پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

باقری لنکرانی: خط قرمزی پررنگ با جريان انحرافی داريم

به گزارش خبرگزاری فارس از ياسوج، کامران باقری‌لنکرانی در گفت‌وگو با خبرنگاران در ياسوج اظهار کرد: در صورت پيروزی در انتخابات از نيروهای کارآمد استانی در کابينه استفاده خواهيم کرد.

عضو جبهه پايداری افزود: کار خوبی را دولت نهم آغاز کرد و ما هم بنا را بر اين گذاشته‌ايم که در صورت موفقيت از همه نيروهای کارآمد در کشور استفاده کنيم و بر همين اساس ملاک‌هايی همچون ايمان، کارآمدی و نوآوری را ملاک عمل برای چنين انتخابی گذاشته‌ايم.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


کانديدای انتخابات رياست جمهوری در پاسخ به اين سئوال که به جز آيت‌الله مصباح که پدر معنوی جبهه پايداری محسوب می‌شود، آيا نظر جامعتين هم برای شما در انتخابات آينده مهم است يا خير، عنوان کرد: ما با يک نگاه گفتمانی وارد انتخابات شده‌ايم و به هيچ روی به نگاه شخصيتی توجهی نداريم و با کانديداهايی به ائتلاف و اتحاد احتمالی خواهيم رسيد که تکليف خود را با خط سازش و همچنين خط مقاومت مشخص کنند.

وی، جبهه پايداری را دارای يک هويت دانست و اذعان داشت: همه تصميمات اين شورا از خروجی دو کانال شورای مرکزی و شورای فقاهتی گذر خواهند کرد و تصميمی که در شورای مرکزی گرفته می‌شود پس از تصويب در شورای فقاهتی لازم‌الاجرا خواهد بود.

کانديدای جبهه پايداری برای انتخابات يازدهم رياست‌جمهوری در توضيح ديدگاه و رويکرد اين جريان سياسی حاضر در صحنه انتخابات تصريح کرد: جبهه پايداری براساس حجت شرعی و همين مبنا در عرصه سياسی حضور پيدا کرده و براساس ظن و گمان تصميم‌گيری نمی‌کند.

وی، تکليف‌محوری را از ديگر اصول پذيرفته شده اين جبهه در اوضاع و احوالات سياسی دانست و يادآور شد: با سليقه سياسی به انتخابات نگاه نمی‌کنيم و بين تکليف شرعی و خوشامد اين و آن تفاوت قائل هستيم.

باقری‌لنکرانی خود را در مقامی ندانست که بخواهد در مورد رد صلاحيت‌ها سخن بگويد و در همين زمينه بيان کرد: اظهارنظرهای کنونی خارج از چارچوب قانونی است، اما مطمئن هستيم که شورای نگهبان همانند گذشته و با تمسک به قانون و براساس رعايت ضوابط، نيروهای خودی و داخل چارچوب انقلاب و نظام را تأييد خواهد کرد.

کانديدای اختصاصی جبهه پايداری در ارتباط با نوع و نحوه برخورد جبهه پايداری در انتخابات پيش‌رو با جريان انحرافی اين‌گونه گفت که هيچ تعاملی با جريانی که در حاشيه دولت قرار دارد، نداريم و خط قرمز پررنگی ميان ما و آن‌ها وجود دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016