذشته، یوکیا آمانو، مدیر کل آژانس، مذاکرات متعددی را شخصا و یا از طریق معاونش با طرف ایرانی انجام داده ولی پیشرفت خاصی بدست نیامده است.

آژانس به عنوان مرجع اصلی شورای امنیت سازمان ملل متحد در امور هسته ای، همچنان تاکید می کند که سوالهای بی جواب زیادی درباره برنامه هسته ای ایران دارد و به فعالیت های گذشته و اخیر در ایران، بویژه در سایت نظامی پارچین، مشکوک است.

در مقابل، ایران با تاکید بر ضرورت حفظ امنیت ملی و اسرار نظامی اش و با استناد به عملکرد گذشته در دادن اجازه دسترسی به سایت پارچین و گزارش آژانس مبنی بر عدم کشف مساله ای مشکوک در آن تأسیسات، خواهان توافق بر سر مدالیته یا چارچوبی است که هم نگرانی های آژانس حل شود و هم منافع ملی و اسرار نظامی ایران به خطر نیافتد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016