سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اعتراض اصلاح‌طلبان به هيچ‌جا نمی‌رسد، سکوت هيات نظارت بر انتخابات شورای شهر در زمينه ردصلاحيت گسترده داوطلبان

شرق ـ فاطمه جمال‌پور: هيات نظارت مرکزی بر انتخابات شورای شهر با گذشت مهلت قانونی‌اش برای بررسی اعتراض‌های داوطلبان شورای شهری که از سوی هيات‌های اجرايی ردصلاحيت شده‌اند سکوت پيشه کرده است.

۴۳ داوطلب از ۴۵ داوطلب اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از سوی هيات‌های اجرايی ردصلاحيت شده‌اند.

درحالی است که قرار بود نتيجه بررسی اعتراض‌های کانديداهای شورای شهر از سوی هيات‌های نظارت تا ۲۸ ارديبهشت اعلام شود، هنوز هيچ خبری از نتيجه اعتراض‌ها نيست. اما بازار اخبار و شايعات در اين زمينه گرم است. اين درحالی است که هيات‌های اجرايی با استناد به ماده «د» و «ج» ماده ۲۶ مبنی بر وفاداری به قانون اساسی و التزام به اسلام و ولايت‌فقيه بيش از ۹۵‌درصد داوطلبان اصلاح‌طلب شورای شهر را ردصلاحيت کرد، حال هيات نظارت نيز با وجود وظيفه قانونی‌اش اعلام نتيجه بررسی صلاحيت‌ها را به درازا کشانده و خود دست به ردصلاحيت برخی ديگر از داوطلبان زده است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


اين درحالی است که «کوليوند» پيش از اين از بررسی دقيق صلاحيت‌ها خبر داده و اظهار اميدواری کرده بود که داوطلبان واجد شرايط به چرخه رقابت بازگردند.

يک «منبع آگاه» در اين رابطه به «شرق» گفت: «اخبار رسيده از رد شدن اعتراض‌های کانديداهای اصلاح‌طلب در هيات نظارت حکايت می‌کند.» وی افزود: «اغلب اعضای هيات نظارت تهران و مرکز عضو «جبهه پايداری» هستند و هيچ اصولی را رعايت نکرده و با استناد به بندهای کلی و بی‌هيچ مصداقی کانديداهای اصلاح‌طلب شورا را ردصلاحيت کرده‌اند.

به نظر می‌رسد ديدگاه‌های سياسی اين افراد بر روند بررسی صلاحيت‌ها غالب شده است و مشخص نيست چرا مجلس چنين انتخاب‌هايی کرده است.»

پيگيری‌های «شرق» از کانديداهای اصلاح‌طلب شورای شهر تهران از بی‌خبری آنها حکايت می‌کند. محسن هاشمی در اين رابطه گفت: «خبری از نتيجه اعتراضم ندارم.» محمود عليزاده‌طباطبايی با اعلام بی‌خبری از نتيجه اعتراضش افزود: «اگر در هيات نظارت تهران اعتراضم رد شود به هيات نظارت مرکزی شکايت می‌کنم.»

افشين علا، نيز با بيان اينکه «داوطلبان اصلاح‌طلب شورا را در بی‌خبری محض گذاشته‌اند»، گفت: «تمام داوطلبان از نتيجه صلاحيت و اعتراضشان مطلع شده‌اند و تنها اصلاح‌طلبان هستند که خبری از اعتراض‌هايشان ندارند و تنها اخبار غيرموثق به آنها می‌رسد. درحالی‌که طبق قانون بايد تا ۲۸ ارديبهشت نتيجه بررسی اعتراض‌ها به فرمانداری‌ها اعلام می‌شد.»

وی افزود: «به نظر می‌رسد اعضای هيات نظارت در بحران تصميم‌گيری قرار گرفته‌اند اين‌طور که به نظر می‌رسد و اگر قرار باشد نتيجه اعلام اعتراض‌ها به ۱۲ يا ۱۳ خرداد موکول شود هم فرصت اعتراض از اصلاح‌طلبان گرفته می‌شود و هم اطلاع‌رسانی و تبليغ.»

صالح‌آبادی، عموزاده خليلی و مختاباد نيز از ديگر داوطلبان بی‌خبر انتخابات شورای شهر و روستا هستند.

حال سکوت هيات نظارت بر شايعه‌ها دامن زده و احتمال حذف اصلاح‌طلبان را از انتخابات شورای شهر و برگزاری رقابتی بی‌رقيب را قوت می‌بخشد و به نظر می‌رسد اظهارات خطيب نمازجمعه تهران مبنی بر صفر بودن نظارت‌ها در شورای شهر و فشارها بر عملکرد هيات نظارت بر انتخابات شورای شهر و روستا تاثير گذاشته است.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016