شنبه 4 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

درگذشت مادر معينی، از مادران پايدار و زنده‌داران خاوران

هنوز از مرگ مادرِ منوچهر سرحدی، مادرِ محمدعلی پرتوی، پدرِ امير ميرعرب، مادرِ نورالدين رياحی، مادرِ مهدی اسحاقی، مادرِ بيژن جزنی، مادران زندانيان سياسی کشته‌شده و زنده‌داران گورستان خاوران چندی نگذشته است که مادر هبت‌الله معينی نيز ديده از جهان فروبست.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


مادر معينی از جمله مادران پايداری بود که بخشی از زندگی خود را در سالن‌های ملاقات زندان و سپس برای گرامی‌داشت ياد فرزندش و ديگر زندانيان سياسی کشته‌شده در سال‌های ۶۰ تا ۶۷ در گورستان خاوران، محل دفن پنهانی صدها زندانی سياسی کشته‌شده، گذراند.

فرزند او هبت‌الله معينی، از فعالان سياسی سرشناس و عضو رهبری فدائيان خلق بود. هبت‌الله معينی در ۱۷ آبان ۱۳۶۲ در سن ۳۳ سالگی دستگير شد و پس از تحمل شکنجه‌های فراوان در شهریور ۱۳۶۷ به‌همراه صدها زندانی ديگر اعدام و پيکرش به شکل پنهانی در گورستان خاوران دفن گرديد.

رضا معينی، فرزند ديگر اين مادر استوار از فعالان حقوق بشر در فرانسه است و مسئوليت دفتر ايران و افغانستان سازمان گزارشگران بدون مرز را بر عهده دارد.

خبرنامه گويا درگذشت مادر معينی را به خانواده وی و بستگانش، به‌ويژه آقای رضا معينی تسليت می‌گويد.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016