سه شنبه 31 اردیبهشت 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

اطلاعيه دفتر هاشمی رفسنجانی: تلاش تخريبی عليه هاشمی شگفت‌انگيز است

دفتر اکبر هاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، با صدور اطلاعيه‌ای نسبت به طرح برخی مسائل درباره هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مسئول دفتر هاشمی رفسنجانی با صدور اطلاعيه‌ای نسبت به طرح برخی مسائل درباره وی واکنش نشان داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، دفتر رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام، امروز سه‌شنبه با صدور اطلاعيه‌ای نسبت به طرح برخی مسائل درباره هاشمی رفسنجانی واکنش نشان داد.

"رسانـه محترم

آيت‌الله هاشمی رفسنجانی؛ به خاطر ۶۰ سال حضور در بالاترين سطوح مبارزات قبل از انقلاب و مسئوليت‌های خطير پس از آن؛ شخصيتی شناخته شده است که برای اثبات توانمندی‌ها؛ نياز به تبليغات مرسوم در انتخابات ندارد و همين امر باعث نگرانی بعضی از نامزدها و طرفداران و رسانه‌هايشان شده که پس از نام‌نويسی ايشان در انتخابات، لحن به اصطلاح دلسوزانه خويش را برای توصيه به عدم ورود به عرصه عوض کرده‌اند و به‌گونه‌ای روند تخريب را تشديد کرده‌اند که انگار برای جذب آرای جامعه، چاره‌ای جز تلاش برای رويگردانی شگفت‌انگيز مردم به اين شخصيت تاريخی ندارند.

اگرچه سابقه تخريب و توهين و تهمت به ايشان به سال‌های مبارزه، در پرونده‌سازی‌های ساواک ؛مباحث گروهک‌های چپ؛ بيانيه‌های ترور بزرگان انقلاب؛ دشمنان داخلی و خارجی نظام و تندروهای سياسی برمی‌گردد و از آنان انتظاری جز اين نيست؛ ولی تلاش تخريبی بعضی از شخصيت‌ها و روزنامه‌های مدعی اصول‌گرايی و مدعی پايبندی به اصول انسانی و اسلامی به خصوص رسانه‌‌‌های متعلق به بيت‌المال مسلمانان در همنوايی با رسانه‌های معاند خارجی، جعل خبر و نقل مصاحبه‌های ساختگی با عنوان اقوام و فرزندان، برای بدنام کردن رقيب و تخريب آن در ايام انتخابات شگفت‌انگيز است.

طنز خنده‌دار اين رسانه‌ها؛ فهرست کردن همه موارد تخريبی عليه آيت‌الله هاشمی رفسنجانی است و در ادامه اين يادآوری‌ها که گاهی احساس می‌شود رسانه‌ای برای انعکاس و انتشار مطالب توهين‌آميز رسانه‌های معاند خارجی، ضد انقلاب و فراری‌های سياسی می‌شوند و خود را هم به سلسله تخريب می‌چسبانند و اين نشان‌دهنده يک ارتباط قلبی بين آنان از زمان طاغوت تا الان است که ۳۵ سال از انقلاب اسلامی می‌گذرد.

در نگاه شرعی نيز در تقسيم‌بندی‌های اخلاق انتخاباتی و در حکم شرع «تخريب» مذموم و مردود است و حضرات تخريب چی!! خواسته يا ناخواسته از شأن و موقعيت خود و خطی که ادعای پيروی از آن را می‌نمايند، می‌کاهند. در عرصه تبليغات انتخاباتی آنچه که مقبوليت پيدا می‌کند؛ واقعيت‌هاست؛ آن هم واقعياتی که از نوع فهم و مشاهده مردم باشد؛ چون در بسياری از امور واقعيت‌های ذهنی نامزد انتخاباتی، نمی‌تواند در حوزه فهم و درک مردم قرار گيرد. متأسفانه در شرايط حاضر؛ بخش مهمی از کانديداها و حاميان آنها، پايه تبليغات خود را بر مبنای «تخريب» قرار داده‌اند، بدون اينکه به اين مهم واقف باشند که از يک سو، نظام را در حوزه‌های مختلف زير سؤال می‌برند و از سوی ديگر انعکاس «تخريب» رقيب متوجه خود آنان می‌شود و در واقع آنها هم خود را «تخريب» می‌کنند و هم به نظام آسيب می‌رسانند. انتخابات به ويژه انتخابات رياست جمهوری، در عرصه و پهنه‌ای بسيار گسترده انجام می‌شود و چنانچه نامزدهای انتخابات، تمام وقت مشغول تبليغات ايجابی در اين عرصه‌ها باشند باز هم برای پوشش همه عرصه‌ها در مضيقه کمبود وقت قرار می‌گيرند؛ حال چگونه است که با وجود پردامنه بودن مسائل انتخابات و کمبود وقت برخی نامزدها؛ وظيفه اصلی خود را فراموش کرده‌اند و يکسره مشغول «تخريب» دستاوردهای انقلاب هستند. اگر تاکنون، اندک تصوری از «تخريب» رقيب و تأثير آن بر آرا بود (که اگر بود اشتباه بود) در وضعيت جديد که اوضاع کشور برای همه روشن است، آن تصور به کلی باطل شده است و يقيناً تبليغات «تخريبی» اثر عکس خواهد داشت.

البته آيت‌ا‌لله هاشمی رفسنجانی؛ آن‌گونه که مشی دينی و سياسی‌شان است و در بيانيه اعلام حضور هم تأکيد کردند؛ عدل و اعتدال دينی و ملی را اساس برنامه‌های خويش قرار داده است و مطمئناً اين اصل اسلامی و انسانی در پاسخ به تخريب‌ها هم رعايت می‌شود و گويندگان و نويسندگان که قصدشان در ورود به مقدمات انتخابات؛ خلق حماسه سياسی است، خوب می‌دانند که نردبان‌سازی از آبروی افراد در رسيدن به قله افتخار؛ عين رسوايی و بزرگترين شکست اخلاقی است که در هيچ مکتب دينی و مرام عقلی پسنديده نيست و بی‌آبرويی بيشتر اقدام رسانه‌های مغرض در ساختن مصاحبه‌های دروغين، نقل‌قول‌های کذب، شايعه‌سازی‌ها و تحريف واقعيات است که برای به قدرت رسيدن يک شخص يا گروه، ذات انسانی و آخرت خود را مخدوش و خراب می‌کنند که بايد روزی در پيشگاه خدا و خلق خدا پاسخگوی اين‌گونه اعمال ضداسلامی و انسانی خود باشند. انشاءالله"


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016