چهارشنبه 1 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

علی مطهری: رويکرد شورای نگهبان سياسی بود، تأييد صلاحيت جليلی درست نبود

مهر ـ به نظر من تنها راه حل اين است که رهبر انقلاب با حکم حکومتی آقای هاشمی را تاييد صلاحيت کنند و اين دور از ذهن نيست چون آقای هاشمی پس از ثبت نام به ايشان گفته بودند اگر شما مخالف هستيد من انصراف می دهم و ايشان گفته بودند من مخالف نيستم.

رييس ستاد اصولگرايان حامی آيت الله هاشمی رفسنجانی در واکنش به رد صلاحيت اين کانديدای انتخابات گفت: رويکرد شورای نگهبان در بررسی صلاحيت ها بيشتر سياسی بود تا اعتقادی.

علی مطهری در گفتگو با مهر، در واکنش به رد صلاحيت آيت الله هاشمی رفسنجانی گفت: به عنوان مقدمه عرض می کنم که تمکين به قانون منافاتی با انتقاد به مجری قانون ندارد. يعنی ممکن است شما به نظر شورای نگهبان درباره صلاحيت کانديداها انتقاد داشته باشيد و اين انتقاد خود را هم بيان کنيد تا آن روش تکرار نشود اما در عمل تابع باشيد.

وی با بيان اينکه به نظر من رد صلاحيت آقای هاشمی رفسنجانی و افرادی مانند آقای پزشکيان درست نبود، همان طور که تأييد صلاحيت آقای جليلی درست نبود، ادامه داد: اين امر نشان می دهد که رويکرد شورای نگهبان بيشتر سياسی بوده تا اعتقادی و قانونی.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس ستاد اصولگرايان حامی هاشمی، در جواب اين سوال که دليل اين ادعای شما چيست؟ گفت: ببينيد، درباره رد صلاحيت آقای هاشمی دو دليل آورده اند که هر دو باطل است. يکی ناتوانی جسمی و دوم نقش داشتن در فتنه سال ۸۸.

مطهری ادامه داد: بنده پيشنهاد می کنم برای ارزيابی توان جسمی آقای هاشمی، يک مسابقه دو صدمتر بين ايشان و آقای جليلی و يک مسابقه کشتی بين آقای هاشمی و آقای حداد برگزار کنند.

وی همچنين با اشاره به عملکرد هاشمی در فتنه ۸۸ گفت: در مورد فتنه ۸۸ هم در آن مناظره کذايی به آقای هاشمی و خانواده اش تهمت هايی زدند و وقتی ايشان درخواست وقت از صدا و سيما برای دفاع کرد به او وقت ندادند و طبعاً ايشان اعتراض داشت. آيا اين می تواند مجوز رد صلاحيت باشد با وجود آن همه سابقه و تجربه؟

نماينده مجلس شورای اسلامی، با طرح اين سوال که پزشکيان با دو دوره نمايندگی مجلس و يک دوره وزارت چرا رد صلاحيت شد؟ گفت: از آن طرف آقای جليلی با کمترين تجربه چرا تأييد صلاحيت شد؟ آيا با چهار تا ملاقات و مذاکره با خانم اشتون کسی می تواند رئيس جمهور شود؟

وی در پاسخ به اين سوال که انتخابات را چگونه پيش بينی می کنيد؟ گفت: با اين وضعيت فکر نمی کنم آن حماسه سياسی مورد نظر رهبر انقلاب اتفاق بيفتد، چون حماسه و مشارکت بالا و شور و هيجان زمانی رخ می دهد که کانديداهای حداکثری از طرف های حاضر در انتخابات حضور داشته باشند ولی وقتی کانديدای حداکثری يک طرف يا دو طرف حضور نداشته باشند چنين اتفاقی نمی افتد.

وی در جواب اين سوال که به نظر شما راه حل چيست؟ خاطرنشان کرد: به نظر من تنها راه حل اين است که رهبر انقلاب با حکم حکومتی آقای هاشمی را تاييد صلاحيت کنند و اين دور از ذهن نيست چون آقای هاشمی پس از ثبت نام به ايشان گفته بودند اگر شما مخالف هستيد من انصراف می دهم و ايشان گفته بودند من مخالف نيستم.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016