شنبه 4 خرداد 1392   صفحه اول | درباره ما | گویا

گفت‌وگو نباشد، یا خشونت جای آن می‌آید یا فریبکاری، مصطفی ملکیان

مصطفی ملکیان
ما فقط با گفت‌وگو می‌توانیم از خشونت و فریبکاری رهایی پیدا کنیم. در جامعه هر مساله‌ای از سه راه رفع می‌شود، یکی گفت‌وگوست، یکی خشونت و دیگر فریبکاری. اگر در جامعه گفت‌وگو تعطیل شود دو رقیبی که جای آن را می‌گیرند، خشونت و فریبکاری هستند ... [ادامه مطلب]


بخوانید!
پرخواننده ترین ها

توصيه‌های انصاری به علم‌الهدی و فيروزآبادی

ايلنا ـ مجيد انصاری عضو مجمع تشخيص مصلحت نظام به اظهارات اخير امام جمعه مشهد و رييس ستادکل نيروهای مسلح درباره بررسی صلاحيت کانديداها واکنش نشان داد.

به گزارش گروه دريافت خبر ايلنا، حجت الاسلام و المسلمين مجيد انصاری در گفت‌وگويی با انتقاد از اظهارات اخير آيت‌الله علم‌الهدی به عنوان امام جمعه پايتخت معنوی؛ مشهد مقدس، نسبت به دختر امام خمينی، تاکيد کرد: عدالت و احتياط در گفتار و کردار از شرايط اوليه و الزامی سمت امامت جمعه است و علاوه برآن کسوت روحانيت که لباس تقوا و اخلاق و پيشوايی جامعه است نيز اقتضای اين امر را دارد.



تبليغات خبرنامه گويا

advertisement@gooya.com 


وی گفت: من از ايشان درخواست می‌کنم که به خاطر مسائل سياسی به اعتماد عمومی مردم به روحانيت لطمه وارد نکنند.

وی هم‌چنين درباره اظهارات اخير سرلشکر فيروزآبادی رييس ستادکل نيروهای مسلح مبنی بر خوشحالی مردم از اقدام شورای نگهبان در زمينه احراز صلاحيت کانديداهای رياست جمهوری گفت: حضور آقای هاشمی در انتخابات موجی از شعف و شادی را آن چنان در کشور ايجاد کرد که پيش‌بينی برخی کارشناسان و حتی نظرسنجی‌ها حکايت از آن داشت که هاشمی بيش از ۷۰درصد از آراء را به خود اختصاص خواهد داد. آيا ممکن است کسی از رد شدن شخصيتی در اين حد از محبوبيت که در ۱۵ خرداد امسال ۵۰ سال از فعاليت بی‌وقفه فداکارانه او در جريان انقلاب می‌گذرد، خوشحال شده باشد؟ همگان می دانند که آيت الله هاشمی از سال ۱۳۴۱ تا امروز ۵۰ سال است که به طور بی‌وقفه، فداکارانه و شجاعانه خود را وقف اسلام و انقلاب و مردم عزيز اين مرز و بوم کرده است و بارها تا پای جان و شهادت پيش رفته است و به حق لقب شناسنامه انقلاب به خود گرفته است.

وی ادامه داد: مجموعه امتيازات و توانايی ايشان در عرصه مديريت و آگاهی به مسائل داخلی، بين‌المللی و تجربه کم‌نظيرشان در هنگامه‌های دشواری و بحران، ظرفيتی در ايشان ايجاد کرده است که می‌تواند و می‌توانست در شرايط بسيار حساس کنونی که کشور در عرصه داخلی و بين‌المللی با چالش‌ها و مشکلات متعددی روبه‌روست، گره‌گشای آن‌ها به خصوص مشکلات معيشتی و اقتصادی مردم باشد و همين قابليت‌ها و توانايی‌هاست که موجی از اميد با ثبت نام ايشان سراسر کشور را فراگرفت و اقدام شورای نگهبان آب سردی بر اين اميدها و اميدواری ها بود.

وی در پايان گفت: بهتر است که جناب آقای فيروزآبادی و دوستانشان و برخی جريانات ديگر صاحب رسانه با مردم هم سخن و همگام باشند.


ارسال به بالاترین | ارسال به فیس بوک | نسخه قابل چاپ | بازگشت به بالای صفحه | بازگشت به صفحه اول 
Copyright: gooya.com 2016