پنجشنبه 2 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

ديدار حسن خمينی با رهبر جمهوری اسلامی و ابلاغ پيام اعتراضی برخی مراجع به وی

سحام نيوز: به دنبال عدم احراز صلاحيت آقای هاشمی رفسنجانی، طی دو روز اخير موجی از اعتراض نسبت به اتخاذ چنين تصميمی؛ از سوی چهره های سرشناس کشور بويژه توسط علمای برجسته قم آغاز شده است.
بنا به گزارش سحام، يسياری از چهره های شناخته شده حوزه نسبت به روند قهقرايی نظام و فاصله گرفتن از انگيزه های بنيانگذار انقلاب، اظهار نگرانی کرده و اين موضوع را مستقيما با آقای خامنه ای در ميان گذاشته اند.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


يکی از طلاب حوزه، به خبرنگار سحام گفت که سيد حسن خمينی در زمانی که خبر رد صلاحيت هاشمی را در قم شنيده، بلافاصله با دفتر رهبری تماس گرفته و از اين رخداد ابراز ناراحتی نموده است.
همچنين برخی از علمای برجسته، اعتراض خود را با وی درميان گذاشته و ايشان اين اعتراض ها را در ديدار روز گذشته خود با رهبری، به وی منتقل نموده است. سيد حسن خمينی همچنين مراتب نگرانی اش را نسبت به محو جمهوريت از نظام به اطلاع رهبرجمهوری اسلامی رسانده است.
نوه بنيانگذار جمهوری اسلامی در راستای علنی کردن اعتراض خود، ظهر ديروز نامه ای خطاب به آقای هاشمی نوشت و در آن مراتب اعتراض خود را نسبت به کسانی که زير عبای رهبر جمهوری اسلامی به دنبال قلع و قمح نمودن نيروهای اصيل انقلاب هستند را بيان نمود.
سيد حسن خمينی در بخشی از نامه خود خطاب به هاشمی نوشته بود: “خبر غير قابل باور عدم احراز صلاحيت جنابعالی در نامزدی انتخابات رياست جمهوری دل همه علاقمندان به شما و بخشی عظيم از دلبستگان به امام عظيم الشأن و دوستداران رهبری معظم انقلاب را بدرد آورد.”
بنا به اين گزارش همچنين، آيات عظام وحيد، صانعی، جوادی آملی و صافی گلپايگانی نگرانی خود را نسبت به حذف جمهوريت کشور اعلام کردند.
بنا بر اين گزارش، شنيده شده رهبر جمهوری اسلامی هم در مقابل فشارها و اعتراض ها، گفته اند که بنای دخالت در کار شورای نگهبان را ندارند.
شورای نگهبان، دو روز پيش، اکبرهاشمی رفسنجانی، رئيس مجمع تشخيص مصلحت نظام کشور را برای نامزدی در انتخابات رياست جمهوری، حائز صلاحيت ندانست.
بنا به شنيده ها، علت رد صلاحيت آقای هاشمی، سن بالای ايشان عنوان شده است. حاميان آقای هاشمی، اين ادعا را واهی ناميده و تنها دلايل سياسی را باعث احراز نشدن صلاحيت آقای هاشمی عنوان می کنند.
طبق نظرسنجی ها منتشر شده طی هفته های گذشته، آقای هاشمی در ميان نامزدهای ثبت نام کننده؛ از بيشترين رای برخوردار بود.
سحام پيشتر گزارش داده بود که آقای هاشمی در سخنانی از عدم اطمينان رهبری به وی سخن گفته بود و ايشان از طرف ديگر در ادامه سخنان خود گفته بود که “من نيز به ايشان اعتماد ندارم”.
اکنون صلاحيت ۸ تن برای کانديداتوری رياست جمهوری احراز شده است. کشور در حالی به استقبال يک انتخابات ديگر می رود که هنوز تکليف کودتای انتخاباتی پيشين معلوم نشده و دو نامزد پيشين انتخابات چهارسال پيش رياست جمهوری، همچنان در حبس خانگی به سر می برند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016