چهارشنبه 1 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

سردار نقدی: اقدام شورای نگهبان خود يک حماسه سياسی بود

فارس ـ رييس سازمان بسيج مستضعفين گفت:اقدام شورای نگهبان اقدامی مقتدرانه، متقن و بر اساس معيارها و ضوابط قانونی در بررسی صلاحيت‌ها بوده و اقدام اين شورا، خود يک حماسه سياسی بود.


به گزارش حوزه امنيتی دفاعی خبرگزاری فارس به نقل از پايگاه اطلاع‌رسانی بسيج، سرتيپ بسيجی محمدرضا نقدی رييس سازمان بسيج مستضعفين در مراسم هيات عاشقان ولايت که با حضور هزاران نفر از بسيجيان در بندرعباس برگزار شد در مقدمه سخنانشان با اشاره به اتمام بررسی احراز صلاحيت‌ها و تشکر از فقها و حقوقدانان شورای نگهبان، اظهار داشت: اقدام شورای نگهبان اقدامی مقتدرانه، متقن و بر اساس معيارها و ضوابط قانونی در بررسی صلاحيت‌ها بوده و اقدام اين شورا، خود يک حماسه سياسی بود.

وی حضور همه سليقه‌ها را در ميان کانديداهای صلاحيت‌ها شده زمينه‌ای برای مشارکت هر چه گسترده‌تر مردم دانست و افزود: شورای نگهبان شجاعت خود را در بيان حق و پايداری خويش را در امانت داری نسبت به مردم به خوبی نشان داده و رای قاطع شورای نگهبان، شور و نشاط مردم را برای حضور پای صندوق‌های رای افزايش داد.

سردار نقدی در بخش نخست سخنرانی خود با موضوع حماسه، دليل جنگ تمام عيار آمريکا با ايران در تمامی عرصه‌ها غير از نظامی را مقابله با ايجاد تمدن و الگوی اسلامی برای انتخاب تمدن جديد بشر برشمرد و تصريح کرد: آمريکا در عرصه‌های مختلف اقتصادی، سياسی، فرهنگی، اجتماعی از ابتدای انقلاب با ايران می‌جنگد و در اين نبردها شکست خورده است که شاهد اين موضوع، وضعيت اسفبار فرهنگی و اجتماعی آمريکا است.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


رييس سازمان بسيج مستضعفين به ترسيم صحنه نبرد در جبهه فرهنگی؛ به وضعيت اسف بار امريکا و چالش های پيش روی حکام کاخ سفيد در عرصه فرهنگی- اجتماعی اشاره و خاطرنشان کرد: شکاف عظيمی بين اقوام و طوايف آمريکا افتاده به طوری که هر کسی از خارج وارد آمريکا شود بايد در ديگ مذاب فرهنگ آمريکايی جوش بخورد و پيوند پيدا کند و جذب فرهنگ آمريکايی شود، که اکنون اين ديگ مذاب توسط روشنگری‌های جمهوری اسلامی سرد شده است.

وی افزايش نفرت ملت‌ها را از آمريکا طی دو دهه اخير يادآور شد: امروز ديگر کسی که وارد آمريکا می شود و حتی کسانی که از تبارهای مختلف به آمريکا رفته‌اند، هيچ علاقه‌ای به آمريکايی شدن ندارند؛ آنها هويت و فرهنگ خودشان را حفظ می‌کنند.

سردار نقدی استفاده از زبان اسپانيايی را در بسياری از رسانه‌ها، روزنامه‌ها، مدارس و فروشگاه‌های ايالت‌های آمريکا تاکيد کرد: آنقدر شرايط را بر انگليسی تبارها تنگ کردند که صدها نفر از انگليسی زبان‌ها از اين ايالت‌ها کوچ کردند چون نمی‌توانستند تحمل کنند که اينقدر تحقير بشوند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين ضمن اشاره به فروپاشی بنيان خانواده و فساد اخلاقی در غرب ادامه داد: بی هويت شدن ايدئولوژيک آنها و اعتراف به پايان تمدن غرب و افسانه‌هايشان تا آنجا زياد شده که سال‌هاست نتوانستند حرف نويی بياورند و حتی فوکوياما به عنوان برجسته‌ترين نظريه پرداز آمريکايی می‌گويد که ليبرال دموکراسی- يعنی نظام حاکم فعلی آمريکا- پايان تاريخ است يعنی ما حرف ديگری برای گفتن نداريم.

وی با بيان اينکه حتی يک رييس جمهور آمريکا جرأت نکرده مقابل يک خبرنگار ايرانی قرار بگيرد چون حرفی برای زدن نداشته و می‌دانند بازنده هر مصاحبه‌ای هستند، گفت: آمار خودکشی‌ها و واگرايی در ميان مردم آمريکا نسبت به نظامشان به شدت افزايش پيدا کرده، همچنين تجاوزات جنسی، نژادپرستی، بزهکاری‌ها و قتل‌ها رو به افزايش است که حتی اخيراً کودک ۵ ساله آمريکايی در سالروز تولدش يک تفنگ از پدرش هديه گرفته و با همان تفنگ، برادر دو ساله خودش را کشته است. «برابر آمار وزارت دادگستری آمريکا، ۵۰ درصد ازدواج ها منجر به طلاق می شود؛ اين در حالی است که اساساً زندگی بين زن و مرد در آنجا غالباً به ازدواج منجر نمی‌شود و بيشتر از ۴۰ درصد فرزندانشان، نامشروع هستند».

سردار نقدی با اشاره به تجويز نژاد پرستی بين مليت‌های موجود در آمريکا بيان کرد: اقبال نخبگان ساير کشورهای جهان به پذيرفتن تابعيت و شهروندی آمريکا رو به کاهش است و ۸۰ درصد مهاجران به آمريکا حتی با وجود قانون دو تابعيتی ديگر حاضر به پذيرش تابعيت آمريکا نيستند و می‌خواهند هويت ملی خود را حفظ کنند.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيج شکل گيری جريانات عظيم فرهنگی را در کشورهای اسلامی با الگو برداری از انقلاب اسلامی يادآور شد و گفت: موج جهشی و فزاينده اسلامگرايی و مسلمان شدن در کشورهای غربی و آفريقايی به راه افتاده و رسانه‌های ايران در کشورهای جهان تأثيرگذاری فزاينده‌ای دارند که سبب ارتباط چشمگير نخبگان فرهنگی کشورها با جمهوری اسلامی ايران و برگزاری موفق کنفرانس‌های بيداری اسلامی با حضور چشمگير نخبگان فرهنگی کشورها شده است تا آنجا که تنها در طول دو ماه ۷۷۰ عالم مسلمان که ۶۰۰ نفرشان از اهل تسنن هستند جهت همايش به ايران دعوت شده و از سخنان مقام معظم رهبری و مرجع دينی استفاده می‌کنند.

وی تضعيف هويت مذهبی و ملی مردم ايران را توسط استکبار، را برای استحاله فرهنگی ايران اسلامی و جبران عقب افتادگی استکبار در عرصه فرهنگ دانست و اظهار داشت: شاهد رشد قارچ گونه رسانه‌های آمريکايی و رسانه‌های فارسی زبانی که از آمريکا و اروپا عليه ملت ايران تبليغات می‌کنند هستيم و امروز نزديک به ۱۲۰ شبکه ماهواره‌ای به زبان فارسی در حال سم پاشی و تبليغاتند که ابتذال، دعوت به فساد و ترويج سبک زندگی فساد انگيز غرب را ترويج می‌کنند تا به فروپاشی خانواده‌ها کمک کنند.

سردار نقدی اضافه کرد: همچنين جنجال‌های رسانه‌ای عليه جمهوری اسلامی برپا می‌کنند، فرقه‌های انحرافی و مضله و عرفان‌های کاذب و نوظهور در ايران به راه می‌اندازند و پشتيبانی می‌کنند، بعد هم تا برخوردهايی با اينها صورت می‌گيرد، جنجال‌های رسانه‌ای به عنوان حقوق بشر و آزادی تفکر عليه جمهوری اسلامی به راه می‌اندازند.

جانشين فرمانده کل سپاه در امر بسيجبا اشاره به وجود ۴۰۰۰ شبکه ماهواره ای در اختيار نظام سلطه افزود: ايران يک شبکه پرس تی وی به زبان انگليسی، يک شبکه به زبان اسپانيايی و يک شبکه به زبان عربی دارد که اينها را قطع کردند و اينها نشانه دشمنی و اعمال خصومت در جبهه فرهنگی است با اين وجود کسی که حتی حاضر نيست پيام جمهوری اسلامی در عالم منتشر شود چگونه دم از دوستی می زند؟

وی افزايش جهشی مواد مخدر در افغانستان زير پرچم آمريکا و ايجاد شبکه های بزرگ توزيع مواد مخدر و مشروبات الکلی در کشورهای همسايه ايران به ويژه افغانستان برای انتقال و گسترش آن در ايران را يادآور شده و خاطرنشان کرد: آنها با ايجاد شبکه های بزرگ خانه های فساد و گروه های زير زمينی فيلم سازی و موسيقی فاسد، توزيع گسترده فيلم های مستهجن و ... با روش های اطلاعاتی و مخفی کاری در عرصه فرهنگی شيطنت می کنند.

رييس سازمان بسيج مستضعفين به بهره برداری سياسی از جوايز بين المللی هنری و علمی مثل جايزه اسکار و نوبل عليه ايران اسلامی اشاره و تاکيد کرد: جايزه فرمايشی اسکار دو سال است که کاملاً در اختيار سيستم های سياسی است و طی دو سال گذشته جايزه اسکار به فيلم های ضدّ ايرانی که يکی ساخته ايران و يکی ساخته آمريکا بود تعلق گرفت که هيچکدام از اين فيلم ها توسط هنرمندان تقدير نشدند، يعنی ارزش هنری برای اين فيلم ها قائل نبودند.

ايشان در پايان وحشت دشمنان از تبديل ايران به يک الگوی تمدن ساز را مورد نظر قرار داده و ادامه داد: در مقابل پيشرفت سريع فرهنگی اسلام و انقلاب اسلامی در جهان، غرب يک جنگ گسترده و تمام عيار فرهنگی عليه جمهوری اسلامی به راه انداخته است و در اين جبهه جنگ سنگينی جريان دارد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016