چهارشنبه 1 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

احمدی‌مقدم: آمادگی نيروی انتظامی برای برخورد با حاشيه‌های انتخابات

ايسنا ـ فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به انتخابات رياست جمهوری از آمادگی کامل دستگاه­‌های امنيتی و نيروی انتظامی برای ايجاد امنيت در زمان انتخابات خبرداد.

به گزارش خبرنگار «انتظامی» خبرگزاری دانشجويان ايران (ايسنا) – منطقه مرکزی، سردار اسماعيل احمدی‌مقدم در صبحگاه مشترک يگان­‌های نيروی انتظامی استان مرکزی که با حضور استاندار و جمعی از مسئولان نظامی و اجرايی استان برگزار شد گفت: نيروی انتظامی آمادگی آن را دارد تا در جريان انتخابات با هرگونه حاشيه برخورد کرده و با متخلفان براساس قانون رفتار کند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی با اشاره به حوادث سال ۱۳۸۸ تصريح‌کرد: با توجه به آمادگی نيروها و دستگاه­‌های امنيتی در کشور مطمئنا مسائل پيش آمده در انتخابات سال ۸۸ تکرار نخواهد شد.

فرمانده نيروی انتظامی با مشابه دانستن حکومت جمهوری اسلامی با حکومت امام علی (ع) گفت: حکومت جمهوری اسلامی ايران مشابه حکومت امام‌علی (ع) است با اين تفاوت که ملت ايران با عبرت­‌هايی که از آن زمان گرفته است، صبورتر، مقاومت‌تر و وفادارتر است.

وی با اشاره به نقش مخرب رسانه­‌های بيگانه در برابر ايران اظهارکرد: امروز رسانه­‌های رنگارنگ استکبار به ايجاد انحرافات دينی و ضربه‌زدن به انقلاب مشغول هستند و دشمنان از آن سوی دنيا برای تحريم­‌های اقتصادی جمهوری اسلامی ايران تصميم می­‌گيرند تا بر ايران فشار بياورند اما، آنها و متحدانشان در مقابل ايران زانو زده­‌اند.

احمدی‌مقدم رمز موفقيت ايران را تمسک به ولايت‌فقيه دانست و گفت: پيامبراکرم (ص) در واقعه غديرخم اشاره فرمودند اگر می­‌خواهيد گمراه نشويد به قرآن و ولايت فقيه ملازمت داشته باشيد و اين همان کليد موفقيت در جمهوری اسلامی است.

وی با بيان اينکه در کشورمان عده­‌ای مشرک اعتقاد دارند که ولايت‌فقيه نبايد بر ايران حکومت کند گفت: افرادی ديگری نيز هستند که می­‌گويند ولايت فقيه بايد در چارچوب قانون باشد و ولايت‌مطلقه معنا ندارد اما همين افراد وقتی به مشکل برمی­‌خورند توقع دارند ولايت فقيه با حکم حکومتی مشکلشان را حل کند.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به جريانات سوريه و منطقه اظهارکرد: آمريکا و متحدانش در منطقه چه در افغانستان و چه در عراق شکست خورده­‌اند و می­‌گويند برای ورود به جبهه­‌ نه چندان بزرگ سوريه توان کافی ندارند.

وی افزود: در منطقه کوچک غزه در فلسطين‌اشغالی همين نيروها در مقابل مومنان متوسل به ولايت‌فقيه شکست خورده­‌اند و در سوريه نيز عاجز مانده­‌اند و اذعان دارند جمهوری اسلامی ايران بازيگردان اصلی اين جبهه در مقابل آنها است.

نظر فرمانده ناجا درباره تاييد صلاحيت کانديدا­ها

احمدی‌مقدم با اشاره به اعلام تاييد صلاحيت کانديدا­های انتخاباتی در کشور گفت: گام اول انتخابات برداشته شد و در اعلام کانديدها همه سلايق و شخصيت­‌های شناخته شده برای مردم، حضور دارند که اين موجب حضور مردم و خلق حماسه سياسی خواهد شد.

بسيج همه­ نيروها برای ايجاد امنيت در زمان انتخابات

وی با تاکيد بر عدم‌دخالت نيروهای نظامی در انتخابات افزود: نيروی انتظامی در کنار ساير نيروهای نظامی در کشور حق دخالت به نفع افراد در انتخابات رياست‌جمهوری و شورای اسلامی شهرها را ندارند و همه­ نيروی خود را برای ايجاد امنيت در زمان انتخابات بسيج می­‌کند.

فرمانده نيروی انتظامی با اشاره به پيشرفت­‌های نيروی انتظامی در استان مرکزی گفت: پيشرفت­‌های خوبی در حوزه برقراری امنيت و مبارزه با جرائم خشن صورت گرفته است که موجب ارتقاء چهار و نيم نمره­ای استان شد اما با توجه به برخی کاستی­‌ها نيازمند تقويت حوزه جاده­ای و پليس ۱۱۰ در استان هستيم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016