دوشنبه 30 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

عضو هيات رئيسه مجلس: اعضای شورای نگهبان نظر مجلس را قبول دارند، کانديدای رياست جمهوری نبايد بيشتر از ۷۵ سال داشته باشد

مهر ـ عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی با بيان اينکه مجلس تا کنون سه مصوبه در خصوص اينکه کانديداهای رياست جمهوری نبايد بيشتر از ۷۵ سال سن داشته باشند تصويب کرده اما شورای نگهبان آن را رد کرده است گفت: در مذاکره ای که با برخی اعضای شورای نگهبان داشتم دريافتم که شورا اين نظر مجلس را قبول دارد و ميخواهد اين نظر را ازطريق آيين نامه شورای نگهبان اعمال کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


محمد دهقان عضو هيات رئيسه مجلس شورای اسلامی در گفتگو با خبرنگار پارلمانی مهر با بيان اينکه مجلس تا کنون سه بار مصوب کرده است کانديداهای رياست جمهوری نبايد بيشتر از ۷۵ سال باشد و افرادی که سنشان بالاتر از اين مقدار است حق ثبت نام در انتخابات را ندارند گفت: آخرين بار در ابتدای مجلس هشتم اين موضوع به تصويب مجلس رسيد اما شورای نگهبان با اين نظر که اختيار تشخيص شرايط اصل ۱۱۵ به صورت اختصاصی با شورا است اين مصوبه را تاييد نکرد.

وی اظهار داشت: تصميم گيری راجع به اصل ۱۱۵ با توجه به بند ۹ اصل ۱۱۰ قانون اساسی به صورت اختصاصی با شورای نگهبان است به همين خاطر سه بار مصوبه مجلس برای شرط سنی کانديداهای رياست جمهوری مورد تاييد قرار نگرفت.

نماينده مردم طرقبه و چناران در ادامه افزود: بعد از رد اين مصوبه توسط شورای نگهبان در مجلس هشتم،در مذاکره ای که با برخی اعضای شورای نگهبان داشتم دريافتم که شورا اين نظر مجلس را قبول دارد و ميخواهد اين نظر را ازطريق آيين نامه شورای نگهبان اعمال کند.

وی با بيان اين که اگر شورای نگهبان اين آيين نامه را کمی زودتر از اين تهيه می کرد امروز کسانی که سنشان بيشتر از ۷۵ سال است و توانايی اداره کشور در پست بسيار مهم قوه مجريه را ندارند برای انتخابات ثبت نام نمی کردند.

دهقان اظهار داشت: مصوبه مجلس در خصوص شرط سنی کانديداها در بسياری از کشورهای دنيا پذيرفته شده است و افراد مسن سکان مديريت پرمشغله اجرايی کشور را به دست نمی گيرند بلکه از خدمات افراد با تجربه و کهنسال بيشتر در اتاق های فکر استفاده می شود.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016