پنجشنبه 26 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی نژاد: نبايد عده‌ای تصور کنند که می‌توانند جای ملت تصميم بگيرند

مهر ـ رئيس جمهور با انتقاد از اينکه متاسفانه امروز معادن در اختيار عده‌ای خاص قرار دارد که اين موجب بهره‌برداری کم از معادن شده است، گفت: بايد معادن را فعال کرده و درآمدهای حاصل از آن را جايگزين درآمدهای نفتی در کشور کنيم.

به گزارش مهر، محمود احمدی‌نژاد ظهر امروز پنج شنبه در مراسم آغاز عمليات اجرايی طرح ملی شيرين سازی و انتقال آب خليج فارس با عنوان طرح ملی ساقی کوثر به ظرفيت يک ميليون مترمکعب در روز با بيان اينکه امروز پروژه‌ای بزرگ و يگانه در نوع خود به طور رسمی کار خود را آغاز کرد، با تاکيد بر لزوم ساخت و پيشرفت کشور گفت: با توجه به جغرافيا، تاريخ و استعدادهای عظيم موجود در سرزمين ايران، امروز بايد ايران ساخته شده و پيشرفت کند و اين مسئوليت و شايستگی ملت ايران است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رئيس جمهور با بيان اينکه همه امکانات مادی و معنوی در راستای ساختن کشور فراهم است،گفت: بايد دست به دست هم داده و با نگاهی باز و تصميمات بزرگ و شجاعانه و کاری خستگی‌ناپذير کشور را بسازيم.

احمدی‌نژاد با بيان اينکه همه وحشت دشمنان از پيشرفت ملت ايران و بازيابی جايگاه بلند ملت در عرصه بين‌المللی است، اظهار داشت: دشمنان می‌دانند که اگر ملت ايران،چند جهش ديگر در آبادانی و اقتصاد بردارد، در آن صورت ايران به عنوان کشوری قدرتمند و آباد در کنار آنها قرار گرفته و در آن شرايط معادلات بين‌المللی به نفع ملت ايران تغيير خواهد کرد.

وی ادامه داد: دشمنی ها با ملت ايران برای اين است که آنها می‌دانند اين ملت توانايی ايستادن بر قله‌های عزت و پيشرفت جهان را دارد و به همين خاطر در هر دوره به بهانه‌ای مانع‌تراشی کرده و انواع فشارها، برای جلوگيری از دستيابی ملت ايران به پيشرفت اعمال می‌کنند. احمدی‌نژاد خاطرنشان کرد: دشمنان تصور کردند با ابزار فشار می‌توانند در برابر حرکت و شکوفايی ملت ايران بايستند در حالی که سخت در اشتباه هستند.

رئيس جمهور با تاکيد بر عدم اتکاء به منابع نفتی و درآمدهای آن، اظهار داشت: ملت ايران در طول دوران آقايی خود در جهان به منابع نفتی متکی نبوده و ملت ايران هفت هزار سال عزت‌مندانه و پيشگام بوده و امروز نيز می‌تواند بدون اتکاء به نفت زندگی کرده و پيشرفته و مرفه باشد. احمدی‌نژاد افزود: می‌توان با استفاده از شيوه‌های جديد و دانش روز ظرفيت کشاورزی در کشور را گسترش داد که در آن صورت نيازی به درآمدهای نفتی نخواهيم داشت.

دولت شجاعت آن را داشت که همه درآمد نفت را خرج نکند
وی با بيان اينکه صندوق توسعه ملی برای اولين‌بار توسط دولت ايجاد شد تا يک دولت شجاعت آن را داشته باشد که همه درآمد نفت را خرج نکند، اظهار داشت: امروز در اين صندوق ۵۰ ميليارد دلار سرمايه وجود دارد که اگر اين منابع در سرمايه‌گذاری‌ها وارد شود، تحولی بزرگی در کشور اتفاق خواهد افتاد.

رئيس جمهور با تاکيد بر احيای بخش کشاورزی، خاطرنشان کرد: دولت با توجه به استعدادهای موجود در کشور از اواخر سال ۹۰ ستاد کشاورزی را در کشور ايجاد کرد و به واسطه آن اختيارات را به استانها داد تا ظرفيت کشاورزی کشور گسترش يابد و امروز آنچنانی که گزارشات نشان می‌دهد روند بسيار خوبی در زمينه توسعه کشاورزی در استانها ايجاد شده است.

درآمد معادن را بايد جايگزين درآمد حاصل از نفت کنيم
احمدی‌نژاد همچنين با تاکيد بر استفاده از ظرفيت کوير مرکزی و معادن کشور تصريح کرد: ايران روی کمربند معدنی دنيا قرار داشته و ۷۰ درصد از انواع مواد معدنی جهان در ايران قرار دارد و در حالی که تخمين زده می‌شود ۸۰۰ ميليارد تن ظرفيت برداشت از معادن ايران وجود دارد تا به امروز تنها ۸۰ ميليارد تن از معادن در کشور شناسايی شده است.

وی با انتقاد از اينکه متاسفانه امروز معادن در اختيار عده خاصی قرار دارد که اين موجب بهره‌برداری کم از معادن شده است، گفت: بايد معادن را فعال کرده و درآمدهای حاصل از آن را جايگزين درآمدهای نفتی در کشور کنيم که در اين راستا دولت از سال گذشته ستاد معادن را فعال کرده و تسهيلات ارزان قيمت در اختيار استانها قرار داده تا در اين جهت حرکت بزرگی انجام شود.

وی با اشاره به اينکه يکی از توجيه‌ها و بهانه‌های عده‌ای برای عدم گسترش کشاورزی در کشور نبود آب است، گفت: معتقدم آب به ميزان کافی در کشور وجود دارد تنها بايد از ظرفيت‌ها و آب موجود در کشور به درستی استفاده کنيم.احمدی‌نژاد با اشاره به آغاز عمليات اجرايی طرح ملی شيرين‌سازی و انتقال آب خليج فارس، اظهار داشت: به واسطه اجرای اين طرح می‌توانيم در جهت گسترش صنعت، معدن و ايجاد اشتغال در کشور بهره‌گيری کنيم.

رئيس جمهور با اشاره به اينکه روند شيرين‌سازی آب و انتقال آن نيازمند تجهيزات بسيار بزرگ و گسترده‌ای است، اظهار داشت: با بهره‌برداری از اين سد ادبيات استفاده از آب در کشور تغيير خواهد کرد البته اولويت اول به مردم عزيز استان هرمزگان اختصاص دارد.

وی گفت: ايرانی که هسته‌ای شده و ماهواره به فضا می‌فرستد و در پزشکی، نانو و بسياری از علوم جزء اولين‌ها در دنيا است، مطمئناً می‌تواند پروژه‌های عمرانی را نيز به راحتی انجام دهد.

نبايد به‌واسطه مقررات دست ملت بسته شود
احمدی‌نژاد تصريح کرد: بايد راه را برای حضور توان عظيم مردم در صحنه باز کرد و تصميم‌گيران و کسانی که مقررات را می‌نويسند بايد اين کار را با نگاه اعتماد به ملت انجام دهند و به گونه‌ای نباشد که به واسطه مقررات دست ملت بسته شود. رئيس جمهور با بيان اينکه در طول ۱۷۰ سال گذشته نگاهی بوده که دولت را جدای از مردم و رقيب آنان می‌دانسته، گفت: دولت خادم ملت است و اقتصاد، سياست و ساير عرصه‌ها را بايد ملت و اراده آنان اداره کند و اين فرهنگ انقلاب و اسلام عزيز است.

وی خاطرنشان کرد: معدن بايد از انحصار چند گروه بيرون آمده و در اختيار ملت قرار گيرد؛ چرا که موظفيم به ملت در همه عرصه‌ها اعتماد کنيم؛ اين ملت بودند که در طول ۱۴۰۰ سال دوره اسلامی در ايران با وجود همه دشمنی‌ها و اشغالگری‌ها فرهنگ متعالی را سينه به سينه حفظ کرده است.

رئيس جمهور با بيان اينکه نبايد برخی تصور کنند که می‌توانند جای ملت تصميم بگيرند، گفت: از همه کسانی که به عشق اعتلای ايران و ارزشهای الهی زندگی می‌کنند دعوت می‌کنم تا در طرح‌های آبادانی ايران مشارکت کنند. وی تصريح کرد: بايد در راستای پيشرفت کشور تلاش و حرکت کرد تا دشمن را از توطئه برای متوقف کردن ملت ايران مايوس کنيم و در اين راستا بايد آستين‌ها را بالا زده و تلاش و کوشش کنيم.

رئيس جمهور در ابتدای سخنان خود با تبريک ماه رجب به ملت ايران و جامعه بشری تصريح کرد: استان هرمزگان سرزمينی پربرکت است که مردمان آن در خونگرمی،ايمان؛ شجاعت و صيانت از مرزهای عزت و استقرار کشور زبانزد هستند. پيش از سخنان رييس‌جمهور وزير نيرو و استانداران هرمزگان و کرمان گزارشی از روند انجام عمليات اجرايی طرح ملی ساقی کوثر ارائه کردند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016